Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA 09 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt en del i dag (X360) og må si dette var forbedring fra 08, men alikevel ikke helt fantastisk. Det som irriterer meg mest med FIFA-spillene er den forbanna treige responsen på absolutt alt; skudd, finter, pasninger. På grunn av dette føles hele spillet treigt og det blir frustrerende å spille. En annen ting som irriterer meg er at spillere av og til er bundet til løp. Det må da gå an å fikse dette etter alle år? Bortsett fra det ser det bra ut, men disse tingene er såpass irriterende at jeg ikke kan se bort fra dem.

 

På den andre siden har vi PES som jeg har testet på PC (demo). Var litt uvant, men det var vel pga. den elendige gamepaden jeg har (er så vant til de deilige 360-kontrollene). PES 2008 hadde FOR raskt tempo noe som gjorde at spillet føltes som mer arcade enn før. Tempoet ser ut til å ha blitt fikset bittelitt, men er fortsatt for høyt dessverre. Det som er digg med PES er den friheten man ikke har på FIFA, som super-cancel og den gode responsiviteten. Men FIFA vinner stort på lydene og det visuelle.

 

Skulle ønske EA Sports og KONAMI satte seg ned og lagde det perfekte spillet, en blanding av FIFA og PES. Da hadde man sluppet krangelen om rettigheter og slikt. *Drømme* :love:

Lenke til kommentar

Jeg er til dels enig i at ting kan ta lang tid. Men for min del er det bare finter. Begynner å rote med stikka og slikt, og man kan lett bomme. Da ser det kunstig ut. Evt løper du rett inn i han du hadde tenkt å løpe rundt.

 

Men pasninger, skudd, alt annet syntes jeg har en passe timing. Vendinger og mottak tar desverre fortsatt for lang tid. Det er i få situasjoner jeg får til å bruke vendinger (som i RS) praktisk. Kanskje jeg får øve litt mer på det, da. ;)

Lenke til kommentar

OMG! Noen andre som opplever at medspillere som tar straffer på Be A Pro alltid bommer? Jeg laget nettopp to straffer i løpet av en kamp, en på stillingen 1-0 til oss og en på stillingen 1-1, men keeper redda begge fra Bendtner! Har hatt 2 straffer utenom denne kampen også og de redda keeperen også, mens CPU har hatt 1 straffe mot meg og scoret på den. Bug? Hvordan blir man straffetaker på Be A Pro?

Lenke til kommentar

Hvis du trykker på korresponderende knapp (f.eks, på 360 er A pasning og Y løpeball). Holder du inne Y, vil medspillerene i så godt som alle situasjoner sentre en ball foran deg. Men pass på, her gjelder det å ikke bli for egoistisk. Du mister poeng dersom du trykker, og ikke får ballen, så tenk slik du ville gjort i en virkelig kamp på posisjonering og mottak. ;)

 

Underholdende faktor.

 

Hva er det folk flest spiller som? Angrep for å score mål?

Lenke til kommentar
en ting som er dumt er når du spiller be a pro kan du bare spille 1 playerå når du lager en turnering kan du bare vekge 4 menneskestyrte lag... det er utroli svakt me dette spillet... resten er perfekt:D

 

Turneringsdelen kan jeg si meg enig i, men det ville vel blitt vanskelig med flere enn én når det kommer til kameravinkel i Be a Pro?

Lenke til kommentar
en ting som er dumt er når du spiller be a pro kan du bare spille 1 playerå når du lager en turnering kan du bare vekge 4 menneskestyrte lag... det er utroli svakt me dette spillet... resten er perfekt:D

 

I følge ryktene, skal man kunne spille opp til 10 stk på Be A Pro samtidig over nettet. Jeg har ikke testet å spille flere i BAP lokalt, men det gikk iallefall med to stk samtidig i Euro 08. Det kan vel hende at de kom til at nettløsningen fikk være nok.

 

Ellers kan jeg si at jeg er utrolig fornøyd med hvordan gjennombruddspasningene er pusset opp igjen. Nå er alt mye mer avhengig av hvor du sikter enn av hvor medspillerne er, så det er mulig å legge en millimeterpasning mellom midtforsvarer og back til en medspiller på løp, og følelsen av å legge den pasningen er bare deilig :)

Lenke til kommentar

Jeg er med på en HW.no 10 vs 10 kamp (har Xbox360)

 

Kanskje litt småpirk, men syntes det er litt skuffende når Molde shortsen ikke har riktig farge engang?

Greit at de kan slite med detaljer, og kanskje noen logoer, men at den er hvit og ikke blå er litt i overkant syntes jeg :p

 

Litt irriterende at man trenger poeng osv for å endre ferdigheter på spillere, jeg liker å ha muligheten til å customize så mye som jeg overhode vil, opprette mine egne lag og ligaer osv.. Husker Fifa 2004 da jeg lagde eget lag, med egen drakt med logo og alt mulig! Hvorfor de begrenser slike ting fatter jeg ikke!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...