Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hehe, maset rundt beta på IRC tar helt av. Dessuten er det vel NDA, slik at man ikke vil kunne vite hvem som er med.

 

Ser du skrev 2000 skills i førstepost, noe som antakeligvis stammer fra en offisiell forumpost fra 2003 eller så. Det stemmer nok ikke per i dag, 200-300 er mer sannsynlig med optimismebriller.

Lenke til kommentar

Kudos hvis dem får dette til å funke men jeg er svært skeptisk.

 

Har ingen forhåpninger. Ukjent/Uerfaren(?) utvikler, lite konkret info når det gjelder innhold. Det virker på meg som de har pøst på med lovnader som de vet at en hel masse folk har etterlyst i lengre tid, ie hyping, også har de en video som etter min mening ser helt elendig ut men som andre tydeligvis liker og vips så er det masse folk som klamrer seg til håpet om at dette skal bli en uber mmo. Jeg skjønner ikke helt dette. Hva, hvis man skal være helt konkret,er det som gjør dette produktet så lovende? Og da mener jeg utover tåpelige salgstriks som; "We have full loot! We have NO classes, you can do whatever you want and control you destiny and the universe!". /facepalm

Lenke til kommentar

Hvis Darkfall klarer å innfri alt de har lovet, så blir det tidenes beste MMO, enkelt å greit. Men intet MMO jeg har spilt hittil har greid det. Jeg er allikevel possitiv til dette, da noen av de tingene o(O)phus har skrevet om virkelig har gjort meg interessert. Har lest andre steder også, og Darkfall er nå et av spillene jeg følger mest med på. Har egentlig lyst til å bli med i Klan, men jeg har enda ikke vært borti noen :roll:

Lenke til kommentar
Kudos hvis dem får dette til å funke men jeg er svært skeptisk.

 

Har ingen forhåpninger. Ukjent/Uerfaren(?) utvikler, lite konkret info når det gjelder innhold. Det virker på meg som de har pøst på med lovnader som de vet at en hel masse folk har etterlyst i lengre tid, ie hyping, også har de en video som etter min mening ser helt elendig ut men som andre tydeligvis liker og vips så er det masse folk som klamrer seg til håpet om at dette skal bli en uber mmo. Jeg skjønner ikke helt dette. Hva, hvis man skal være helt konkret,er det som gjør dette produktet så lovende? Og da mener jeg utover tåpelige salgstriks som; "We have full loot! We have NO classes, you can do whatever you want and control you destiny and the universe!". /facepalm

 

Én video? De siste månedene har det kommet en gameplay video (som mildt sagt er konge), og en video fra en spillmesse eller no i Grekenland hvor de viste frem 30 minuutter eller så med spillet. Hvis det er slik spillet vil være er det dømt til å bli konge. Men jeg tror det kommer til å være "dødt" etter to år eller så, ingen gidder å vente i 7 år på en utvidelsespakke.

Lenke til kommentar
Som en del andre har skrevet her, tenkte jeg også på uo med engang eg så beskrivelsen av spillet.

Men jeg gidder ikke å betale mer en en gang for å spille et spill, så jeg vil nok holde meg til uo fremdeles =)

 

Tipper du betaler det fire-dobbelte for singel player spill.

Så å kjøpe et spill, si 400 kroner, er det noe billigere?

 

400 kroner for et spill du fullfører på 10 dager, mens i et mmo kan spille i flere mnder/år. Før du begynner å tenke.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar
Som en del andre har skrevet her, tenkte jeg også på uo med engang eg så beskrivelsen av spillet.

Men jeg gidder ikke å betale mer en en gang for å spille et spill, så jeg vil nok holde meg til uo fremdeles =)

 

Tipper du betaler det fire-dobbelte for singel player spill.

Så å kjøpe et spill, si 400 kroner, er det noe billigere?

 

400 kroner for et spill du fullfører på 10 dager, mens i et mmo kan spille i flere mnder/år. Før du begynner å tenke.

Spiller multiplayer spill...

Lenke til kommentar
Som en del andre har skrevet her, tenkte jeg også på uo med engang eg så beskrivelsen av spillet.

Men jeg gidder ikke å betale mer en en gang for å spille et spill, så jeg vil nok holde meg til uo fremdeles =)

 

Tipper du betaler det fire-dobbelte for singel player spill.

Så å kjøpe et spill, si 400 kroner, er det noe billigere?

 

400 kroner for et spill du fullfører på 10 dager, mens i et mmo kan spille i flere mnder/år. Før du begynner å tenke.

Spiller multiplayer spill...

 

MP w/e, koster like mye.

Lenke til kommentar
Hehe, maset rundt beta på IRC tar helt av. Dessuten er det vel NDA, slik at man ikke vil kunne vite hvem som er med.

 

Ser du skrev 2000 skills i førstepost, noe som antakeligvis stammer fra en offisiell forumpost fra 2003 eller så. Det stemmer nok ikke per i dag, 200-300 er mer sannsynlig med optimismebriller.

