Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA 09 (X360)


Anbefalte innlegg

Det stemmer meget godt. Har i år gitt FIFA en ny sjangs og kjøpt det, men testa mest Be a Pro foreløpig. Spiller på pro vanskelighetsgrad og blir frustrert over dustete medspillere. Førstelaget sender også stort sett dårligere pasninger enn reservelaget gjorde, greit er Viking ræva men det er jo litt drøyt :p AIen har langt igjen.

 

Etter å ha skrudd opp til pro har jeg begynt å irritere meg over det samme. Spillets gang virker alt for avhengig av at jeg tar del i det. Det blir så og si aldri mål uten at jeg gjøre en tabbe bakover, eller legger opp til eller scorer selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha skrudd opp til pro har jeg begynt å irritere meg over det samme. Spillets gang virker alt for avhengig av at jeg tar del i det. Det blir så og si aldri mål uten at jeg gjøre en tabbe bakover, eller legger opp til eller scorer selv.

 

Jeg gidder ikke spille særlig mye multiplayer sånn random, så det blir helst med folk jeg kjenner, derfor spiller jeg en del single player også, og da forstår jeg ikke hvordan man kan gi FIFA så gode karakterer. Det er tydelig at det må skrante på fotballkunnskapen til de som anmelder her. Man MÅ jo sammenligne det litt med vanlig fotball og PES også, kan ikke regne med at alle bruker 1100 kr på to spill om det samme.

 

Etter å ha prøvd mer exhibitionkamper i går så forstår jeg ikke hva de som påstår FIFA er bedre enn PES har røykt for å være ærlig. Medspillerne er jo helt tette, keepere og forsvarere står og ser på ballen når den er rett foran dem, alle er usedvanlige passive og det er ser ikke ut som det er genuine kamper om ballen ofte i det hele tatt. Merkelig spill. Angrer litt på utlegget, blir nok PES i år også. Spillervalget og huskingen av hvilke knapper man har trykket burde også vært fikset for lengst. Og så er det amatørmessig at når et lag bytter to spillere så sier de "both team are making changes" :p

 

Utenom det, gøy spill. Men ser ikke for meg å spille 4 sesonger be a pro, for dumrian medspillere til det der i lengden :)

Lenke til kommentar

Flere som opplever feil med fordelsregelen? Har opplevd flere ganger under multiplayer at jeg blir stygt taklet, dommer sier fordel, Jeg scorer så pga fordelen, men motstanderen får fortsatt gult kort, selv om det ikke blir dømt frispark.

Kan ikke si jeg er spesielt god på fotballregler, men dette er vel ikke riktig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Gult kort i etterkant er korrekt

 

Personlig så opplever jeg konstant at når jeg bruker gjennombruddspasning etter at en medspiller er taklet så mister jeg fordelen og får frispark, selv om pasningen er perfekt og medspiller nå er alene mot keeper.

 

g-e-n-i-a-l-t

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Et annet eksempel:

 

Samme som jeg skrev over, bare at keeper redder ballen og det blir corner. Er det her riktig av dommer og gi kult kort for taklingen, men corner istedet for frispark?

 

Ja

Lenke til kommentar

Det eneste "problemet", som gjør at du kanskje syntes det er urealistisk, er det at svært få dommere (IRL) gjør en god jobb med å dele ut gule kort i etterkant.

 

I tillegg må man jo også nevne at dommerne i Fifa 09 er nokså strenge :) Dette er egentlig helt greit syntes jeg, men de er dessverre fortsatt for dårlige på å bedømme direkte røde kort ved opplagt målsjanse (og hva som nødvendigvis er opplagt målsjanse). Men igjen, det er jo virkelighetens dommere óg.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Dommeren er i min mening ganske dust. Rene taklinger hvor man tar ballen gir gult kort bare motspilleren ramler ofte.

 

Jeg ble forøvrig taklet i skuddøyeblikket, dommeren blåste på millisekundet så jeg fikk straffe. Ballen gikk dog i mål så det var strengt tatt ingen grunn til å blåse av. Håpløst :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...