Gå til innhold

Er MSI dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er egentlig ganske barnslig å si rett og slett f.eks. MSI er dårlig. Det er meget sjelden at det forekommer feil i selve hovedkortet. Ofte er det et ustabilt chipsett eller utdaterte drivere som er feilen. Vi har et ganske bra ordtak som lyder "IQ'en på brukeren smitter over på PC'n". Dette er gøy å mobbe folk med, men det sier også sannheten om at hvis man ikke gjør for mye sprell med hovedkortet og hele tiden vet hva man gjør, skjer ikke krasj mye oftere med hovedkort fra én produsent enn en annen

 

det har vi noen kloke ord som jeg faktisk tror stemmer ganske greit, self. så kan det hende at det er noen kort som det blir en feil på.

Lenke til kommentar
Det er egentlig ganske barnslig å si rett og slett f.eks. MSI er dårlig. Det er meget sjelden at det forekommer feil i selve hovedkortet. Ofte er det et ustabilt chipsett eller utdaterte drivere som er feilen. Vi har et ganske bra ordtak som lyder "IQ'en på brukeren smitter over på PC'n". Dette er gøy å mobbe folk med, men det sier også sannheten om at hvis man ikke gjør for mye sprell med hovedkortet og hele tiden vet hva man gjør, skjer ikke krasj mye oftere med hovedkort fra én produsent enn en annen

 

Det hindrer ikke det faktumet at ett hovedkort som tar julingen på en god måte er bra å ha.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er egentlig ganske barnslig å si rett og slett f.eks. MSI er dårlig. Det er meget sjelden at det forekommer feil i selve hovedkortet. Ofte er det et ustabilt chipsett eller utdaterte drivere som er feilen. Vi har et ganske bra ordtak som lyder "IQ'en på brukeren smitter over på PC'n". Dette er gøy å mobbe folk med, men det sier også sannheten om at hvis man ikke gjør for mye sprell med hovedkortet og hele tiden vet hva man gjør, skjer ikke krasj mye oftere med hovedkort fra én produsent enn en annen

 

Det hindrer ikke det faktumet at ett hovedkort som tar julingen på en god måte er bra å ha.

 

AtW

Tror ikke MSI noensinne har satset mye på å tåle overklokking og annen type 'juling'. De har heller satset på brukervennlighet, gode muligheter til å detektere feil og god hjelp til brukere på f.eks. internettsidene. Det eneste jeg savner med mitt MSI hk er at man ikke har en enda lettere (burde vært windowsbasert) BIOS-flash software. Ikke noe problem, men allikevel litt kjedelig med disketter osv.

(P.S. vet ikke med de nyere kortene da... har et MS6380, tror jeg det het)

Lenke til kommentar

Asus er smooth, men vet ikke helt med Abit... Abit har en tendens til å være ustabilt i tillegg til at det har dårligere ytelse enn f.eks. asus, gigabyte og msi. Så hvorfor velge abit? Jaja, Extremetech folka testet ut 2 abit e7205 baserte kort, og begge stuket de med :p Mens de hadde ikke noen problemer med msi, gigabyte eller asus.

 

Sier ikke at abit dermed er et dårlig valg fordi de sleit med dem, men abit kortene er jo billigkort da, i hvertfall i forhold til de andre.

Lenke til kommentar

Har bygget opp mange PC'er for folk i mange år nå, både Abit, EPoX, MSI og Asus. I de to siste årene har det gått mest med MSI, men jeg sitter ikke igjen med et inntrykk at MSI er noe dårligere enn de andre.

 

Jeg tror grunnen til at så mange klager over MSI kort nå er pga. MSI er vel de mest solgte kortene for øyeblikket (de fleste jeg kjenner har kjøpt seg MSI de siste årene).

 

Det hadde vært morro om noen fra forhandlerbransjen hadde noen tall på feil prosentene på hovedkortene og komme med her.

 

Ellers blir det mest gjetting og høylytte klager fra "uheldige" kortkjøpere. :-?

