Gå til innhold

Anmeldelse: Euro Truck Simulator (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg skal innrømme at jeg ikke var klar over at fartsgrensene var annerledes for lastebiler enn de er for personbiler, så der tar jeg selvkritikk, og har nå oppdatert anmeldelsen.
Hehe, var vel ikke så rart at du ikke visste det ;) Synes bare det virket litt som om du forventet at spillet skulle være fylt med moro og action, det tror jeg blir litt feil. Tror nok utviklerne satset med på simulasjon enn ren moro. Mener derfor spillet burde dømmes ut i fra hva det er, altså en simulator. Du kan vel sammenligne det med Battalion Wars og Flight Simulator, to vidt forskjellige spill, men likevel gode på hver sin måte :)

 

Når det er sagt, står jeg på mitt. Realistisk eller ikke, de lave fartsgrensene (og måten de håndheves på) bidrar til å gjøre spillet mer kjedelig. Kanskje utviklerne burde vurdere en verdensdel med høyere fartsgrenser for lastebiler neste gang, hvis de fortsatt ønsker å prioritere realisme fremfor underholdning.

De har jo allerede laget et spill med USA, og nå som dette har kommet har de vel Oseania, Asia og Afrika igjen. Å lage et spill med realistiske omgivelser i Asia og Afrika har jeg en følelse av at kan bli en smule vanskelig. Hvordan det er med Oseania vet jeg ikke.

 

Edit: Og en annen ting, alt henger jo sammen her. Hadde det ikke (praktisk talt) bare vært trefelts motorveier i dette spillet, men flere landeveier og veier hvor det faktisk var utfordrende å kjøre, så hadde jo ikke dette med fartsgrensene vært et like stort poeng. Men når du sitter i en bil som du omtrent må binde fast for å holde deg under 100 km/t, og veien er bred og rett som ei flystripe, blir det kjedelig.
Skal visst komme en patch i løpet av høsten med landeveier, Storbritannia og tre nye byer (sikkert britiske byer..) så vidt jeg har skjønt, kanskje spillet blir noe mer artig da?

 

 

Selv tror jeg som sagt at dette er et spill du enten liker eller ikke liker i det hele tatt. Liker du arcade racere med action og spenning som Burnout og NFS er nok ikke dette spillet noe for deg. Er du derimot glad i simulatorer og har lyst til å kjøre fritt rundt i deler av Europa kan du vel derimot ta en titt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Jeg Prøvde Demoen.

 

Og likte bedre 18Wos Haulin.

For det første kan man ikke kjøre singen route i euro truck.

Burde vært Scania Istendfor Swift. (dei kunne jo alltids Spørt Scania OG Volvo og Mercedes om tllatese)

 

Men Jeg Overlever nok.

og jeg vil gjerne kjøpe det når det blir billigere.

 

jeg leste at noen som hadde sendt et e-post.

om at dei planlegger og legge Norge inn på spillet.

 

så tror jeg kommer til og kjøpe spillet

Lenke til kommentar
King of the Road er fortsatt bedre

Jeg tror egentlig denne korte setningen oppsummerer det meste. Euro Truck Simulator er fantastisk dårlig på alle måter, etter min mening. Det største ankepunktet må være kjørefysikken, den er jo helt på jordet. Når det gjelder King of the Road så føles det i hvert fall som om man kjører noe med hjul. Det andre problemet må være motorveiene som fort blir kjedelige å kjøre på.

 

Jeg har fortsatt litt tro på rig 'n roll, hvis det noen gang blir sluppet da...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hehe, var vel ikke så rart at du ikke visste det ;) Synes bare det virket litt som om du forventet at spillet skulle være fylt med moro og action, det tror jeg blir litt feil. Tror nok utviklerne satset med på simulasjon enn ren moro. Mener derfor spillet burde dømmes ut i fra hva det er, altså en simulator. Du kan vel sammenligne det med Battalion Wars og Flight Simulator, to vidt forskjellige spill, men likevel gode på hver sin måte :)

det du tror bli feil syns jeg er feil.

de tidligere versjonene usa and mexico versjonene var jo fullspekket med fun:?

det var jo også simulatorer:)

Endret av Rulator
Lenke til kommentar

Testet dette nå, og makan til trege greier, første jeg måtte gjøre var å endre på motoren/hk

Bra at man kan kjøre ned skilt men 120kmt med mange tonn jern så bråstopper man i lyktestolpene?

Hadde vært digg om man bruke crysis sin motor og det gikk an å kjøre "litt" uten for vegen. Når man treffer en bil i 120kmt så slår bare blinklysene seg på.

Som en simulator er den jo bra men for å ha det litt gøy er umulig.

Endret av War
Lenke til kommentar
Testet dette nå, og makan til trege greier, første jeg måtte gjøre var å endre på motoren/hk

Bra at man kan kjøre ned skilt men 120kmt med mange tonn jern så bråstopper man i lyktestolpene?

Hadde vært digg om man bruke crysis sin motor og det gikk an å kjøre "litt" uten for vegen. Når man treffer en bil i 120kmt så slår bare blinklysene seg på.

Som en simulator er den jo bra men for å ha det litt gøy er umulig.

 

Der er jeg helt enig i når det gjelder med kræsjingen.

 

Den burde jo i det minste fåttt bulker

Lenke til kommentar
Bullshitspill! Makan til ensformig, kjedelig, uinspirert og KJEDELIG jallagreier skal man lete lenge etter.

 

Du glemte kjedelig. :p

 

-sparks- Klassisk eksempel på at grafikk dreper gameplay. Om de hadde nøyd seg med halvparten så god grafikk så kunne de brukt tiden de sparte på å lage innhold og dermed endt opp med et spill som i det minste tok et steg fremover i sjangeren.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...