Gå til innhold

Biskop forsøkte å stanse homobryllup


Anbefalte innlegg

Hva var det du var lovet å få som du ikke fikk? Bibelen sier jo klart at bønner som handler om egen vinning ikke blir besvart. Gud besvarer bønner som er etter hans vilje, ikke etter vår vilje. Han som er allvitende og vet hva vi trenger, vet bedre hva vi trenger enn oss selv, vi som bare ser vårt eget liv.

Utifra det du skriver her ser jeg ikke meningen med å be om noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3MO 18,22. Hos en mann skal du ikke ligge som en ligger hos en kvinne; det er en vederstyggelighet… Gjør eder ikke urene med noe sådant! For alt dette gjorde de seg urene med de hedninger som jeg driver ut for eders øyne. 20,13. Når en mann ligger hos en annen mann som en ligger hos en kvinne, da har de begge gjort en vederstyggelig gjerning; de skal late livet, deres blod være over dem!

 

Den der kan jo tolkes på mange forskjellige måter da...

 

f.eks. En mann har ikke en vagina, og da er det jo dirkete umulig å ligge hos en mann som en ligger hos en kvinne.

 

=D

Lenke til kommentar
Faktisk så har den kristne homofilidebatten ofte fasinert meg. Jeg skjønner rett og slett ikke hva som er et gangbart argument sett ut fra Bibelen?

 

Det som kunne ha vært interessant er å høre hvorfor enkelte utdrag fra GT er gyldige i dag, mens andre ikke er det.

 

GT sitatene finnes allerede i tråden.

 

Homofili er ikke tillatt ifølge GT. Det er viktig i dag.

De skal drepes, ifølge GT, men det ser vi bort fra idag.

 

Hvorfor? Hva gjør en del gyldig og en annen del ugyldig?

 

Og hvorfor kan ikke en homofil være kristen?

(Apostlenes gjerninger @ kapittel 13)

Det Moseloven ikke kunne frikjenne dere for, 39 det skal enhver som tror, bli frikjent for på grunn av ham. 40 Pass dere så ikke det profetene har sagt, skal hende med dere.

 

Mulig jeg er helt på viddene, men betyr ikke dette at en homofil som tror på Jesus som Kristus, er frikjent?

For å svare på det siste spørsmålet ditt, nei, det kan det ikke. Og å ta ting ordrett fra bibelen er jo også en lur idé (nei), den generelle kristne befolkning idag er imot homofili, siden det står i bibelen, selv om de ikke dreper dem av den grunn. Man kan ikke være homofil OG kristen, som jeg mener å ha sett noen av dere si. Dette er en motsetning, skjønner dere ikke det? Men det går ann å være oppdratt kristent, og være homofil, men det gjør deg like kristen som å rulle deg selv i bacon og rekesalat gjør deg til en shellpølse. Da er du bare en homse med tilnærma like kristne verdier.

 

 

Hvorfor går ikke du ut og dreper de som er homofile og de som er utro? Det og står i bibelen. Hvorfor ignorerer du det og ikke det om homofili. Kan det være fordi du synes at det å drepe et annet menneske ikke hører den moderne tid til? Kan det være at du synes endel ting i bibelen er utdatert? Hvorfor kan du ikke da se at denne kampen mot homofili er en kamp hører middelalderen til. Homofili er like gammelt som heterofili. Det finnes i dyreverdenen såvel som hos oss. Jeg vil anta at Gud ser på deg som et stygt menneske, men at han elsker et godt homofilt menneske, siden DU opptrer med HOVMOD og nekter homofile tilgang til Guds ord.

 

Haha, for det første, så er jeg agnostiker/ateist, så no dice der. Ang å drepe folk, joda, vet om flere som kan fortjene en tidlig grav, men ikke over homofili, er du gal. Jeg liker homofile. Men derimot så syns jeg at de kristne bør få ha sitt som de vil ha det, uten at folk som deg og andre som holder kirken, alle dets troende og alt de står for som en evig blink for alle å skyte mest mulig etter, prøver å ødelegge for dem. Har du virkelig så liten respekt for de kristne at du ikke vil la de ha sin egen tro for seg selv? Da er det virkelig noe galt med deg.

Lenke til kommentar
Godt å se at kirkens menn bruker tid på å vise respekt og nestekjærlighet.

 

Her er det homsene som har vist mangel på respekt, de visste at dette ikke var tillatt etter dagens ordning.

 

Selvfølgelig ville de gjøre en sak på dette for å skaffe seg enda mere offerstempel og sympati. Utrolig hvor desperate de er etter oppmerksomhet og at de SKAL godtas overalt.

Lenke til kommentar
Godt å se at kirkens menn bruker tid på å vise respekt og nestekjærlighet.

 

Her er det homsene som har vist mangel på respekt, de visste at dette ikke var tillatt etter dagens ordning.

 

Selvfølgelig ville de gjøre en sak på dette for å skaffe seg enda mere offerstempel og sympati. Utrolig hvor desperate de er etter oppmerksomhet og at de SKAL godtas overalt.

 

Jeg håper du er ironisk...

