Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
der kom det 4 nye Xeon chipper :D

 

pcp160 blir vel fornøyd nå tenker jeg ;)

Hurra! :thumbup:

 

Har fått tak i en 850W Seasonic M12D, og en metallplate som med noen modifikasjoner skal la meg klemme den stakkars vannblokken til den skriker og glemmer at den noengang var konveks... :p

 

Så da skulle alt annet nå være "bra nok", men det skal bli interessant å se om forskjellen er betydelig.

De helt store rekordene vel neppe vil skje med mitt "gamle" P6T v1, det virker ikke så BLCK-villig som de monster-kortene dere andre har. (Hvis det da faktisk er HK og ikke CPU som stopper da)

 

Tiden vil vise, skal hente den etterpå, takk for infoen Haakon. :)

Lenke til kommentar
der kom det 4 nye Xeon chipper :D

 

pcp160 blir vel fornøyd nå tenker jeg ;)

Hurra! :thumbup:

 

Har fått tak i en 850W Seasonic M12D, og en metallplate som med noen modifikasjoner skal la meg klemme den stakkars vannblokken til den skriker og glemmer at den noengang var konveks... :p

 

Så da skulle alt annet nå være "bra nok", men det skal bli interessant å se om forskjellen er betydelig.

De helt store rekordene vel neppe vil skje med mitt "gamle" P6T v1, det virker ikke så BLCK-villig som de monster-kortene dere andre har. (Hvis det da faktisk er HK og ikke CPU som stopper da)

 

Tiden vil vise, skal hente den etterpå, takk for infoen Haakon. :)

 

dette er en ny batch og uke.. vi får håpe disse er like bra.

 

ellers tror jeg du til 24/7 bruk ikke opplever noe sperre på bclk. 21 x 210 holder i massevis :D

 

dine temps så jo helt syke ut, med 70C load på 4.4Ghz så tipper jeg den er stabil jeg :D

Lenke til kommentar

DP:

Synd de gikk som varmt hvetebrød, jeg satt de siste sidene og skulle bestille, men jeg er alltid litt treg. Blir dog spennende å høre hva den nye Batchen/Uka gir.

 

Ellers tror jeg at jeg avventer og ser hva Dyvern får til på 920 D0 som Netshop lister. Selv om det ikke garanterer noe for hver CPU de sender ut, samt hos andre.

 

 

EDIT:

Forferdelig mye pissprat om opplagte ting forøvrig, så jeg håper noen lærer å moderere seg selv. Forøvrig har snorreh, snekkern, anders jensen og simen1 samt et par andre lært meg alt jeg trenger å vite om waferproduksjon, waferbruk og hvordan de brukes videre til produktutvelgelse både hos Intel og AMD. At det er folk her som ikke har fulgt med i timen og ikke har lært et fnugg om ydmykhet og når man roer seg ned er bare trist og sløsing av alles tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ny uke nye muligheter, som det heter... ;)

Ser jo strålende ut DP, men nå ble jeg ikke mindre bekymret for BCLK. Jeg er jo på jakt etter en HT-off klokk som er høyest mulig i tillegg til en vanlig HT-on.

Men det er uansett et luksusproblem, klarer jeg det samme som det der, så er jeg svært fornøyd!

 

 

Jeg er ganske sikker på at det uansett kommer flere tog Theo, hvis man skal blande fornuft inn i dette, så er det vel ikke sikkert det er så dumt å se an hvordan det går med noen flere her før du bestemmer deg. Jeg har registrert at det er litt delte meninger, men jeg velger å tro at sjansen er større for at det heller vil bli bedre og bedre ytelsesmuligheter, enn omvendt, fremover.

 

Men den eneste som faktisk satt på fasit i dette spørsmålet har tilsynelatende blitt stille, vi andre må vel bare bedrive mer eller midre kvalifisert gjetting og risikoanalyse. ;)

Lenke til kommentar

dp,

 

Snakket med MultiCom nå nettopp og de sender i dag så det får bli ved neste korsvei. (kjøper stadig noe)

Har en mengde SSD'er men føler det blir 1 til nå ganske snart.

Kanskje du kan lage til supertilbud på X25-M?

 

Jeg har resten av delene liggende klart så det eneste usikkre er om MB støtter W3520.

Maskinen blir å bestå av X25-E til boot, 3 (eller 4) X25-M i raid-0, + noen Vertexer så det blir en ren SSD maskin ;-)

Lenke til kommentar
dp,

 

Snakket med MultiCom nå nettopp og de sender i dag så det får bli ved neste korsvei. (kjøper stadig noe)

Har en mengde SSD'er men føler det blir 1 til nå ganske snart.

Kanskje du kan lage til supertilbud på X25-M?

 

Jeg har resten av delene liggende klart så det eneste usikkre er om MB støtter W3520.

Maskinen blir å bestå av X25-E til boot, 3 (eller 4) X25-M i raid-0, + noen Vertexer så det blir en ren SSD maskin ;-)

 

vi fører nesten ikke Intel SSD, vertex har vi dog endel av...

Lenke til kommentar

Der var min W3520 innleveringsregistrert i Oslo. Takk til dp og Digital Impuls for rask ekspedering!

 

Da gjenstår det å se hvor gode disse faktisk er. Venter på et DFI-hovedkort fra Komplett pluss noe RAM, og noen ekstra vannkjølingskomponenter fra USA, så jeg får neppe testet den før neste helg. Skal i allfall bli vanvittig gøy. Oppgraderer til dual loops nå i samme slengen ... en dedikert Thermochill PA120.3-radiator og en MCP655-pumpe kun til CPU, sammen med en GTZ-blokk skulle gi pene temperaturer.

Lenke til kommentar

Blir vell en Xeon på meg også til stunder, synd at DP ikke klarer å matche Komplett sin Classified pris med lik prising, da hadde jeg måtte tatt en vurdering og tittet etter om jeg kunne ha kjøpt både CPU og HK i samme slengen og fra samme butikk.

Akkurat nå står bestillingen av Classified kortet hos Komplett med litt RAM, men den kan man alltids skaffe senere.

Lenke til kommentar

Jeg har en ordre inne hos Komplett på noe OCZ Blade 2000MHz C9-minne (koster cirka 1300 kroner), men det ser ut til at det vil ta noe tid før dette kommer inn. Noen andre anbefalinger? Prisforskjellen mellom 1600MHz og 2000MHz er så liten at jeg ikke har noe i mot å betale for for litt bedre binning i 2000MHz-settene, selv om settene sannsynligvis ellers er helt identiske.

Lenke til kommentar
Blir vell en Xeon på meg også til stunder, synd at DP ikke klarer å matche Komplett sin Classified pris med lik prising, da hadde jeg måtte tatt en vurdering og tittet etter om jeg kunne ha kjøpt både CPU og HK i samme slengen og fra samme butikk.

Akkurat nå står bestillingen av Classified kortet hos Komplett med litt RAM, men den kan man alltids skaffe senere.

man må nesten ha dominator gt ram på ett classified;) det er perfekt match:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...