Gå til innhold

Er MSI dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en server med Dual MP og et MSI-kort. Jeg har et MSI KT4-ULTRA-BFISR i min maskin nA, og senere idag henter jeg mitt nye MSI nForce2-LISR. Har en "familiePC" som kj0rer med et MSI KT266 PRO2-R, og jeg har et par venner som ogsA kj0rer MSI (MSI KT3-ARU og KT4-ULTRA) Ingen av oss er missforn0yde med MSI. MSI har veldig gode og stabile hovedkort, men skjermkortene har en tendens til A fA utlevert dArlige minnebrikker sA dem ikke er sA lett A overklokke. Men da sier jeg heller : skal du ha ytelse, sA betaler du for det, og om du ikke fAr ytelsen du har betalt for, sA klager du ! Om du ikke har rAd til A betale for den ytelsen du vil ha, sA fAr du heller spare, eller bare rett A slett gi fan.

Lenke til kommentar

Hadde et Abit kt7-a m/raid = Bare trøbbel... fikk det aldri stabilt i mer enn en halvtime.. Skiftet til MSI KT3 ultra-aru og alt funket som bare juling!

Så mine erfaringer er bare gode i motsetning til Abit som jeg synes mange har problemer med.

Lenke til kommentar
Hadde et Abit kt7-a m/raid = Bare trøbbel... fikk det aldri stabilt i mer enn en halvtime.. Skiftet til MSI KT3 ultra-aru og alt funket som bare juling!

Så mine erfaringer er bare gode i motsetning til Abit som jeg synes mange har problemer med.

Har kanskje med at du bytta fra et KT133A til et KT333 også?

Har forresten et ABIT KT7 som snurrer og går enda.

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet ditt - Nei !

 

MSI hadde vel aldri vært der de er i dag hvis de lagde dårlige kort. Har selv et MSI KT3 Ultra-ARU som jeg er storfornøyd med, bortsett fra at det har vifte :( (har litt angst for vifter for tiden :roll: )

 

Noen som vet om vifta kan byttes med kjøleribbe på det kortet, og isåfall hvilken?

 

Men det vil alltid være noen som har hatt dårlige erfaringer med kort, for min del gjelder det Asus - Det ene Asus-kortet jeg har hatt tok kvelden. Men jeg har ikke noe imot Asus av den grunn. Velger å kjøre MSI da de 2 kortene jeg har hatt, har fungert supert. Derfor blir det nok MSI neste gang også!

Lenke til kommentar
Det kondensator "problemet" er kjent fra langt tilbake i tid, men vet ikke om det er så reelt.. har et abit bh6, abit kt7, abit be7 (henholdsvis veldig gammel, gammelt og nytt) og har ikke problemer med noen av dem...

Sjøl har jeg Abit IT7max, BD7II og 2 stk. BE6, og ingen problemer, men saken jeg sikter til er fra tidligst des.2002.

 

Hvis noe på korta ryker i garantitiden da er det jo greit, men jeg skulle gjerne visst utseende/ brand på de svake kondensatorene ( som også sitter på andre hk-produsenters kort ).

 

.

Lenke til kommentar

Noen som vet om vifta kan byttes med kjøleribbe på det kortet, og isåfall hvilken?

 

Jeg bare kobla ut vifta på chipsettet og det funka fint hele tiden...

Jeg kjøpte bare mit Asus A7n8X deluxe får å få Dolby Digital lyd og da var ikke MSI kommet med nforce2 enda.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et MSI HK som jeg har fremdeles da(KT3 ULTRA-ARU). Det er dønn stabilt og jeg har ikke hatt noen problemer med det. Det klokker ikke til mer enn 139MhzFSB da. Veldig fornøyd!(ikke med klokkingen seff)

Har hatt ett MSI GF4 Ti4200 128Mb og det fungerte kjempebra til vårrengjøringen stod for tur. Da fikk det seg et sjokk av typen statisk.

Det likte det svært dårlig, defor venter jeg nå på et Sapphire Radeon 9500 PRO. MSI kortet klokka ganske bra og Kjørte 3DMark 2001SE med Core og MEM på 320Mhz/ 580Mhz noe jeg var ganske fornøyd med.

Alt i alt er min erfaring med MSI veldig god, for uforsiktighet er vel ikke MSI sin feil :roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Hvis du kjøper det dårligste MSI kortet... så er det vel dårlig. Duh.

Har hatt mitt KT7266 Pro et par år nå, ingen problemer.

Det er mer ofte at det du har i PCen din er årsaken til problemer, minne, etc. Eller folk som suger til å installere ting riktig...

MSI har gode overklokkingsmuligheter... vet ikke hvorfor andre sier at de ikke har det. Kommer vel an på hvilken model du kjøpte.

Har nå kjøpt KT4 Ultra FISR (topp modellen) og tenker at den kommer til å funke bra, pluss den har masse innebygde ting, jeg kommer sikkert til å selge SoundBlasteren min siden kortet kommer med 5.1ch digital lyd... Har bare SB Live! Value, ikke digitalt altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...