 

PS! Jeg er relativt enig i den påstanden om at "IQ'en på brukeren smitter over på PC'n". :lol:

Hardt, men dessverre viser den seg å være passende.

 

Min PC : http://home.c2i.net/sonkam/tbj/pc/PC_historie.html

Lenke til kommentar

Har aldri vert plaget med MSI kortene og jeg har hatt mange+ at jeg har bygget flere maskiner for andre, jeg gjorde en test på asus og msi sine PE kort og der kom msi bedre ut enn asus på overklokking. Kan jo nevne at av ca 15-20 msi kort har jeg 1 retur menst jeg til sammenligning har 6 returer av 10 kort merke asus.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt noe problemer med de hovedkortene jeg har hatt fra Abit eller MSI.

Kanskje det har noe med dem som bygger/knoter med hovedkortene å gjøre :wink:

Men skal ikke se bort i fra at noen produsenter er bedre enn andre igjen.

Har egentlig vært heldig med det jeg har kjøpt av hovedkort kanskje.

Lenke til kommentar
Det hadde vært morro om noen fra forhandlerbransjen hadde noen tall på feil prosentene på hovedkortene og komme med her.

 

Ellers blir det mest gjetting og høylytte klager fra "uheldige" kortkjøpere. :-?

ITButikken og Databutikken viser returstatistikk/ rma hvis grunnlaget er tilstrekkelig - f.eks. for Asus A7N8X:

 

Databutikken 1,63 %

ITButikken 7,69 %

 

Det var en her på forumet som meldte om en artikkel ang. Abit som innrømte de hadde montert hovedkort med dårlige kondensatorer i lengre tid. At samme kond.produsent leverte til de fleste hk-produsenter var også klart, men de våget ikke kommentere det.

 

Har søkt flere ganger etter innlegget/ artikkelen, men uten hell - tror det var i januar - noen som husker den ?

Lenke til kommentar

Har 3 MSI kort, 266Pro2-RU, 845PEMAX2 og 845PEMAX2FISR samt Grafikkort TI4200128MBVTD, er kjempefornøyd med alle sammen, dønn stabilt, aldri hatt problemer, har nå bestilt nytt HK til Nytt PC prosjekt

MSI GNB MAX FISR.

Vurderer ikke andre, da MSI fungerer perfekt.

Lenke til kommentar

at MSI HK er lite overklokkingsvennlig? hvor i all verden har dere det fra?

 

de har multiplier steppene tett og stort sett bra valg av vcore, og de tåler også å kjøre relativt hardt over lang tid , hva mer kan man ønske?

resten er opp til prossesoren og rammen.

 

kjøper du ett msi kort til 800kr, (f.eks msi kt4) kan du ikke forventeå få i pose og sekk, klart det ikke er verdens beste. På asus må du også godt over 800kr for å få ett som er bra gjerne 12-1300kr.

 

Jeg kjøper kun msi, men skulle jeg vurdere noe annet tror jeg jeg skulle prøvd gigabyte, de ser spennendes ut, håper de blir mere utbredt her i landet også snart

Lenke til kommentar

ITButikken og Databutikken viser returstatistikk/ rma hvis grunnlaget er tilstrekkelig - f.eks. for Asus A7N8X:

 

Databutikken 1,63 %

ITButikken 7,69 %

 

Det var en her på forumet som meldte om en artikkel ang. Abit som innrømte de hadde montert hovedkort med dårlige kondensatorer i lengre tid. At samme kond.produsent leverte til de fleste hk-produsenter var også klart, men de våget ikke kommentere det.

 

Har søkt flere ganger etter innlegget/ artikkelen, men uten hell - tror det var i januar - noen som husker den ?

 

Husker den artikkelen, men jeg finner den ikke heller...

Resultatene av de dårlige kondensatorene var vel at de fikk et eller annet til å eksplodere.

Håper de får ordnet opp i dette i tiden fremover, ellers kan det bli "spennende".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...