Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja men altså, 20vs1 er jo litt lame :p Greit ikke verre zerg guild, men still litt lame. Altså det de gjør er jo bare en epic stor gank guild, noe som gjør at du kan ikke gå alene. Greit at de dreper deg, men hvis de går rundt og stjeler alt du har liksom.

Hvorfor er det lame? Det er jo bare taktikk.

 

Hvis du kan miste alt du har på deg, så går du helst ikke aleine på steder med mye "trafikk". Isåfall, bruk ekstra tid på å se deg godt om.

 

PK's har allerede valgt et hardt liv ettersom alle tjener på å drepe dem, dvs alle er deres fiende så eneste måten de kan tjene penger på er gjennom PvP, mens for resten av oss så er det gjennom alt annet. Trading, crafting samt PvP.

 

Ingen vil heale dem eller resse dem ettersom man da selv blir "free-kill" for andre.

Ingen vil trade med dem ettersom man da også blir "free-kill".

 

Så det eneste de har som de kan "stole" på er andre PK's, slik at de er NØDT til å gå i grupper for å i det hele tatt overleve.

Lenke til kommentar
joa greit der, men er iallefall umulig å gå alene.

 

Helt feil. Noe beta folkene har skrytt opp i skyene er jo det at lyden er veldi bra i spillet. Combat bråker, samt det å forflytte seg bråker også.

Så er du en spiller som har lyst til å spille litt solo, så bruk litt tid på å skille opp skills som kan hjelpe deg i å gjøre dette uten å tape på det. Bruk ørene, så skal det ikke være så hardt å høre 10-20 stk komme galloperendes på mounts f.eks.

 

Bruk litt tid på å få deg crowd control/survival skills, slik at hvis du blir overrasket av noen, så har du litt muligheter for å komme deg unna. Samt bruk litt tid til å få oversikt, så slipper du å bli overrasket for husk det finnes ingen "magisk-stealth". Så hvis noen har kommet seg helt innpå deg for et angrep, så har du deg selv å skylde på, ikke PK spilleren.

Lenke til kommentar
hvordan tjener vi på å drepe dem btw ?:p

 

Man får positiv alignment hos sin og sin allianses rase.

 

PK's får ikke lov til å bruke sine egne byer ettersom de er blitt "slemme" slik at guards og slikt vil angripe dem. Så hvis du har vært litt "uheldig" å drepe folk av din egen rase, så blir du "snill" igjen av å drepe "røde" spillere som altså er PK's stort sett. ^^

Lenke til kommentar
Dessuten, i Darkfall blir det ikke like spennende å ganke. Som jeg har skjønt det, mister du all loot når du dør, og når du resser er det ikke kjempespennende for PK's å drepe deg igjen, da du ikke har mer gear som vil være interessant for dem.

 

Nå er det vel ikke pga noen reward folk ganker. De ganker for å være jævler, så desto mer fun når man er naken og ikek har mulighet til å forsvare seg.

Idioter finnes i alle spill, og de vil fortsatt være idioter i darkfall. Kall det gjerne en del av spillet, men det gjør det ikke noe mindre idiotisk av den grunn.

Lenke til kommentar
Må si meg enig med lain her. Folk ganker for å være jævler, MMO's går ikke ut på å hovedsaklig drepe. Det gjør Counter Strike.

 

Dette er et MMO med et massivt fokus på PvP. Klart man kan kjøre PvE og man kan bruke masse tid på crafting og exploring. Men spillet kommer hovedsaklig til å handle om konflikter mellom claner og kontroll over områder. Hvis du ikke liker å kjempe til døden i spill, så ikke spill CS eller Darkfall.

 

Det finnes jævler i begge spillene, men man trenger ikke å være jævel for å drepe andre når spillene legger opp til det i så stor grad.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
At en PK guild går rundt å ganker lowbies er lame, men sånn er det.

I Darkfall er det ikke levler. Så sånn sett finnes det ikke "lowbies" her. Og man har svært få muligheter for å se hvor god en motstander er. De eneste jeg kan tenke meg er hvis du kjenner igjen utstyret eller ser at han er med i en annerkjent clan.

Lenke til kommentar

Nå må du se forskjell på det å drepe en person en gang, og ta gearet, og det å gjenta å drepe han om og om igjen.

 

Og det er skill levels, en som akkurat har joinet spillet er vel ganske dårlig med sverd i forhold til en som har spilt lenge, eller har jeg missforstått hvordan det der fungerte?

Lenke til kommentar
Nå må du se forskjell på det å drepe en person en gang, og ta gearet, og det å gjenta å drepe han om og om igjen.

Han vil spawne et godt stykke i fra der han ble drept. Og har ingen problemer med å komme seg unna. Hvis han absolutt skal løpe tilbake og må presse seg opp i tryne på dem som drepte han. Da har jeg lite sympati å gi.

 

 

Og det er skill levels, en som akkurat har joinet spillet er vel ganske dårlig med sverd i forhold til en som har spilt lenge, eller har jeg missforstått hvordan det der fungerte?

Det stemmer nok det ja. Men poenget er hvor vanskelig det er å forutsi hvor dyktig en motstander er. Så hvis du angriper en random person, er det godt mulig at han vil eie deg.

 

Edit: Men jeg kan ikke huske å ha lest at akkurat den typen skills eksisterer (Ikke at jeg har lest alt om dette spillet).

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...