Gå til innhold

Ringer på og stikker av. Jeg vil ta dem elektronisk. Hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det jeg tenkte på, men glemte å si, var;

Hvis du har et vindu ovenfor døra, kan du jo prøve å sette det opp der, med litt vinkel, så du bare ser eiendommen din, og får et godt nok bilde av "forbryterne"...

Er ikke sikkert det virker, kan være litt dårlig bildekvalitet, men sammen med en slags blits/lys funker det jo kanskje bedre :)

 

Eller bare koble ut ringeklokka, evt. bytte den med en lysbryter xD

Lenke til kommentar
Tviler på at bevegelsessensoren kan se gjennom glass.

Noirmalt er dette IR sensorer som ser varme bevege seg gjennom sektorer som synsfeltet for detektoren er delt opp i.

Slike fungerer ikke gjennom glass da de kun ser varmen eller refleksjonene av varme i glasset.

 

Det er riktig, IR detektorer ser ikke gjennom glass, men kan fungere gjennom plastglass. Går ikke gjennom andre faste stoff av vanlig type heller...

 

Personlig har jeg brukt en type sensor som ihvertfall tidligere var mye brukt over dører på butikker og lignende. Ser ut som en litt avlang metallboks med mørk plast/glass i front. Disse fungerer med radarbølger, og har justerbar følsomhet.

Den jeg har kan jeg guffe opp så mye at den registrerte personer som passerte på andre siden av en 20cm betongvegg! :D

 

Får du tak i en slik vil du kunne sette den i vinduet eller andre passende sted, og kan detektere folk når de er 5-6 meter unna døren. Slik kan du få litt tid til å ta de på fersken, eller utløse noe via et rele som filmer de eller skremmer de bort.

 

Nettulf

Lenke til kommentar
hvaaa med sånt gammalt knep:

 

fikser et garn som er kobla på en aller annen måte til stua di og når de ringen på trekker du i tauet og de er fanget :D og får og gjøre det klassisk hvorfor ikke dekke det med løv :o

 

Den likte jeg godt:D men tror den beste løsningen er åsette opp et videoOvervåkning skilt og et falskt kamera, det blit verken dyrt og man gjør ingenting ulovlig og det er lite slit.

Det er riktignok ikke så moro men:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...