Gå til innhold

Anmeldelse: Brothers in Arms: Hell's Highway (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ganske fornøyd med forgjengerne, men er delvis skuffet over Hell`s Highway.

 

Spillet har ny skadefysikk, bazooka-lag og grafikk, men utover det er omtrent ingenting nytt.

 

Det er flere ting som gjør at Hell`s Highway til tider føles svært urealistisk, noe som er dumt med tanke på at mange som kjøper dette spillet er ute etter ekte realisme.

 

- Baker har for mange oppdrag alene. Oppdragene går som regel ut på å drepe rundt 15-20 nazier før man går over på noe annet.

 

- Dersom lagkamerater dør, noe som urealistisk nok nesten aldri skjer, har de fått livet tilbake straks du passerer et nytt checkpoint, eller klarer oppdraget.

 

- Scriptet dødsfysikk på lagkameratene dine gjør at dersom alle på laget skulle bli skutt ned, vil alle ligge på helt identisk måte ved siden av hverandre.

 

- Både AI-en til dine lagkamerater og fiender føles dårligere enn forgjengerne. Den sviker veldig ofte.

 

- Hvorfor kan du ikke slå fiendene? Dette er veldig frustrerende. Kunne man ikke dette tidligere?

 

- Flere kommandoer er fjernet. F.eks "assault" og "find cover".

 

- Spillet har ikke friendly fire. Dvs at de gangene AI-en svikter (for ofte), og lagkameratene mister en granat/bazooka (noe som ofte skjer) på deg eller dine lagkamerater, skjer det ingenting.

 

- Ingen COOP-del (som de hadde tenkt å ha, men fjernet under utviklingen av spillet)

 

- Skrimish-delen er fjernet

 

- Botene fra flerspillerdelen er fjernet

 

Hva gikk egentlig galt?

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Var ganske fornøyd med forgjengerne, men er delvis skuffet over Hell`s Highway.

 

Spillet har ny skadefysikk, bazooka-lag og grafikk, men utover det er omtrent ingenting nytt.

 

Det er flere ting som gjør at Hell`s Highway til tider føles svært urealistisk, noe som er dumt med tanke på at mange som kjøper dette spillet er ute etter ekte realisme.

 

- Baker har for mange oppdrag alene. Oppdragene går som regel ut på å drepe rundt 15-20 nazier før man går over på noe annet.

 

- Dersom lagkamerater dør, noe som urealistisk nok nesten aldri skjer, har de fått livet tilbake straks du passerer et nytt checkpoint, eller klarer oppdraget.

 

- Scriptet dødsfysikk på lagkameratene dine gjør at dersom alle på laget skulle bli skutt ned, vil alle ligge på helt identisk måte ved siden av hverandre.

 

- Både AI-en til dine lagkamerater og fiender føles dårligere enn forgjengerne. Den sviker veldig ofte.

 

- Hvorfor kan du ikke slå fiendene? Dette er veldig frustrerende. Kunne man ikke dette tidligere?

 

- Flere kommandoer er fjernet. F.eks "assault" og "find cover".

 

- Spillet har ikke friendly fire. Dvs at de gangene AI-en svikter (for ofte), og lagkameratene mister en granat/bazooka (noe som ofte skjer) på deg eller dine lagkamerater, skjer det ingenting.

 

- Ingen COOP-del (som de hadde tenkt å ha, men fjernet under utviklingen av spillet)

 

- Skrimish-delen er fjernet

 

- Botene fra flerspillerdelen er fjernet

 

Hva gikk egentlig galt?

Kan det være noe "nytt" for meg som aldri har prøvd noen andre Brothers is Arms spill?

Og en ting til, krever det mye hardware i en pc?

Lenke til kommentar

Flerspillerdelen er helt forderdelig, og burde etter min mening ikke vært inkludert i spillet. Det er ikke Gearbox selv som har stått for den delen av spillet, men noen de samarbeider med.

 

Desverre leverer spillet for mange fattige solo-oppdrag. Dette ødelegger mye av realismen, da serien alltid har gått ut på det å kjempe ved siden av dine medsoldater, og det ødelegger mye for realismen at man alene kan drepe 30 nazier i et hus.

 

Men for all del, mye er godt utført, men min endelige karakter blir en sterk 6/10.

Lenke til kommentar
Flerspillerdelen er helt forderdelig, og burde etter min mening ikke vært inkludert i spillet. Det er ikke Gearbox selv som har stått for den delen av spillet, men noen de samarbeider med.