 

Det skal jo sies at skills nødvendigvis =\= abilities da. Så alt av hva din karakter makter å gjøre i spillet er en eller annen form for et skill du kan.

Noen skills går opp naturlig ved å bare spille spillet som man skal, slike ting som klatring, strength osv, mens andre er mer retningsbestemt, altså at man selv ønsker å skille opp spesifike skills som det å bruke et sverd, kaste fireballs osv.

 

Så 2000 skills betyr ikke 2000 forskjellige skills rettet til combat mekanismene i spillet, det inneholder nok alt. Altså det inneholder både combat/crafting/adferd skills.

 

Boo hoo, $15 i måneden er big money.

Hjelper ikke hvor mye det er. Har ikke spilt det om det hadde kostet 15 NOK.

Gjør som man vil. Etterhvert så blir man nok slukt inn i denne ordningen uansett ettersom det ser ut til det er en av de sikreste måtene for spillselskap å forhindre piratkopiering. Så jo før du faktisk innser at det er slik fremtiden er jo bedre er det nok.

 

Første man ut var nok MMOs, men nå ser man FPS spill og også racing spill tilnærme seg ordningen, så jo lengre man har denne holdningen, jo fler flotte spill går man nok glipp av. Denne ordningen forsikrer også selvsakt raskere og bedre oppdateringer til spillene, noe man nok vil se mer og mer av i fremtiden.

 

Kudos hvis dem får dette til å funke men jeg er svært skeptisk.

 

Har ingen forhåpninger. Ukjent/Uerfaren(?) utvikler, lite konkret info når det gjelder innhold. Det virker på meg som de har pøst på med lovnader som de vet at en hel masse folk har etterlyst i lengre tid, ie hyping, også har de en video som etter min mening ser helt elendig ut men som andre tydeligvis liker og vips så er det masse folk som klamrer seg til håpet om at dette skal bli en uber mmo. Jeg skjønner ikke helt dette. Hva, hvis man skal være helt konkret,er det som gjør dette produktet så lovende? Og da mener jeg utover tåpelige salgstriks som; "We have full loot! We have NO classes, you can do whatever you want and control you destiny and the universe!". /facepalm

 

Ukjent/uerfarne spillutviklere har da klart det umulige mange ganger dem.

Counter Strike kom jo fra noen modders bare.

Mount & Blade startet ved at et ektepar startet å lage spillet i sin kjeller (samme som her faktisk hvor 5 norske kamerater startet også i en kjeller.:p)

Live for Speed blir utviklet av 3 utviklere.

EVE er da også et godt eksempel.

 

Grunnen til at de ikke ønsker å gi ut alt for mye informasjon er jo pga de helst ønsker at vi selv skal forske og utforske verdenen og dets innhold selv. Crafting f.eks er helt ukjent, men vi har da sett små klipp hvor det faktisk vises.

Utifra den 17.minutter lange videoklippet så ser man da at de fleste tingene som er lovet faktisk er implementert.

 

"We have full loot! We have NO classes, you can do whatever you want and control you destiny and the universe!"

 

Syns da dette i seg selv vil tilsi at dette spillet kan slå samtlige MMOGs der ute nå hvis det faktisk leverer. Det vil nok ikke slå WoW f.eks i antall brukere og slikt, ettersom det faktisk er et åpent PvP spill hvor man faktisk mister alt av hva man eier, noe som selvsakt vil skremme landets, og planetens nye MMO spillere som jo da selvsakt vil se for seg WoW hvor man adder "full loot" på, noe som selvsakt blir helt galt.

 

Men jeg tror det kommer til å være "dødt" etter to år eller så, ingen gidder å vente i 7 år på en utvidelsespakke.

 

 

Er nok lettere å lage utvidelsespakker til et "Sandbox" spill kontra et "Theme park" ett.

 

Man er jo ikke tvunget til å sette et så enormt fokus på "content" for spilleren her som man er i WoW f.eks der man adder en ny levelcap, samt nye levllingssoner med 1000 av quests og slike ting. Istedet kan en expansionpack i Darkfall inneholde nye "features" eller forbedre "features" som allerede er der istedet ettersom "endgame" ikke kun inneholder "Minigames" eller scriptede "events" som raiding.

 

Istedet kan man heller adde en skill her og en skill der som alle faktisk kan velge og trene opp, slik at balansering ikke blir like viktig som det å balansere en hel klasse mot 7-8 andre. Kanskje de kan forbedre crafting systemet, eller siege systemet. Mer land å ta over? Altså stort sett "features" fremfor "content" som gjør det slik at endgame lager seg selv iform av hva spillere i seg selv ønsker å finne på og ikke innenfor spillverdenen.

 

Altså stort sett forbedringer på spillet i seg selv, fremfor det å bare lage nytt av noe gammelt som andre "theme park" spill stort sett gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...