Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[..]

eller flashe telefonen som jeg har gjort en del ganger ved å følge denne guiden, Da vil telefonen din miste operatørlås og du vil alltid få de nyeste oppdateringene med en gang. [..]

Phoenix fjerne vel ikke operatørlåsen.

Mulig det bare er jeg som er sløv, men hvilken skrue og hvilken sprekk?

Liten produksjonsfeil. Sprekk/glippe som er på en del av telefonene, vet du ikke hva det er har du dem sikkert ikke på din. Selv har jeg ikke sett noe til den på min.

Lenke til kommentar
Jeg har v20. Jeg får ikke oppdatert til firmware V21 :( Har prøvd gjennom Det tråløse og Nokia suit, ovi. Men den finner ingen ny software til min 5800...

 

Ser at mange her har fått oppdatert til V21, hvorfor for ikke jeg gjort dette? Har prøvd å søke gjennom nokia med mitt serienr, men ingen oppdatering tiligjenlig.

 

Noen her som kan hjelpe meg med dette?

 

Det er antageligvis telefonen din sin operatør som ikke har godkjent oppdateringen enda. Løsningen blir å vente til dette skjer,

 

eller flashe telefonen som jeg har gjort en del ganger ved å følge denne guiden, Da vil telefonen din miste operatørlås og du vil alltid få de nyeste oppdateringene med en gang. Husk å ta backup av kalender og sånt før flasher.

Guide:

http://www.dotsis.com/mobile_phone/showthr...100&page=12

Klarer operatør (f.eks. Telenor) å lese hvilken firmware (at operatørlås), er fjernet når du kobler til mobilmastene deres? Isåfall kunne de jo i teorien brutt subsidieringsavtalen med deg.
Lenke til kommentar
Den linken du gav meg, var det ingen v21 oppdatering. Kun gamle opopdateringer. Jeg lasta ned Det flasheprog, men trenger den nyest oppdateringen.

 

Har du en link, hvor jeg for tak i V21 ?

Jeg har ikke klart å finne filen til V21, men hvis du flasher den til v20, da skal v21 oppdateringen være tilgjengelig gjennom telefonens oppdateringsprogram.

 

Phoenix fjerne vel ikke operatørlåsen.

 

Har brukt Phoenix for å legge inn ny fw på to stykk Nokia 5800, begge gangene har telefonenes operatørlås blitt fjernet.

Lenke til kommentar
*

Jeg har ikke klart å finne filen til V21, men hvis du flasher den til v20, da skal v21 oppdateringen være tilgjengelig gjennom telefonens oppdateringsprogram.

*

Jeg har fw filer til v21, men ikke på denne maskinen. Kan se om jeg får lagt de ut et sted senere.

*

Har brukt Phoenix for å legge inn ny fw på to stykk Nokia 5800, begge gangene har telefonenes operatørlås blitt fjernet.

Interessant.. synd min 5800 aldrig var låst, fikk lyst til og prøve :)

Lenke til kommentar

Spørs hva du definerer som hacket. Man legger inn en fw versjon som er uavhengig av operatører, i motsetning til den som kommer med telefonen som er bundet til f.eks. telenor. Det blir en hard reset av telefonen hvor alt på telefonen blir slettet og så legger man inn en fw tilsvarende med den du har på telefonen fra før av eller nyere. Man kan ikke nedgradere fw.

 

Link:

http://www.dotsis.com/mobile_phone/showthr...100&page=12

Lenke til kommentar

Hvordan restarte man nokia 5800 Xpressmusic? Grunnen er at jeg skulle legge in musikk på mobilen så slette jeg all musikken først også mappen som den lå i. så lastet jeg inn ny musikk men da jeg skulle se om det hadde kommet inn på mobilen så hva alt det gamle jeg slette der men ikke det nye og jeg kunne ikke høre på det gamle heller :S vet dere hvorfor?

Lenke til kommentar
Spørs hva du definerer som hacket. Man legger inn en fw versjon som er uavhengig av operatører, i motsetning til den som kommer med telefonen som er bundet til f.eks. telenor. Det blir en hard reset av telefonen hvor alt på telefonen blir slettet og så legger man inn en fw tilsvarende med den du har på telefonen fra før av eller nyere. Man kan ikke nedgradere fw.

 

Link:

http://www.dotsis.com/mobile_phone/showthr...100&page=12

 

Hvis man oppdaterer firmwaren vil man fortsatt ha norsk språkdrakt eller er det bare mulig å få tak i engelsk?

Lenke til kommentar
hei :D Noen som vet hvor man laster ned spill og applikasjoner sånn som f.eks appstore på iphone? gjerne en side med gratis spill. OG er det noen som vet et sted man kan laste ned sånn aksje oversikt som på iphone?? takk :thumbup:
kan noen være snille å sende en link eller?? Det hadde vært fint :D
Lenke til kommentar
Ikke noe tips, men bare henger meg på blandt de som har merket dette. (generelt hele venstre topp hjørnet med dekning og)

Noe jeg lurer på.

Hva har folk brukt for å kutte ned skruen 1-1.5 mm??

Bruk en fil.

Den glippen har jammen fått litt oppmerksomhet her. Kanskje på tide og move on???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...