Gå til innhold

Nokia 5800 "Tube" er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HYYYYYYYYYYYL!

 

Hvorfor ikke multitouch? Er jo så intuitivt og praktisk for zooming og rotering ... og jeg orker ikke Ipod, så jeg kan se langt etter drømmetelefonen.

 

whoot.. jeg har ikke helt skjønt hva som er så flott med multitouch.. Slik som på Diamond kan man bare "tappe" på skjermen 2 ganger for og zoome.. det er jo like lett som og dra fingrene mot seg eller fra seg.. Snu skjerm sidelengs så forandre skjermen seg..

 

Jeg fikk litt lyst på Tube jeg.. Prisen gjør den virkelig interessant.. Men mangel på QWERTY er litt kjip for meg.. Jeg er glad i stylus og qwerty taster jeg :thumbup:

Lenke til kommentar
HYYYYYYYYYYYL!

 

Hvorfor ikke multitouch? Er jo så intuitivt og praktisk for zooming og rotering ... og jeg orker ikke Ipod, så jeg kan se langt etter drømmetelefonen.

Multitouch er mer plagsomt enn nyttig. På Ipoden min må jeg hele tiden bruke to hender fordi det er ukonfortabelt med en.

 

Det er ikke så nyttig på en skjerm som er under 4 tommer.

Lenke til kommentar

hmm, ikke dumt det plekteret som ett alternativ til stylus.

 

det beste ved det er at det ser ut som plekteret kan festes til mobilen på samme måte som disse små "kosedyra", dermed slipper en problemet med at en roter bort stylusen, siden den alltid henger fast til enheten.

 

og jeg tror plekteret skulle gi mye av den samme kontrollen som stylus, så lenge en ikke skal drive med håndskiftgjenkjenning...

 

angående multitouch så tror jeg at det mest praktiske funksjonen den har på små skjermer er når en bruker begge tomlene til å skrive med, siden en da gjerne kan ende opp med at begge har kontakt med skjermen samtidig.

 

utover det blir det mer gimmick den praktisk siden mobiler vil en helst styre med en hånd (veldig imo).

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Oj! Nå ble virkelig trykkfølsomt UI også et must for Nokiafansen. Morsomt, virkelig morsomt. Personlig ble jeg skuffet over denne plastdingsen, hadde virkelig forventet meg noe nytt. Men dette er jo samme gamle triste s-60. Nei, dette er ingen iPhoneutfordrer. :no:

Lenke til kommentar

Hvor kraftig er denne prosessoren, noen som vet? Responstiden i menyer har irrtert meg vanvittig fra N80 til E61i. Er det sannsynlig å tro at denne delayen vil forsvinne?

 

Jeg målte akkrat nå, og det tar seks hele sekunder fra jeg trykker på snarveien til klokkemenyen til den faktisk dukker opp (E61i). Et ekstremtilfelle, men likevel.

Endret av flopflop
Lenke til kommentar
Oj! Nå ble virkelig trykkfølsomt UI også et must for Nokiafansen. Morsomt, virkelig morsomt. Personlig ble jeg skuffet over denne plastdingsen, hadde virkelig forventet meg noe nytt. Men dette er jo samme gamle triste s-60. Nei, dette er ingen iPhoneutfordrer. :no:

 

Nei denne har som de aller fleste telefoner banka iphone langt ned i eplet.

Lenke til kommentar
Oj! Nå ble virkelig trykkfølsomt UI også et must for Nokiafansen. Morsomt, virkelig morsomt. Personlig ble jeg skuffet over denne plastdingsen, hadde virkelig forventet meg noe nytt. Men dette er jo samme gamle triste s-60. Nei, dette er ingen iPhoneutfordrer. :no:

 

Du ble skuffet ja, jeg tror at uansett hvordan denne hadde sett ut så hadde du sagt at du var skuffet over den.. Så sant det ikke sto Sony Ericsson da.. Menne det er sikkert bare noe jeg tror..

 

Prisen, gode stereo høytalere og en brei skjerm frister.. Hvordan opplevelsen er når man surfer og hvordan den er og skrive sms på blir avgjørende.. Etter min mening er det ikke noe som QWERTY tasteratur..

 

EDIT:Flopflop.. ARM 11 369 mhz CPU.. samme som min E71, og den er kjapp som bare det..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Hvorfor bare 3,2 mp kamera, hadde det vært 5 mp hadde det ikke vært noen tvil, men blir nok noe annet en Nokia nå dessverre, for først gang på mange år. :(

 

aanseth

Dette skal vel ikke være topp modellen til Nokia. Vil tro vi får se en telefon med bedre spess og høyere pris etterhvert.

Lenke til kommentar
Hvor kraftig er denne prosessoren, noen som vet? Responstiden i menyer har irrtert meg vanvittig fra N80 til E61i. Er det sannsynlig å tro at denne delayen vil forsvinne?

 

Jeg målte akkrat nå, og det tar seks hele sekunder fra jeg trykker på snarveien til klokkemenyen til den faktisk dukker opp (E61i). Et ekstremtilfelle, men likevel.

 

Se om du får anledning til å ta på en E71. Drastisk forbedring.

Lenke til kommentar
Oj! Nå ble virkelig trykkfølsomt UI også et must for Nokiafansen. Morsomt, virkelig morsomt. Personlig ble jeg skuffet over denne plastdingsen, hadde virkelig forventet meg noe nytt. Men dette er jo samme gamle triste s-60. Nei, dette er ingen iPhoneutfordrer. :no:

Trykkfølsom skjerm er ikke så viktig. Jeg ser faktisk ingen her (foruten iPhone fans) som har kommentert dette. Hovedpoenget er at denne har det essensielle:

 

Micro USB OG 3,5 mm AV

Den er rett og slett kul (på samme måte som Blacberry Bold er kul, den har den der X-faktoren).

Alt av mobilteknologi (+ alt av frekvenser), + wlan + bt + usb ++

Super skjerm

Super pris

 

Helt fantastisk. Enten vi liker det eller ikke, så kommer denne til å selge i bøtter og spann :!:

Lenke til kommentar
Oj! Nå ble virkelig trykkfølsomt UI også et must for Nokiafansen. Morsomt, virkelig morsomt. Personlig ble jeg skuffet over denne plastdingsen, hadde virkelig forventet meg noe nytt. Men dette er jo samme gamle triste s-60. Nei, dette er ingen iPhoneutfordrer. :no:

Iphone så ikke så jævla bra ut på videoene heller spør du meg, men føles langt bedre i virkeligheten. La oss håpe denne Nokiaen føles kompakt og solid.

 

Berøringsskjermer har aldri vært noe for meg, til det er ikke teknologien kommet langt nok. Men siden det står Nokia på den, og at jeg har gode erfaringer fra iPhone/iPod Touch, så kommer jeg uten tvil til å gi den en sjans ;)

 

HTC Touch Diamond er latterlig knotete spør du meg. Bare for å trekke frem et eksempel.

Lenke til kommentar
EDIT:Flopflop.. ARM 11 369 mhz CPU.. samme som min E71, og den er kjapp som bare det..

 

Se om du får anledning til å ta på en E71. Drastisk forbedring.

 

OK, da skal jeg teste E71 for å se hvordan den er. Tenkte egentlig at den skulle bli min neste telefon, men nå frister 5800. Eposten på jobben støtter ikke annet enn HTC, og det skal jeg ikke ha uansett, så da er E61i/71 ikke et must likevel

Endret av flopflop
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...