Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA 09 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at det er et skritt i riktig retning fra EURO2008. Har bare testet begge på PS3. Er noe bedre fysikk, spillere kan tabbe seg ut (bomme på ball osv) i større grad, noe som fører til realisme og mere spenning. Er eller ikke låste løp som i FIFA08 og til dels EURO2008.

 

Noen som har formening om 3 eller 4 stjerners lag som har bra spillere for ratingen (gjerne bra keeper og spiss)? Vil være gunstig i online spill vil jeg tro mtp rating.

Lenke til kommentar

Ja og det er elskbar system. Du får forskjellige tilbud fra klubber av forskjellige grad etter første sesongen (var sånn for meg ihvertfall). Hørt fra vennen min at han spilte på Brann første sesongen, og etter så fikk han tilbud til reservelagspill hos Real Madrid og Roma, eller rett inn på førstelag med Dortmund/Lens/Lille/PSG osv.

Lenke til kommentar

Hva slags vanskelighet spiller du med da? Jeg spilte Pro med Scholesy og det var liksom passe greit, men skulle gjerne hatt flere mål. Men Semi Pro blir for lett. Har nesten lyst å evt. ha det alltid på World Class, så skal begynne på nytt på Brann eller noe og jobbe meg opp!

Lenke til kommentar

Jeg spiller med pro ja. Spilleren min er sånn passe treig, og det er ikke helt lett og passere motspillerne. Men jeg spiller rimelig offensivt på midtbanen. Om du blir med på kontringene og jakter på returer, er det lett å få seg et mål eller to. Mulig du får litt minus på posisjonering, men det glemmes når man har en assist eller et mål.

Lenke til kommentar

Er noen småting som plager meg veldig. Først og fremst sliter jeg med at spillerne mine ikke vil ta ballen. Hvis de får ballen litt bak seg begynner de ofte å gå baklengs mot den istedenfor å snu seg og ta den. Greit nok hvis det er snakk om en halvmeter, men når spillerene skal rygge så mye som 5 meter er ballen garantert tatt før de rekker fram. Uansett hva jeg gjør får jeg ikke gjort noe med dette når spillerne begynner å rygge. Noen?

 

En annen ting er keeperne. De er sinnsykt treige ut. Jeg må ofte få de ut manuelt for å ta en ball som ligger rett foran dem. Når jeg gjør dette hender det dessuten at de ikke vil ta ballen, men stopper opp litt foran den og ser på den. Gjerne i noen sekunder. På denne tiden har selvsagt motstanderens spiss puttet et mål. Noen tips angående dette?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Syns responstiden er helt fantastisk når jeg spiller offline. Man må riktignok bruke mottaksstikka ® riktig for å få optimale retningsbestemte mottak og vendinger, men etter litt trening (når jeg fant ut at det har noe å si hvor langt / hardt du pusher stikka) går det nå kongefint.

 

Ved spilling på Xbox Live er det dessverre (og naturlig nok) tregere reaksjoner, men det er blitt bedre også her. Varierer stort fra person til person jeg spiller mot. Etter endt kamp avoider jeg alle med dårlig tilkobling.

Lenke til kommentar

Har nå spilt PS3-versjonen i omtrent 1 uke og er veldig fornøyd. Det er noen få ting som er irriterende (mottaker som av og til løper fra ballen, litt trøbbel med å få valgt spiller som er nærmest ballen, ikke mulighet til å lagre repriser offline!), men alt i alt er det en strålende pakke. Jeg har i grunn vært en PES-tilhenger siden Konami ga ut serien, men i år tror jeg PES skal få en hard kamp om forbrukernes penger.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar
Har nå spilt PS3-versjonen i omtrent 1 uke og er veldig fornøyd. Det er noen få ting som er irriterende (mottaker som av og til løper fra ballen, litt trøbbel med å få valgt spiller som er nærmest ballen, ikke mulighet til å lagre repriser offline!), men alt i alt er det en strålende pakke. Jeg har i grunn vært en PES-tilhenger siden Konami ga ut serien, men i år tror jeg PES skal få en hard kamp om forbrukernes penger.

 

Ting som irriterer deg litt nå kommer til å irritere deg MYE senere. Det er slik det er med FIFA hvert år. Førsteinntrykket er veldig bra, men etterhvert dukker det opp ting som irriterer deg, og du innser etterhvert at spillet gjerne skulle hatt litt mer velpolert gameplay.

 

PES er motsatt. Den første tiden skjønner du ikke helt hvorfor folk maser om at PES er så bra, men etterhvert når man får flyten så innser man hvor utrolig dypt gameplay spillet har, og hvor utrolig god kontroll man har på spillerne.

Lenke til kommentar
Ting som irriterer deg litt nå kommer til å irritere deg MYE senere. Det er slik det er med FIFA hvert år. Førsteinntrykket er veldig bra, men etterhvert dukker det opp ting som irriterer deg, og du innser etterhvert at spillet gjerne skulle hatt litt mer velpolert gameplay.

 

PES er motsatt. Den første tiden skjønner du ikke helt hvorfor folk maser om at PES er så bra, men etterhvert når man får flyten så innser man hvor utrolig dypt gameplay spillet har, og hvor utrolig god kontroll man har på spillerne.

 

Det stemmer meget godt. Har i år gitt FIFA en ny sjangs og kjøpt det, men testa mest Be a Pro foreløpig. Spiller på pro vanskelighetsgrad og blir frustrert over dustete medspillere. Førstelaget sender også stort sett dårligere pasninger enn reservelaget gjorde, greit er Viking ræva men det er jo litt drøyt :p AIen har langt igjen.

 

Samme hvor bra FIFA er så sitter man med følelsen av at man bare er en brikke i et meget forhåndsdefinert spill. Jeg regner meg selv som veldig fotballoppegående person, men når jeg spiller FIFA så føler jeg at jeg må tenke på hvordan en FIFA spiller kommer til å sende ballen. Når jeg spiller PES tenker jeg på hvordan en fotballspiller vil sende ballen, og det stemmer også, og da er det mye mer tilfredsstillende.

 

FIFA er random, men ikke nok. Det er som om det før var et tog hvor alt gikk på skinner, nå har det blitt en buss, det går utfor sporet, men det er fremdeles faste plasser det går. PES er nok enda bilen, og vil være det beste i lengden igjen er jeg redd. Men jeg har det gøy med FIFA, enn så lenge.

Lenke til kommentar

Nettop spilt 8-9 klubbkamper med diskusjon.no klubben, og det var noe av det gøyeste jeg har vært med på i spill/konsoll i hele livet mitt. Artig som faen! :) Spillet er forresten herlig, kanskje et par så ting som hadde vært greit å fikse, men ja, fantastisk deilig! :D

Endret av tc47
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...