Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

@MiKA77: Joda, utseende messig så stemmer det ganske bra.

Fortsatt selges GT RAMen i for små forpakkninger etter min smak, bare 6Gb synes jeg blir litt tynt.

Når jeg først skal kline til å bytte ut 8Gb med DDR2 RAM så synes jeg ikke at jeg kan ha mindre enn 8Gb :p

Men vi får se, godt mulig det kommer større GT brikker med 4Gb moduler og da må vi revurdere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De Corsair GT er jo direkte råtasser, er litt forelsket i de :love:

Uff ja, det er jeg enig i. Sitter her og vurderer mine alternativer, og de 1866MHz GT-modulene for 2450,- hos Komplett frister stort. 1000,- mer enn de brikkene jeg egenlig hadde tenkt meg, men akk hvor fristende allikevel. Helt sikkert ikke "verdt" det, men tipper det er svært "morsomme" brikker...

Lenke til kommentar
@MiKA77: Joda, utseende messig så stemmer det ganske bra.

Fortsatt selges GT RAMen i for små forpakkninger etter min smak, bare 6Gb synes jeg blir litt tynt.

Når jeg først skal kline til å bytte ut 8Gb med DDR2 RAM så synes jeg ikke at jeg kan ha mindre enn 8Gb :p

Men vi får se, godt mulig det kommer større GT brikker med 4Gb moduler og da må vi revurdere.

psst 6*2=12gb :innocent:

hehe ikke vær så kravstor 6gb holder i laaange baner, har bare 2her nå hehe:D

Lenke til kommentar
jeg vil ha GT 2000Mhz 7-8-7-18 brikkene........!! hvorfor er ikke de i Norge enda?

Etter hva jeg har forstått selger ikke Corsair disse til distributører nå pga. svært lav tilgjengelighet. De har visst problemer med å levere dem på sin egen Corsair-shop også.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Eneste brikkene som passer mitt ( Gigabyte UD4P ) er Kingston sine med de DIGRE blå kjølerne på:p

Er det noen som vet om 2000mhz brikkene til de er gode?

 

Dp driver og plager meg :whistle: med bilder av Xeon som er laget av fanden selv eller noe:P

Vær klar over at GB sine i7 kort har rammen veldig nær sokkelen, så hvis man skal ha stor luftkjøler og 12GB ram, så må du ha lave rambrikker ala OCZ Platinum.

Lenke til kommentar
Der var min W3520 innleveringsregistrert i Oslo. Takk til dp og Digital Impuls for rask ekspedering!

 

Da gjenstår det å se hvor gode disse faktisk er. Venter på et DFI-hovedkort fra Komplett pluss noe RAM, og noen ekstra vannkjølingskomponenter fra USA, så jeg får neppe testet den før neste helg. Skal i allfall bli vanvittig gøy. Oppgraderer til dual loops nå i samme slengen ... en dedikert Thermochill PA120.3-radiator og en MCP655-pumpe kun til CPU, sammen med en GTZ-blokk skulle gi pene temperaturer.

 

Skaff deg en Iwaki, du :p Regner med du må handle fra utlandet anyways om du skal ha 120.3

 

Ja, vannkjøling må til:D

Blir Thermochill PA120.2 sammen med en trippel fra Swiftech og Aquacomputer sin Cuplex HD og 655.

Glederm eg til og se hva du klarer med den Pennywise:D

 

Er det ikke 120.3 du handla fra meg...?

Lenke til kommentar
Der var min W3520 innleveringsregistrert i Oslo. Takk til dp og Digital Impuls for rask ekspedering!

 

Da gjenstår det å se hvor gode disse faktisk er. Venter på et DFI-hovedkort fra Komplett pluss noe RAM, og noen ekstra vannkjølingskomponenter fra USA, så jeg får neppe testet den før neste helg. Skal i allfall bli vanvittig gøy. Oppgraderer til dual loops nå i samme slengen ... en dedikert Thermochill PA120.3-radiator og en MCP655-pumpe kun til CPU, sammen med en GTZ-blokk skulle gi pene temperaturer.

 

Skaff deg en Iwaki, du :p Regner med du må handle fra utlandet anyways om du skal ha 120.3

Har allerede 2x PA120.3-radiatorer og 2x MCP655-pumper. Dette er en 24/7-maskin så Iwaki-pumper er heller utelukket. Kjøpte nettopp en brukt radiator og pumpe fra en kar i USA for den nette sum av 100 dollar. Rimelig fornøyd med den dealen. Fulge med shroud til radiatoren også, uten at han engang nevnte dette. Har en av hver fra før også som jeg bruker nå. Problemet blir bare å få plass til alt dette i et kabinett! :p

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Vær klar over at GB sine i7 kort har rammen veldig nær sokkelen, så hvis man skal ha stor luftkjøler og 12GB ram, så må du ha lave rambrikker ala OCZ Platinum.

 

Har GB UD5 og 12GB OCZ Platinum (venter på W3520)

 

Hvordan er erfaringen med disse OCZ'ene?

Lenke til kommentar
Eneste brikkene som passer mitt ( Gigabyte UD4P ) er Kingston sine med de DIGRE blå kjølerne på:p

Er det noen som vet om 2000mhz brikkene til de er gode?

 

Dp driver og plager meg :whistle: med bilder av Xeon som er laget av fanden selv eller noe:P

Vær klar over at GB sine i7 kort har rammen veldig nær sokkelen, så hvis man skal ha stor luftkjøler og 12GB ram, så må du ha lave rambrikker ala OCZ Platinum.

 

Har de virkelig ikke avstand og klaring i frohold til standarden? Vanligvis er jo kjølere lagd slik at de går over rambrikker av vanlig høyde om kjøkeren er brei. Ellers irriterer jeg meg også over den dårlige tilgjengeligheten av 4 GB-brikker, ønsker ikke å ha brikekr i alle slots om jeg ikke må.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jajamensann, ble Dominator GT 1866MHz-brikkene gitt. Skal si denne oppgraderingen endte opp mye dyrere enn først planlagt. Men har man lyst har man lov etc.... :p

 

Edit: Hva i alle dager skjer på Komplett om dagen! 10 min etter at jeg la inn ordren er den frigjort for plukkk. Klokka halv 10 om kvelden!

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fortsetter dette så risikerer vi at den blir stengt, så please?

 

Nei, denne tråden vil ikke bli stengt.

*hørt fra et annet forum: vi sletter ikke tråder/poster, vi sletter brukere.*

 

Dog er ikke saken så alvorlig her i huset. Men håper og tror det blir litt roligere nå..

 

Så slem du er!

Du har "banna" Sam!

 

PS.

Dette kan fort bli som i South Park:

 

"They killed Kenny! You bastards!"

 

:)

 

On topic:

Det frister litt med en D0 nå, men nå er det andre ting som må prioriteres ("ad sløsing"). :blush:

Lenke til kommentar
Eneste brikkene som passer mitt ( Gigabyte UD4P ) er Kingston sine med de DIGRE blå kjølerne på:p

Er det noen som vet om 2000mhz brikkene til de er gode?

 

Dp driver og plager meg :whistle: med bilder av Xeon som er laget av fanden selv eller noe:P

Vær klar over at GB sine i7 kort har rammen veldig nær sokkelen, så hvis man skal ha stor luftkjøler og 12GB ram, så må du ha lave rambrikker ala OCZ Platinum.

 

Går vel bra når man bruker vannblokk=)

 

 

Mente Thermochill PA120.3 ikke 2=)

I smørbrød sammen med Swiftech trippel...skal holde:P

 

 

"They killed TL1000S! You bastards!"

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...