Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

At Asus kortene ikke klarer å holde 21 mp ved tung last er kjent, og så hvidt jeg vet ikke løst enda.

Hmm, takk for den infoen.

Vet du noe mer om hva som er triggere for dette fenomenet?

Har ikke sett det før, men så har jeg heller ikke vært over 4,2Ghz, og med HT ca 4Ghz vedvarende med den gamle CPU, dog med høyere V-core enn nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At Asus kortene ikke klarer å holde 21 mp ved tung last er kjent, og så hvidt jeg vet ikke løst enda.

Hmm, takk for den infoen.

Vet du noe mer om hva som er triggere for dette fenomenet?

Har ikke sett det før, men så har jeg heller ikke vært over 4,2Ghz, og med HT ca 4Ghz vedvarende med den gamle CPU, dog med høyere V-core enn nå.

Les. De fleste opplever det ved bruk av LinX, men også noen med Prime.

Lenke til kommentar
2550 var ikke så ille da, men da hadde jeg gått for en av de Xeonene som Digital Imp. har istedenfor;)

D0 klokker generelt høyt på lavere volt enn C0\C1, men de har vist seg og være varmere enn C0\C1.

 

Jeg som ønsker en grei 3,8/4.0 ghz OC på et rimelig enkelt x58 Foxconn hk kan med andre ord bare gå for c0/c1 stepping? Pga: lyd + lav temp er must for meg med en CM V8 kjøler?

 

Digital imp?

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg D0 stepping? Fordeler?

 

- http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=126439

 

Og er Netshop frekke som tar ekstra betalt :)?

 

Søker info om FOX+ Renaissance2.. lite å finne her. Tips om gode utenlandske forums?

De forskjellige steppingene som C0/C1 eller D0 er versjoner av den samme prosessoren, hvor D0 er nyere enn C0. Det kan sammenlignes med patcher til software. Med software så betyr nyere patcher som regel høyere sannsynlighet for å fungere uten bugs, være mer stabilt osv, yte bedre osv, mens med ny cpu stepping betyr fjerning av design bugs, mere effektivt design osv. Det betyr ofte at nyere steppinger av en cpu klokker bedre enn gamle, men på stock hastighet så yter en gammel og en ny stepping så og si identisk.

 

På luft så har C0 steppede prosessorer har vist seg å kunne klokke til omtrent 4ghz, mens d0 stepping cpuer så langt ser ut som å klokke til 4.4ghz området. resultatene varierer selvsagt masse fra cpu til cpu, selv innen samme stepping. Det ser også ut som om d0 trenger mindre vcore for å nå samme hastighetene som c0, men det ser ikke ut som dette har sunket kjernetemperaturene noe særlig.

 

Er forsåvidt litt enig i at det er sleipt av butikker å ta ekstra betalt for en "bugfixed" i7, men så lenge det finnes folk som syntes dette er bra valuta (overklokkere bryr seg skjeldent om ett par hundrelapper ekstra, så lenge de får skivset ut flere hz), så er det vel greit.

Endret av wim
Lenke til kommentar
2550 var ikke så ille da, men da hadde jeg gått for en av de Xeonene som Digital Imp. har istedenfor;)

D0 klokker generelt høyt på lavere volt enn C0\C1, men de har vist seg og være varmere enn C0\C1.

 

Jeg som ønsker en grei 3,8/4.0 ghz OC på et rimelig enkelt x58 Foxconn hk kan med andre ord bare gå for c0/c1 stepping? Pga: lyd + lav temp er must for meg med en CM V8 kjøler?

 

Digital imp?

 

Du bør gå for D0 siden den kan du bruke betraktlig mindre volt på, det finnes jo gode Co også, men 920 Do eller Xeon W3520 er veien og gå mener nå jeg.

 

Digital imp? er lik Digital Impuls:)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
2550 var ikke så ille da, men da hadde jeg gått for en av de Xeonene som Digital Imp. har istedenfor;)

D0 klokker generelt høyt på lavere volt enn C0\C1, men de har vist seg og være varmere enn C0\C1.

 

Jeg som ønsker en grei 3,8/4.0 ghz OC på et rimelig enkelt x58 Foxconn hk kan med andre ord bare gå for c0/c1 stepping? Pga: lyd + lav temp er must for meg med en CM V8 kjøler?

 

Digital imp?

 

Du bør gå for D0 siden den kan du bruke betraktlig mindre volt på, det finnes jo gode Co også, men 920 Do eller Xeon W3520 er veien og gå mener nå jeg.

 

Digital imp? er lik Digital Impuls:)

 

ah, silly me:) Takk for info (takk til post over også)

Lavere volt, gjør vel også til at "enklere" utgaver av x58 brikkesettet klarer 3,8 ghz OC?

Xeon ja, hva er så forkjellen her da? Så jo "prikk" lik ut.

Lenke til kommentar

De er bedre kvalitet siden de er beregnet til servere\workstations så de er mer "nøye" på utvalget=)

Så har du mulighet gå på Digital Impuls og få deg en av de batchene de har nå, se litt bak i tråden..de er gode. Selv om ingen cpu er like så har det bare kommet gode resultater på de. Får se om Oldman kommer med noe fint i kveld=) Han har skaffet seg en av de.

Lavere volt er ALLTID bra, spess. hvis du skal ha 24\7 system.

Tror jeg forklarte dette greit:P

 

Kjører min 920 D0 på 1.18v og hittil ganske stabil.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
De er bedre kvalitet siden de er beregnet til servere\workstations så de er mer "nøye" på utvalget=)

Så har du mulighet gå på Digital Impuls og få deg en av de batchene de har nå, se litt bak i tråden..de er gode. Selv om ingen cpu er like så har det bare kommet gode resultater på de. Får se om Oldman kommer med noe fint i kveld=) Han har skaffet seg en av de.

Lavere volt er ALLTID bra, spess. hvis du skal ha 24\7 system.

Tror jeg forklarte dette greit:P

 

Kjører min 920 D0 på 1.18v og hittil ganske stabil.

 

Forklarer dette veldig bra!

Ble jo nysgjerrig jeg nå, mildt sagt. Google't litt den Xeon'n og de fleste brukerne på div utl forumene er mest bekymret for at Hk ikke vil starte med Xeon cpu'n. Jeg vet at en bios update løser dette, men litt vanskelig hvis en ikke har en c0/c1 stepping cpu i nærheten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...