Gå til innhold

Ringer på og stikker av. Jeg vil ta dem elektronisk. Hvordan?


Anbefalte innlegg

En ungdomsgjeng i nabolaget går rundt her og gjør spikk. Jeg er glad for at de nå kun gjør uskyldige ting som å velte søplekassen, herpe postkassen, sprenge kinaputter i garasjen til folk, knuse takrenner, skyte med softgun på vinduene og ringe på og stikke av.

 

(skrekk og gru når disse blir eldre)

 

Men de er for raske for meg når de ringer på og stikker av. Argh!! Jeg vil ta dem med eletronisk list.

 

Noen som har ideer? La oss koke sammen den slueste av planer i manns minne.

 

Hva med dørklokke som utløser kamera? Kamera med bevegelsesdetektor? Ringeklokke med el-støt?

 

 

Jeg trenger hjelp fra dere kreative medskyldige.

 

Ærbødigst hilsen Syn-Sam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste trikset er jo å kjøpe ett lys med fotocelle på. Du kjøper ett på clas ohlson og når de da kommer opp til døren får de lyset rett i tryne. Skremmer bort en hver uvelkommen. Ellers kan du gjøre det enkle med å sette en tegnestift på ringeknappen. Blir veldig komplisert vist du omtrent skal lage en teaser gun eller liknende på ringeklokka di, både med tanke på plass det krever samt hva du må gjøre =)

Lenke til kommentar

230V rett i klokka, samtidig som du setter opp litt flombelysning fra alle kanter rettet mot døra som skrur seg på når de trykker på knappen. Kanskje en sirene også...

Skaff deg softgun. Sitt i søppelkassa og hopp opp når de kommer.

 

Hvis du har vindu eller lignende over døra med klokka, sitt å vent på dem med en nett/garn som du kaster på de, så fanger du deg en drittunge!

Ta han med deg inn, bind han fast, stapp ett eple i kjeften på han mens du setter på stekeovene og leter i kokeboka etter oppskrift på drittunge.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Stemmer det som perpyro sier.

Om du gidder koble opp "støt" i ringeklokken (som forsåvidt kan føre til onkel p.), lyskastere med bevegelsessensor ol. vil huset ditt bare bli mer utsatt for "harmløse" spøker.

 

Forstår godt at du blir sint. Det beste ville vært å spore opp og kontaktet foreldrene. Hvis det ikke fungerer hadde jeg kontaktet politiet.

Lenke til kommentar
Det beste trikset er jo å kjøpe ett lys med fotocelle på. Du kjøper ett på clas ohlson og når de da kommer opp til døren får de lyset rett i tryne. Skremmer bort en hver uvelkommen. Ellers kan du gjøre det enkle med å sette en tegnestift på ringeknappen. Blir veldig komplisert vist du omtrent skal lage en teaser gun eller liknende på ringeklokka di, både med tanke på plass det krever samt hva du må gjøre =)

 

 

Lys med fotcelle høres bra ut. Koble til et kamera evenuelt også.

Lenke til kommentar

Foreldrene er av typen "mine unger gjør ikke noe gærnt, du kan ikke bevise noenting".

 

Å ignorere går an, men det ringer på, jeg vil jo se om det er noen der, og de gjør det hver uke, men aldri på samme tid. Softgunskytingen skjer mot ruten, og jeg vet hvem som står bak den, gutten er salte ikke god i skrotten, og han er bad-ass om et par år.

 

Poenget med dette innlegget, er ikke å reagere med politi eller ignoranse, men løsninger på gadgetnivå! Flere tips?

