Gå til innhold

Lanserer Xeon med seks kjerner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er jeg noob som spør om dette hadde passet i en gamer pc? altså en av de nyere typene.. eller er det bare ment for server bruk. kan tenke meg at de blir litt dyre, men bare lurer på i teorien.

Skrevet (endret)

Den bruker server socket 600 ett eller annet, så du kan sikkert ikke putte den i din spill pc, det er også ikke noe vits i 6 kjerner for spilling enda, når spill har problemer med og utnytte 4 kjerner.

Endret av SVD
Skrevet (endret)
er jeg noob som spør om dette hadde passet i en gamer pc? altså en av de nyere typene.. eller er det bare ment for server bruk. kan tenke meg at de blir litt dyre, men bare lurer på i teorien.

vil tro at det skal være godt mulig å spille på denne

-totalt 8 kjerner a 3,0 GHz (sikkert noe overklokkings potensiale)

-8 GB ram

-GeForce GTX 280 PCI-E 2.0

http://www.gamepc.com/shop/systemfamily.asp?family=gpgx2

meen.. 42000 kr :tease:

Edit: skal vell kunne få totalt 12 kjerner med disse nye Xeon cpu'ene

Endret av sewelol
Skrevet

En liten skrivefeil i artikkelen:

Feil: L7455 – 2,13 GHz, 65 W – 12 MB L2-cache

Rett: L7455 – 2,13 GHz, 65 W – 12 MB L3-cache

Alle sekskjernene har 3*3MB L2.

Det er i teorien fult mulig å spille med en sånn maskin. Prosessorene er på mange måter svært like Core 2 Quad med unntak av et par ekstra kjerner, L3 cache og en annen sokkel. Man får sikkert hovedkort med PCI express x16-porter til skjermkort også. Kombinert med Vista Ultimate (støtte for 4 prosessorer) så bør det gå bra å spille på en sånn. I teorien altså, for prisen er på ingen måte rettet mot spillere. Du må også se langt etter overklokkingsmuligheter og en del annen bekvemmelighet man finner på typiske spille-hovedkort. Ytelsemessig vil det nok lønne seg kraftig å velge vanlige hovedkort og én rask firekjerne. Hvorfor? Fordi spill ikke klarer å utnytte så mange kjerner særlig effektivt. Derimot får spill fine ytelseøkninger av høyere klokkehastigherer f.eks som følge av overklokking.

4*6 kjerner * 2,66 GHz = 64 ettellerannet teoretisk parallelt ytelsemål

1*4 kjerner * 4 GHz (OC) = 16 ettellerannet teoretisk parallelt ytelsemål

4*6 kjerner * 2,66 GHz = 2,66 ettellerannet teoretisk serielt ytelsemål

1*4 kjerner * 4 GHz (OC) = 4 ettellerannet teoretisk serielt ytelsemål

Spill er generelt mer avhengig av seriell ytelse enn parallell. Dermed er det faktisk mulig å få bedre ytelse med 4 kjerner enn med 24 av en lignende type på lavere hastighet.

Skrevet

Desktop chipset NEITAKK.

Du klarer deg likesågodt med quadcore (X38/790I) med 2x 9800 GTX+ SLI eller HD 4850 CF.

Enn Skulltrail Dual QX9775, SLI/CF 4850/9800GTX+.

quadcore systemet slår da skulltrail, desktop chipsetta er tregere, de 8 kjernernene hjalp ikke i crysis cod stalker(Clear sky bruker bare 1 kjerne! crysis 2!) assasins creed (4 litt)... jaja, det finnes ikke mange spill med 4 kjerne support, crysis gjør det, men bruker de da ikke, ekke no å tjene..

det funker fiiint, men anbefaler ikke pga mangel på support og ikke minst chipsets

Skrevet

Nok om spill.

Jeg skal bygge ny jobbworkstation ganske snart og stikkord for bygget er:

- Multitasking

- Virtuelle pc'er

- Minimum 8GB minne

- 6-kjerneprosessor (hvis prisen tilater det. Kanskje 2 også! Skal uansett minimum ha quadcore xeon).

- Og siden den skal stå i et kontorlandskap... helst ganske stille!

Når blir disse prosessorene å finne (i løsvekt)? Har det kommet hovedkort til de enda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...