Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt iPhone siden 3 oktober 08.

Men i går ble den stjåle og jeg må da finne meg en ny mobil.

Tviler strerkt på at jeg får den tilbake.

 

Jeg var utrolig glad i iPhonen.

Både det med at den hadde såpass mye som 8gb plass, 3,5mm jack, wifi.

Er da Nokia 5800 en mobil som passer for meg da?

Lenke til kommentar

No har eg nett fått min 5800. Førsteinntrykket er at musikkspelaren har utruleg god lydkvallitet, og radioen er heilt genial. Dette er ingen tvil om at denne telefonen har fokus på god lyd.

 

Men elles så synst eg OVI suite er ganske klønete programvare, likar betre PC suite.

 

Telefonen min er levert med eldgammal firmware , så no oppdaterer eg frå v11 til 21. Det tek vist ein del tid å laste ned.

Lenke til kommentar

En ting jeg likte meget godt med den nye oppdateringer. Bare sjekk neste gang dere skriver en melding og skal sette inn tegn. Stor overraskelse - og utelukkende positivt fra den forrige løsningen. :thumbup:

 

Når det gjelder back-up i telefonen så er den ikke brukbar nei. Sist jeg gjorde det og skulle gjenopprette, måtte jeg velge en og en ting. Fikk da alt på plass til slutt, untatt files. ( Kjedelig at telefonen restarter for hver gang ) Files er umulig å gjenopprette - får bare beskjed om for lite minne. Dette er helt sykt og latterlig dårlig av Nokia å ikke rette på det i den nye versjonen.

En annen ting er at siden jeg hardresatt telefonen med 7370 forsvant Guitar Hero spillet og det er heller ikke tilbake etter oppgraderingen. Merkelig siden dette spillet fulgte med telefonen. Ikke det at jeg spiller så mye på mobil, men dattera mi likte det spillet meget godt.

 

Ellers merker jeg at telefonen er raskere til å koble til og fra wlan enn før, og mye raskere til å avslutte etter man har trykt søk mitt innhold fra hovedskjermen. Ellers har jeg ikke merket noe bortsett fra varsellyset ved sms nå blinker 2 ganger og oftere enn det ene blinket før.

 

Når det gjelder kameraet har jeg funnet ut at bilder inne og med dårlig belysning blir langt bedre dersom man senker kontrasten en del før man tar bildet. :thumbup:

Lenke til kommentar
En jeg kjenner har iphone, og et proqram som gjør skjermen om til et ølglass. Finnes det til nokia også?

 

 

Er sikkert et tema du tenker på. Du finner drøssevis av temaer her www.zedge.net

Har installert over 100 forskjellige temaer :dribble: , elsker å forandre utseendet på telefonen, og ikke minst er det nyttig. I sollys er det nesten umulig å se hva du gjør på skjermen, men med et lyst eller hvitt tema ser man skjermen klinkende klart i sola. Hadde bruk for det i dag da jeg var ute, skiftet tema til hvit med svart skrift og telefonen kunne brukes uten problemer med å se hva man gjorde. :yes:

 

Når det gjelder skjermbeskyttelse og f.eks crystal case http://www.mytrendyphone.dk/shop/nokia-580...tal-13248p.html

 

Synd denne er mye større enn telefonen, ellers kunne det vært noe. Har ikke no tro på denne Invisible shield eller hva man kaller det, alt for knotete å få til et brukbart resultat.

Endret av balltuss
Lenke til kommentar
Programmet jeg snakker om simulerer at du drikker øl, ved hjelp at bevegelsessensoren. Når glasset er tomt, hører du en skikkelig ølrap.

 

Hvorfor ikke bare filme deg selv mens du drikker øl, raper når glasset er tomt, og legger inn videosnutten som skjermsparer? he-he :dribble:

Lenke til kommentar

Hva er "ekstern telefonlåsing"? Finnes under Meny > Innstillinger og Telefon >

Telefonbehandl. > Sikkerhet > Telefon og SIM-kort

 

 

Edit: Fant ut at du kan sende en sms til telefonen å få den låst vha et kodeord.

 

Noen som har erfaring med apps som kan gjøer denne jobben, samt kjøre backup osv, såkalt anti-theft apps?

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
En ting jeg likte meget godt med den nye oppdateringer. Bare sjekk neste gang dere skriver en melding og skal sette inn tegn. Stor overraskelse - og utelukkende positivt fra den forrige løsningen. :thumbup:

 

Når det gjelder back-up i telefonen så er den ikke brukbar nei. Sist jeg gjorde det og skulle gjenopprette, måtte jeg velge en og en ting. Fikk da alt på plass til slutt, untatt files. ( Kjedelig at telefonen restarter for hver gang ) Files er umulig å gjenopprette - får bare beskjed om for lite minne. Dette er helt sykt og latterlig dårlig av Nokia å ikke rette på det i den nye versjonen.

En annen ting er at siden jeg hardresatt telefonen med 7370 forsvant Guitar Hero spillet og det er heller ikke tilbake etter oppgraderingen. Merkelig siden dette spillet fulgte med telefonen. Ikke det at jeg spiller så mye på mobil, men dattera mi likte det spillet meget godt.

 

Ellers merker jeg at telefonen er raskere til å koble til og fra wlan enn før, og mye raskere til å avslutte etter man har trykt søk mitt innhold fra hovedskjermen. Ellers har jeg ikke merket noe bortsett fra varsellyset ved sms nå blinker 2 ganger og oftere enn det ene blinket før.

 

Når det gjelder kameraet har jeg funnet ut at bilder inne og med dårlig belysning blir langt bedre dersom man senker kontrasten en del før man tar bildet. :thumbup:

 

Hmmm...har også merket meg det med varsellyset....min blinker også selv om jeg ikke har fått noen sms eller ubesvart anrop (bare an gang, slik den var før). Er dette riktig dag?

Lenke til kommentar

Par kjappe spørsmål nå som jeg har gått til graven og bestilt meg en blå en fordi min gamle Nokia er ca død og jeg ikke klarte å vente på den sorte:

 

Hvor får jeg tak i 16 GB microSD-kort? Når jeg søker i prisguiden finner jeg ikke større enn 2GB. Og hvor kan jeg få tak i Nokias Bluetooth-headset BH-504? Mitt gamle BT-headset fra Dell har begynt å fuske så jeg tenkte jeg kunne fikse meg nytt BT-headset når jeg først var i gang med ny mob.

Lenke til kommentar

Det finst mange spennande programmer for 5800, men ofte får eg feilmelding om sertifikat utgått, slik at eg ikkje får installert programmet. Går det an å ordne dette, slik at telefonen vil installere programma?

 

Oppdatert: Fekk det til å fungere no. Måtte berre få .SIS fila signert igjennom denne nettsida: https://www.symbiansigned.com/app/page/publ...SignedOnline.do

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

 

Demonstrasjon av ølprogrammet som onkelen min har..

Jeg ønsker å bruke dette på Nokia 5800.

 

Det er klart at når de skal reklamere med 20 000 programmer og spill til iPhone, så må de lage ganske mange dårlige for å leve opp til de tallene.

 

Har ikke funnet noen kjempegode spill til telefonen. Det jeg liker best til nå er faktisk kabal, men det er litt for simpelt, du får ikke endre på noe annet enn starte nytt spill...

Men så har jeg bare sett på de gratis spillenen til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...