Gå til innhold

Er MSI dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm... det er liksom for mange BRA aktører på markedet, MSI når ikke helt igjennom for meg. Skjønner ikke hvorfor alle kaster pepper på Abit, skjønner litt at hjernevaska Asus fans :evil: ofte biter i gresset.... tror arrogante Asus-fans i første rekke er grunnen til at Abit har fått SÅ mye pepper jeg da men... samma det. Abit og Asus har BEGGE hatt sine nedturer....

 

Har et MSI gf4ti4200 som til sin tid var ganske bra (før POV ble utbredt) 310/610 er en god clock på det billigste gf4 kortet jeg fant :)

 

:woot: Abit eier....

Lenke til kommentar

Har hatt endel problemer med MSI KT4V. Etter mange forskjellige oppdateringer og omkonfigureringer har jeg fått kortet til å bli ganske stabilt. Men det er fortsatt ting som ikke fungerer fullt ut. Det er min sønn som bruker den maskinen, og han er godt fornøyd akkurat nå.

 

Generelt er vel MSI blandt de fem beste kortprodusentene, og har vinnere og tapere i tester, i likhet med de andre store.

 

Selv har jeg vært svært godt fornøyd med kort fra Gigabyte og Asus, men er ikke redd for å kjøpe kort fra MSI igjen, hvis det blir aktuellt.

 

Hvordan er du fornøyd med ditt MSI KT4V, alkazelters?

Lenke til kommentar

Blir mye personlige meninger her. Jeg har hatt noen MSI kort selv, og dem funker greit nok. At noen har fått "mandagskort", kan ikke trekke ned MSI, for dette kan skje med alle kortprodusenter. Til overklokking synes jeg ikke MSI når helt frem, iallefall på AMD siden.

Lenke til kommentar

EchoSierra: Jeg har vel omtrent samme erfaring som deg. Det første kortet mitt døde etter 3 uker, var ustabilt hele tiden og 3dmark/Pcmark/Sisoft sandra resultater variert med opptil 30%fra gang til gang. Det nye kortet jeg fikk sliet jeg også veldig med, men etter å ha oppdatert bios til versjon 1.8 og gjennomført alle mulige driveroppdateringer begynner jeg å bli fornøyd. Akkurat nå er systemet stabilt som et fjell, så man kan si jeg er fornøyd. Jeg vil gjøre oppmerksom på at jeg ikke startet denne tråden for slenge dritt om MSI. Jeg var bare litt nysgjerrig på om det var en kjent greie at MSI var dårlig, slik som det er med f.eks compaq på fabrikkpcemarkdet. Etter å ha lest alle svarene føler jeg meg ganske sikker på MSI er vel så bra som de andre produsentene, og er vel ikke redd for å gå for MSI neste gang. Nå er det jo også slik at Kt400 brikkesettet må ta en del av skylden for at det nevnte hovedkortet er ustabilt. At det er stabilititetsproblemer med KT4V hovedkoret er det ingen tvil om, men med alle oppdateringer som er mulig så retter det seg. Det er jo også slik at når et hovedkort koster 799,- kan man vel ikke regne med at det er det mest stabile hovedkortet. Etter å ha sjekket ut litt har jeg også funnet ut at veldig mange hovedkort basert på kt400 brikkesettet sliter noe med stabiliteten. Jeg regner derfor med at KT4V var litt uheldig og at MSI er godt og trygt merke å velge. Sant å si er jeg Pr. dags dato en lykkelig MSI kunde ;).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hallaus..

Har tenkt å mekke Vapochill etter sommeren men trenger litt mer kunskaper om overklokking først...

For det første... Isolasjon... (trenger all den kunskap jeg kan få)

For det andre... AMD XP2400.. må den låses opp eller er det noe med det at man ikke trenger å låse opp de prosessorene til amd over xp2200...

For det tredje... hmm en lur investering? vil jo bare koste meg 5889..(med platene med plaxiglass installert)...

For det fjerde... er det så lurt å spraylakkere dekselet på cd-rom stajonene? blir for dumt med hvite cd-rom stajsoner.. ...

 

Vet det kanskje er masse penger på et kabinett for en fyr med så lite erfaring, men hei.... det er rått!!

Lenke til kommentar

Hallaus..

Har tenkt å mekke Vapochill etter sommeren men trenger litt mer kunskaper om overklokking først...

For det første... Isolasjon... (trenger all den kunskap jeg kan få)

For det andre... AMD XP2400.. må den låses opp eller er det noe med det at man ikke trenger å låse opp de prosessorene til amd over xp2200...

