Gå til innhold

Nokia 5800 "Tube" er lansert


Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli virkelig usikker på hvilken trykksjermobil jeg burde velge :hmm:

 

LG KP500?

LG KU990?

LG KC910?

Nokia 5800?

 

Eller bruke masse penger på en Iphone? ... :ph34r:

 

Sikter etter kamera, videospiller og trykkskjerm... + en billig pris. Hva velger jeg? Er det flere trykkskjermmobiler som passer til meg?

 

Ellers virker Nokia telefonen veldig grei. Kommer den med WiFi så er det toppen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå begynner jeg å bli virkelig usikker på hvilken trykksjermobil jeg burde velge :hmm:

 

LG KP500?

LG KU990?

LG KC910?

Nokia 5800?

 

Eller bruke masse penger på en Iphone? ... :ph34r:

 

Sikter etter kamera, videospiller og trykkskjerm... + en billig pris. Hva velger jeg? Er det flere trykkskjermmobiler som passer til meg?

 

Ellers virker Nokia telefonen veldig grei. Kommer den med WiFi så er det toppen!

 

Nokiaen har wifi ja.. den er suveren på pris.. 3.2Mpixel kamera, noe som ikke er kjempe imponerende, men den kan filme i 30fps.. 16:9 skjerm som er på 3.2" så den skal være bra på se en episode med f.eks South park på.. Og selvsagt trykkskjerm..

KU990 er også ett bra alternativ, men mangel på wifi trekker kraftig ned spør du meg..

 

 

Vil du gå opp ett par tusen og se på Iphone, så kan man jo ta og se på Touch HD(3.8" skjerm), Samsung i900(3.2" skjerm) og Xperia X1 med fullt qwerty tasteratur.. alternativene er mange..

Lenke til kommentar

To spørsmål:

 

1.Er det Opera web browser på denne?

2.På n96 og de fleste HTC modellene er det dual core CPU, utnytter internett begge kjerene eller kun 1 kjerne? Vist kun 1 så vil denne være kjappere på nett, en f.eks Diamond..

 

Vist denne har opera9.5 å er kjapp og god på internett surfing blir det denne telefonen..

Men vist ikke så blir det og legge på en del tusen og går for Xperia X1..

 

Håper noen kan svare :new_woot:

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli virkelig usikker på hvilken trykksjermobil jeg burde velge :hmm:

 

LG KP500?

LG KU990?

LG KC910?

Nokia 5800?

 

Eller bruke masse penger på en Iphone? ... :ph34r:

 

Sikter etter kamera, videospiller og trykkskjerm... + en billig pris. Hva velger jeg? Er det flere trykkskjermmobiler som passer til meg?

 

Ellers virker Nokia telefonen veldig grei. Kommer den med WiFi så er det toppen!

 

Nokiaen har wifi ja.. den er suveren på pris.. 3.2Mpixel kamera, noe som ikke er kjempe imponerende, men den kan filme i 30fps.. 16:9 skjerm som er på 3.2" så den skal være bra på se en episode med f.eks South park på.. Og selvsagt trykkskjerm..

KU990 er også ett bra alternativ, men mangel på wifi trekker kraftig ned spør du meg..

 

 

Vil du gå opp ett par tusen og se på Iphone, så kan man jo ta og se på Touch HD(3.8" skjerm), Samsung i900(3.2" skjerm) og Xperia X1 med fullt qwerty tasteratur.. alternativene er mange..

Ja, så i speccsa at den hadde WiFi :) Imponerende. Men allikevel savner jeg litt det Viewty har... nemlig 5mp kamera med 120fps opptak. En liten morro detalj, men vi får se hva jeg velger etterhvert. Likte heller ikke helt designen på Nokia mobilen, men det går ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor de ikke ansetter noen som faktisk kan designe ikoner og grensesnitt forøvrig. Det ser jo helt håpløst ut. Heldigvis kommer det sikkert en bråte med brukerdesignede skins.

 

Enig, har selv en Nokia og er strålendes fornøyd med det funskjonelle, men blir litt trist når jeg åpner menyene, de trøtte ikonene og de blasse fargene ser ut som de hører hjemme på en mye eldre og billigere telefon.

Selv om det var en viss forbedring her, og dette ikke er en flaggskip modell, så synes jeg dette indikerer at de samme kjedelige menyene mer eller mindre overføres.

 

Mobilen selger nok i bøtter og spann dog, og jeg likte mediabaren.

Lenke til kommentar
Eposten på jobben støtter ikke annet enn HTC, og det skal jeg ikke ha uansett, så da er E61i/71 ikke et must likevel

 

Hva i all verden for en e-post-løsning har dere? Som kun støttes av htc? Serveren har vel ikke noen mulighet for å finne ut at du har en htc-telefon? Det er sikkert exchange, eller hva? Noe som fint fungerer på både nokia, se, til og med iphone...