Lenke til kommentar

Om noen skyter mot huset ditt, må du da ha lov å skye tilbake i selvforsvar og panikk? Gjerne med noe litt hardere en softgun. Luftpistoler/gevær kan jo alle over 18 kjøpe uten stress, og fine spisse kuler kan man og få, selv om jeg er litt usikker på lovligheten av disse. Om du ikke titter ut av ruta, prøver han seg sikkert med et par ekstra skudd? Om du da i mellomtiden har sneket deg ut kjøkkendøra og siktet deg inn mot busken der kronidioten sitter, kan det jo bli riktig så gøy. Ellers er det jo greit å anmelde ham hver gang det skjer, dersom du vet hvem det er. Til slutt må jo både politiet og foreldrene bli lei/innse at det er noe i det.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Sitt i busken utenfor huset og hopp frem og bank dritten ut av unga. Da lærer de nok. Drev med pøbelsteker når jeg var mindre, og halve spenninga var det å gjemme seg, samt det å slippe unna med det. Så hvis du ignorerer det, forsvinner halve grunnen til å gjøre pøbelstreker mot deg. Så det er en smakssak. Ignorerer du det forsvinner det etterhvert, mens om du lager en utspekulert plan for å for å fange dem så kan du straffe dem etterhvert. Kommer ann på hva du vil med unga. Straff dem(bevis deres skyld, og si til foreldre, eller bank dritten ut av dem), eller ignorer det å la deres barnelek bare være jævlig kjedelig for dem etter hvert. Barn er barn lzm, har selv jevnlig drittunger som driver med pøbelstreker utenfor meg, men bryr meg lite om det siden jeg selv drev med det for tre fire år siden ;)

Lenke til kommentar

Lovligheten for å skyte etter ungene er lik null. Da hyler de hjem til foreldrene om at de gikk forbi huset til han gærningen i gata så skjøt han etter dem, foreldre ringer politi = du sliter noe jævlig med å forklare deg.

 

"Umm men du skjønner DE RINGTE PÅ DØRA OG STAKK AV! KLART JEG SKYTER MED HAGLE DA! SKJØNNER DU IKKE DET?!!"

 

En som "skremte" unger på Halloween vekk med å sikte på dem med hagle i USA ble arrestert fordi hysteriske unger sprang hjem til foreldrene og sa fra. Tror det sto om det ifjor.

Lenke til kommentar

So? Vi lever i Norge. Jeg har en hysterisk nabo som har skutt på oss med luftgevær fordi vi "ligner" eller "minner" han om pøbler, og vi har politianmeldt han, men ingenting skjer. Poenget er at du er uskyldig inntill det motsatte er bevist, så med mindre unga kan bevise at du skøyt på dem er du uskyldig. De er også uskyldig med mindre du kan bevise noe annet, men du har hvertfall skremt balla ut av dem.

Lenke til kommentar

Om det er gadget løsning du er ute etter så vil et nettverksbasert overvåkningskamera være tingen og gjerne plassert slik at pøblene ikke har muligheter til å se det.

Monterer du det inni raftkassa med linsa pekende mellom raftbordene er det umulig og oppdage.

Har du da en switch med power on lan så er det kun en Cat 5 kabel du trenger og legge ut til kameraet og vips så kan du gå og se på opptaket på PCen hvem det var som ringte på.

Opptaket kan du legge på en CD som du overleverer foreldrene til pøblene.

Lenke til kommentar
Om det er gadget løsning du er ute etter så vil et nettverksbasert overvåkningskamera være tingen og gjerne plassert slik at pøblene ikke har muligheter til å se det.

Monterer du det inni raftkassa med linsa pekende mellom raftbordene er det umulig og oppdage.

Har du da en switch med power on lan så er det kun en Cat 5 kabel du trenger og legge ut til kameraet og vips så kan du gå og se på opptaket på PCen hvem det var som ringte på.

Opptaket kan du legge på en CD som du overleverer foreldrene til pøblene.

 

Dette er ulovlig overvåkning. Noe som faktisk straffes hardt på her i Norge.

 

Ville heller ha gjort slik en ICA butikk gjorde for ikke så lenge siden, de sleit med att ungdommer okkuperte inngangsdøra å nektet å fjerne seg, purken ga jo f for å si det sånn. Det en veldig smart person gjorde var å sette opp ett par høyttalere som spilte en lavfrekvent lyd som vi over 20 ikke kan høre. Fjernet problemet ganske fort. Så om du fordeler dette over tomta de så skal du nok se att de blir borte.

 

Eventuelt sette opp ett nett som slippes ned over unga når du trykker på knappen, ikke like lett å gjennomføre men kan jo funke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...