For det tredje... hmm en lur investering? vil jo bare koste meg 5889..(med platene med plaxiglass installert)...

For det fjerde... er det så lurt å spraylakkere dekselet på cd-rom stajonene? blir for dumt med hvite cd-rom stajsoner.. ...

 

Vet det kanskje er masse penger på et kabinett for en fyr med så lite erfaring, men hei.... det er rått!!

Lenke til kommentar

Har MSI 648 MAX...for å si det slik...det suuuger til å klokke med!! skjerkortet er borti ramslotene og det er enkelte komponenter som ikke vil fungere med hk'et! ellers er det ikke noen problemer...

 

Jeg vil ikke si at MSI suger...men SiS baserte MSI kort suger, ja...men ikke PE...

Lenke til kommentar
jeg har MSI KT4V. jeg har ikke hatt problemer med det(tror jeg). det var iallefall ett løft fra MSI K7T-Turbo som jeg hadde tidligere. er rimelig fornøyd med det nye kortet.

 

Jeg har gjort det samme som deg, hadde MSI K7T Turbo på den gamle maskina mi. Da jeg skulle oppgradere så kjøpte jeg igjen et MSI kort, MSI KT4V.

Jeg har ikke hatt noen problemer med det, skjønner ikke hva alle maser om. MSI er bra syns jeg :D

Lenke til kommentar

La meg dele en historie med dere. For et halvt år siden hadde fetteren min kjøpt seg nytt MSI hk rett før et LAN. Tror det var KT4. Først fant ikke HKet cpuen engang. Så konket det helt, og som fyrverkeri tok hele dritten fyr uten at noen forandringer ble gjort i voltage settings osv i BIOS. Hipp hurra for PSdata og MSI sier jeg bare.......

Lenke til kommentar

Jeg har et MSI K7T266 Pro 2 og kan ikke si meg annet enn storfornøyd.

 

Tror stabilitet varierer mer fra modell til modell enn fra fabrikant til fabrikant. Hvis MSI bare lagde dritt hadde de vært konkurs. Synd andre hovedkort-produsenter enn Abit, Asus og Msi ikke er mer utbredt i norske butikker. At Asus lager de beste hovedkortene er hvertfall pølsevev.........

Lenke til kommentar
La meg dele en historie med dere. For et halvt år siden hadde fetteren min kjøpt seg nytt MSI hk rett før et LAN. Tror det var KT4. Først fant ikke HKet cpuen engang. Så konket det helt, og som fyrverkeri tok hele dritten fyr uten at noen forandringer ble gjort i voltage settings osv i BIOS. Hipp hurra for PSdata og MSI sier jeg bare.......

 

du burde ikke gi skylden til PSdata eller MSI.

Kan det tenkes at det er brukeren av kortet som har gjort en "feil"?

Lenke til kommentar
La meg dele en historie med dere. For et halvt år siden hadde fetteren min kjøpt seg nytt MSI hk rett før et LAN. Tror det var KT4. Først fant ikke HKet cpuen engang. Så konket det helt, og som fyrverkeri tok hele dritten fyr uten at noen forandringer ble gjort i voltage settings osv i BIOS. Hipp hurra for PSdata og MSI sier jeg bare.......

 

du burde ikke gi skylden til PSdata eller MSI.

Kan det tenkes at det er brukeren av kortet som har gjort en "feil"?

Er nok bruker feil ja, kanskje en skrue formye, full kortsluttning :lol:

Er mangen som har for lett å skylde på en annen part om noe er galt, i dette tilfelle msi og psdata?

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke at alle som har Abit NF7-S sier at Asus suger, og alle som har Asus A7N8X sier at Abit suger! hvorfor det a? :shrug:

 

Jeg har hatt et Abit (kt7a) kort i 2 år nå - oppsummerer kortet med ett ord - kjempestabilt!!

Bytta nettopp til Asus nForce2 kort, og vil også oppsummere det med ett ord, nemlig - kjempestabilt!

 

end of discussion!

 

(og ja, MSI har jeg hørt både negativt og positivt om, men jeg ser på deres hovedkort som seriøse alternativ til Abit og Asus :wink: )

 

edit: skriveleifer :wink:

Lenke til kommentar

Har gjennom tiden hatt en del MSI kort, hvor ett feilet. Ellers kan jeg jo nevne at jeg har hatt 3 stk Asus A7V333-RAID som har kveldet i løpet av 5 mnd'er, men som jeg byttet i KT3 Ultra-ARU som jeg aldri har hatt problemer med.

 

Trass dette vil jeg ikke si Asus er dritt! :) Feil forekommer uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...