 

Hvis de kan lansere en 5900, som er akkurat det samme, bare med xenon blits i stedet for, betaler jeg lett 500 kroner ekstra for det.

 

Det er nok exchange ja, men det er bestemt at det er kun HTC som tilfredstiller sikkerhetskravene, fjernsletting av informasjon dersom den skulle komme på avveie osv, så da setter de ikke opp epost til noen andre mobiler.

Endret av flopflop
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller virker telefonen rimelig klumpete og treg i noen av videoene nevnt over?

 

Spesielt hvis man ser på horisontal til vertikal rotering?

 

Det er nok med Nokia Tube som med Android og Apple for den saks skyld: Vent på andre generasjon før man kjøper.

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar

Nokia har jobbet leeenge med denne, mye har skjedd underveis.

Endelig er den her da, rett pris, rett specs, kanon batteri tider, bra skjerm, minus er vel plast, utseendet og UI utseendet, ikke veldig fyrverkeri av en meny.

Hvis man ønsker noe heftigre fra Nokia med TS, må du vente til Februar.

09 blir spennende, sett fra en mobil entusiast øyne, Samsung og endelig SEMC er med i gamet igjen.

Allerede Q1 09 braker det løs med flere spennende modeller...

Hm antar jeg burde åpne en egen dedikert tråd mht dette snart?

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller virker telefonen rimelig klumpete og treg i noen av videoene nevnt over?

 

Spesielt hvis man ser på horisontal til vertikal rotering?

 

Det er nok med Nokia Tube som med Android og Apple for den saks skyld: Vent på andre generasjon før man kjøper.

 

//Torgeir

 

Det er nok ikke bare du som synes det nei! Flere har kommentert dette på nettet. Ble faktisk nesten litt skremt av hvor langsomt den virket på enkelte youtube-videoer :!:

 

Synd den ikke har multitouch synes jeg. På min Ipod touch (iPod for dere fanboys) er ihvertfall dette veldig inuitivt, men jeg har ikke prøvd "single touch" (aka HTC diamond etc) - så må vel sjekke det ut i nærmeste butikk når den kommer i salg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ble skikkelig gira på denne mobilen selv. Har alltid vært godt fornøyd med Nokia og ser ingen grunn til å bytte. At kameraet har "kun" 3,5m pixel kamera gjør meg ingen ting. Et kamera kan ha 20mp, men likevel dårligere kvalitet enn et 2mp. Dessuten tar jeg ikke noe særlig bilder med mobilen uansett. =)

 

Får se hva det blir med prioriteringa når Januar kommer.

Lenke til kommentar

Spennende telefon, jeg har iPhone, og nokiaen er bedre på mange områder:

 

* Bedre kamera

* Videokamera

* Lys til kamera og eventuelt lommelykt

* Radio

* Tethering/kobling til pc

* USB-masselager tipper jeg

* MMS/SyncML og alle de andre GSm-tekonologiene

* Sikkert mulighet for bedre navigering

* Fri installasjon av 3dje parts programvare.

* Minnekort

 

iPhonen er jo litt stiligere, litt glattere interface sikkert, + antageligvis bedre musikkspiller.

 

MEN, i reviews jeg har sett skal skjermen være ubrukelig med fingre, og da er det en deal-breaker for meg uansett; da ville jeg heller kjøpt touch hd eller x1.

Lenke til kommentar
Vil denne kunne kjøre Opera Mini?

 

Viktig for meg ettersom mesteparten av mobilsurfingen min forgår på hytta der det ikke er 3G dekning. Komprimeringen av nettsteder via OM er da helt nødvending for å få akseptabel hastighet.

 

Nesten ALLE telefoner akn kjøre Opera Mini :p

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor de ikke ansetter noen som faktisk kan designe ikoner og grensesnitt forøvrig. Det ser jo helt håpløst ut. Heldigvis kommer det sikkert en bråte med brukerdesignede skins.

 

Enig, har selv en Nokia og er strålendes fornøyd med det funskjonelle, men blir litt trist når jeg åpner menyene, de trøtte ikonene og de blasse fargene ser ut som de hører hjemme på en mye eldre og billigere telefon.

Selv om det var en viss forbedring her, og dette ikke er en flaggskip modell, så synes jeg dette indikerer at de samme kjedelige menyene mer eller mindre overføres.

 

Mobilen selger nok i bøtter og spann dog, og jeg likte mediabaren.

 

Den neste TS mobellen har en helt annet utseendet mht UI.

:yes:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...