 

Desverre leverer spillet for mange fattige solo-oppdrag. Dette ødelegger mye av realismen, da serien alltid har gått ut på det å kjempe ved siden av dine medsoldater, og det ødelegger mye for realismen at man alene kan drepe 30 nazier i et hus.

 

Men for all del, mye er godt utført, men min endelige karakter blir en sterk 6/10.

 

De prøvde nok å skape litt variasjon, fordi det er mange som sier at det blir kjedelig med FFFF hele tiden. Men jeg tror ikke det kommer til å ødelegge realismen for meg uansett :p

Lenke til kommentar

Husker når de første bildene kom ut av dette spillet, så så det sånn ut

 

brothers-in-arms-hells-highway-20060428113244193.jpg

brothers-in-arms-hells-highway-20060528033831816.jpg

brothers-in-arms-hells-highway-20060528033830863.jpg

 

Akkurat da trodde jeg PS3 var helt syk som kunne kjøre så bra graffikk, og at spillet hadde utrolig bra graffikk i seg selv. Selv i dag synes jeg bildene er drit imponerende.

 

Så ser jeg nå, IGN gir graffikken 5.5, altså graffikken er faktisk det dårligste med hele spillet ifølge scorene. Utrolig hvor mye screenshot kan lure folk.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Har bare spilt spillet et par timer men her er mitt første inntrykk:

 

Har selv merket texture lag, en del "kornete" objekter og til dels uengasjerte mellomsekvenser.

Spillet varierer ikke så mye fra forgjengerne at det gjør noe, men det er fremdeles like digg å se et godt planlagt angrep utføres prikkfritt.

AIen kunne vært bedre, da det er irriterende å måtte be bazookamannen i bazooka-teamet gå til et annet sted for så å sende han ved døråpningen igjen, før han kan få skutt, istedet for at han selv bytter plass med vedkommede som står nærmest.

Ellers er de flinke til å finne ly, har dog kommet over et par eksempler der de hopper over fra den siden det blir skutt på.

 

Granatkastingen må jeg si jeg er fornøyd med, enkel og god.

Samme med kartet og oversikten, detaljert, men du må enda orke å lete etter skjul før du løper ut (logiskt nok).

Jeg merker også at når bazooka-laget er med, er det enda større strategiske forskjeller her enn jeg merket i øvre spill i serien, hvilket er bra.

 

Kontrollene er gode, kan være litt vanskelig i starten å vende seg til å bruke left-stick som "komme-seg-over-kanten-knapp", men det funker.

 

Ellers ønsker jeg blod, gørr og banning velkommen, selv om jeg så langt ikke har merket mye av "dramatikken" eller det eksploderende kaoset som BiA crewet streber etter å få frem, men så har jeg kun spilt i 2timer.

 

Jeg vil dog tro at spillet kan bli bedre på authentic (vanskeligste graden i spillet), der man mister alt av kompass, granat-ring, crosshair osv osv, da dette kan gi en større "krigs-følelse" pluss at man er kamikaze-kandidat hvis man løper rett ut uten å gi dekk-ild først.

 

 

Karaktèr-messig ligger jeg på en middels 7er så langt, verdt pengene for de som likte alt ved BiA før, og de som heller ikke bryr seg så alt for mye om ny-investeringer i spillet.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Var ganske fornøyd med forgjengerne, men er delvis skuffet over Hell`s Highway.

 

Spillet har ny skadefysikk, bazooka-lag og grafikk, men utover det er omtrent ingenting nytt.

 

Det er flere ting som gjør at Hell`s Highway til tider føles svært urealistisk, noe som er dumt med tanke på at mange som kjøper dette spillet er ute etter ekte realisme.

 

- Baker har for mange oppdrag alene. Oppdragene går som regel ut på å drepe rundt 15-20 nazier før man går over på noe annet.

 

- Dersom lagkamerater dør, noe som urealistisk nok nesten aldri skjer, har de fått livet tilbake straks du passerer et nytt checkpoint, eller klarer oppdraget.

 

 

- Flere kommandoer er fjernet. F.eks "assault" og "find cover".

 

 

 

Hva gikk egentlig galt?

 

Har så og si aldri spilt ett BiA spill før, må si jeg ikke helt satte pris på alene delen jeg har vært i så langt. Det bryter med spillets vante gang, og ikke på en god måte.

 

At man får nye lagkamerater, vel, litt dumt om man mister bazooka laget tidlig pga ett uhell og finner resten av brettet nesten umulig pga at man ikke har noen god måte å ta ut MG lag i tårn etc.

 

Assault er der fremdeles, kommer lagene nærme nok er suppression fire byttet ut med assault og de vil skyte+kaste granater. Ganske effektivt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...