Gå til innhold

Ringer på og stikker av. Jeg vil ta dem elektronisk. Hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om det er gadget løsning du er ute etter så vil et nettverksbasert overvåkningskamera være tingen og gjerne plassert slik at pøblene ikke har muligheter til å se det.

Monterer du det inni raftkassa med linsa pekende mellom raftbordene er det umulig og oppdage.

Har du da en switch med power on lan så er det kun en Cat 5 kabel du trenger og legge ut til kameraet og vips så kan du gå og se på opptaket på PCen hvem det var som ringte på.

Opptaket kan du legge på en CD som du overleverer foreldrene til pøblene.

 

Dette er ulovlig overvåkning. Noe som faktisk straffes hardt på her i Norge.

Tviler på at det er ulovlig å overvåke inngangspartiet, har selv sett slike telefoner med kamera i inngangspartier hos folk.

Lenke til kommentar

Det er vel lov å sette opp overvåking "hvos som helst" omtrent, men du må ha opp et skilt om at det er videoovervåkning bare..

 

Sett opp et billig videokamera med dv-utgang (firewire), og så bruker du et billig program (eller gratis?) som tar opptak når det er bevegelse eller eventuelt kontinuerlig tar opp siste 60 minutter osv (rullerer)

Lenke til kommentar

Blir spennende å se resultatet av dette her ja..

Videoovervåking kan være en grei løsning det ja, det kan forsåvidt også den ideen om høyfrekvent pipelyd være.. Regner med de stikker av fort når susinga i øra kommer, og ikke kommer tilbake:P

 

Morfaren min sliter faktisk med det sammme, at drittunger ringer på og stikker av, men han går jo på krykker og bruker derfor jævli lang tid på å komme seg til døra, så blir ganske slitsomt etterhvert når de ringer på flere ganger daglig.. Han bryr seg heldigvis ikke så hardt om det da:P

Lenke til kommentar

Er vel ikke værre en å legge børsa klar, også sitte på huk etter de. Trenger nødvendigvis ikke avfyre noe, bare skremme de med at du har børsa ladd? Hehe.. Men, det beste av alt er vel bare å få tak i de på en eller annen måte, også gi di etter sånn at de vet hvor de iallefall ikke skal gjøre pøbel-streker.

Lenke til kommentar
Er vel ikke værre en å legge børsa klar, også sitte på huk etter de. Trenger nødvendigvis ikke avfyre noe, bare skremme de med at du har børsa ladd? Hehe.. Men, det beste av alt er vel bare å få tak i de på en eller annen måte, også gi di etter sånn at de vet hvor de iallefall ikke skal gjøre pøbel-streker.

 

Hvilken type "børse som er ladd" er det snakk om?:p

Lenke til kommentar
Er vel ikke værre en å legge børsa klar, også sitte på huk etter de. Trenger nødvendigvis ikke avfyre noe, bare skremme de med at du har børsa ladd? Hehe.. Men, det beste av alt er vel bare å få tak i de på en eller annen måte, også gi di etter sånn at de vet hvor de iallefall ikke skal gjøre pøbel-streker.

 

Hvilken type "børse som er ladd" er det snakk om?:p

post-99953-1223236075_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er vel ikke værre en å legge børsa klar, også sitte på huk etter de. Trenger nødvendigvis ikke avfyre noe, bare skremme de med at du har børsa ladd? Hehe.. Men, det beste av alt er vel bare å få tak i de på en eller annen måte, også gi di etter sånn at de vet hvor de iallefall ikke skal gjøre pøbel-streker.

 

Hvilken type "børse som er ladd" er det snakk om?:p

Åja :whistle:

Lenke til kommentar
En ungdomsgjeng i nabolaget går rundt her og gjør spikk. Jeg er glad for at de nå kun gjør uskyldige ting som å velte søplekassen, herpe postkassen, sprenge kinaputter i garasjen til folk, knuse takrenner, skyte med softgun på vinduene og ringe på og stikke av.

 

Uskyldige ting?

 

Blir irritert nok når noen kaster snøball på vinduet gang på gang eller ringer på og stikker av, fanget en av dem sist vinteren når jeg var på vei ut døra, det ble en vond sklitakling på vedkommede, men heldigvis vokser de fra det. Det ene året synes de det er gøy, men når de starter å komme på ungomdsskolen/videregående så har de større problemer og dropper gjerne slike tøysete ting.

 

Ahh må si du har tålmodighet hvis de gjør så mye faenskap.

Lenke til kommentar
.....men bryr meg lite om det siden jeg selv drev med det for tre fire år siden ;)

Whoot? Du dreiv med dette når du var 14/15 år? :!:

Er ikke det ganske normalt?

Jo, når de stadig legger ned fritidstilbudene til ungdom er det ikke så mye annet å finne på :p

Da ville jeg i ettertid kalt deg en retard ihvertfall ;)

Jeg tenker mer i 10-11-12 års alderen at man driver med dette, ikke på ungdomsskolen. ;)

 

anyway, alle normal 15 åringer spiller fotball :p

Lenke til kommentar
Foreldrene er av typen "mine unger gjør ikke noe gærnt, du kan ikke bevise noenting".

 

Å ignorere går an, men det ringer på, jeg vil jo se om det er noen der, og de gjør det hver uke, men aldri på samme tid. Softgunskytingen skjer mot ruten, og jeg vet hvem som står bak den, gutten er salte ikke god i skrotten, og han er bad-ass om et par år.

 

Poenget med dette innlegget, er ikke å reagere med politi eller ignoranse, men løsninger på gadgetnivå! Flere tips?

http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_c...24&cl=no,no

 

:)

Lenke til kommentar

Har til og med hørt om folk som monterer opp dummy kamera får å avskrekke folk/pøbler.

Ingen som tør å gjøre noe når det står en stort kamera og titter på deg selv om det kun er et tomt kamerahus.

For og gjøre det hele mest mulig "ekte" så legger du kabe fra kameraet og inn veggen for å fjerne all tvil.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...