Lenke til kommentar
Hva skulle Gud ha gjort da? Tvunget de andre til å slutte å mobbe deg? Det er ikke sånn verden fungerer. Alle - både kristne og andre - kan møte andre mennesker som ikke bryr seg om gjøre det som er godt. "Gud gjør ikke forskjell på folk" står det i bibelen. Han "lar det regne over rettferdige og urettferdige". Og det er jo her vi kommer til fri vilje. For Gud har jo satt av tiden frem til verdens ende, til å samle sammen de som elsker han. Og da har alle - inkludert de som mobbet deg - tid på seg frem til da, til å vende om. For Gud er ikke bare rettferdig, men også tålmodig, og ikke bare tålmodig, men også full av nåde og tilgivelse, selv overfor de som mobbet deg. Hvis de vender om, vil de bli tilgitt, på lik linje med alle andre. Men hvis de fortsetter å gjøre det onde, vil de få sin straff. Og det er jo her våre tankegang kræsjer med Gud sin tankegang. For vi ser bare vår egen verden og det som foregår i den, men han ser alt sammen og vet at det ikke er forskjell på oss, så han gir oss samme sjangsen alle sammen.

Jeg regner med at en allmektig og allvitende Gud ikke trenger å be meg om en løsning på problemet. Han kunne effektivt utslettet dem fra jordens overflate f.eks. Så Gud brukte meg altså som et offer?

 

Og jeg er sikker på at Gud ville gitt deg alt du hadde trengt til å klare å komme deg gjennom den tiden på skolen, om du hadde søkt han og det han har å gi.

Det var jo det jeg gjorde, men jeg fikk ikke det fnugg av hjelp. Selv etter 9 år med helvete så begynte jeg på en kristen vgs. Det var her jeg ble omvendt fra religionens klamme klør og innså at Gud ikke eksisterer og om han skulle eksistere så er han ikke verdig min tilbedelse.

 

Jeg lurer på hvorfor vi i det hele tatt har statskirke. Hvordan kan staten forsvare at de kaster penger ut av vinduet for en eventyrfigur. Jeg kan ikke se at dette er forsvarlig.

 

 

3MO 18,22. Hos en mann skal du ikke ligge som en ligger hos en kvinne; det er en vederstyggelighet… Gjør eder ikke urene med noe sådant! For alt dette gjorde de seg urene med de hedninger som jeg driver ut for eders øyne. 20,13. Når en mann ligger hos en annen mann som en ligger hos en kvinne, da har de begge gjort en vederstyggelig gjerning; de skal late livet, deres blod være over dem!

 

Den der kan jo tolkes på mange forskjellige måter da...

 

f.eks. En mann har ikke en vagina, og da er det jo dirkete umulig å ligge hos en mann som en ligger hos en kvinne.

 

=D

 

Man trenger ikke å gjøre seg dum. Det sitatet er ikke til å misforstå.

Lenke til kommentar
Godt å se at kirkens menn bruker tid på å vise respekt og nestekjærlighet.

 

Her er det homsene som har vist mangel på respekt, de visste at dette ikke var tillatt etter dagens ordning.

 

Selvfølgelig ville de gjøre en sak på dette for å skaffe seg enda mere offerstempel og sympati. Utrolig hvor desperate de er etter oppmerksomhet og at de SKAL godtas overalt.

 

Jeg håper du er ironisk...

 

Han er ikke det, og jeg er glad for at han ikke er det. Det viser at noen skjønner hva respekt betyr.

Lenke til kommentar

Ellers får jeg si at kirken (= Den norske kirke - statskirken) er som illustrasjonen i Bibelen om "saltet som har mistet sin kraft, kan det da bli salt igjen" ? Den har i tillegg til at homser tar seg til rette vært ettergivende og sprikende i forhold til sitt trosgrunnlag at den egentlig har seg selv å takke også.

Lenke til kommentar
Godt å se at kirkens menn bruker tid på å vise respekt og nestekjærlighet.

 

Her er det homsene som har vist mangel på respekt, de visste at dette ikke var tillatt etter dagens ordning.

 

Selvfølgelig ville de gjøre en sak på dette for å skaffe seg enda mere offerstempel og sympati. Utrolig hvor desperate de er etter oppmerksomhet og at de SKAL godtas overalt.

 

Jeg håper du er ironisk...

 

Han er ikke det, og jeg er glad for at han ikke er det. Det viser at noen skjønner hva respekt betyr.

Det er da vel for pokker ikke offer stempel og sympati de er ute etter her! Tror de er ferdig med å syntes DET er gøy å ha, for det har de slitt med i åresvis... Men det er greit å skyve skylden for de gamle dogmene over på de som lider under dem såklart... :roll:

 

Må bare igjen minne om at det finnes mer graverende ting å bruke kreftene på, selv for gamle himmel loser i kirken!, enn hva andre menn og kvinner gjør med hverandre i det private ..... det angår kun dem så lenge dette ikke går ut over andre!

 

Vokn opp og kjenn duften av kaffen da dere....

Lenke til kommentar
Godt å se at kirkens menn bruker tid på å vise respekt og nestekjærlighet.

 

Her er det homsene som har vist mangel på respekt, de visste at dette ikke var tillatt etter dagens ordning.

 

Selvfølgelig ville de gjøre en sak på dette for å skaffe seg enda mere offerstempel og sympati. Utrolig hvor desperate de er etter oppmerksomhet og at de SKAL godtas overalt.

 

Jeg håper du er ironisk...

 

Han er ikke det, og jeg er glad for at han ikke er det. Det viser at noen skjønner hva respekt betyr.

Det er da vel for pokker ikke offer stempel og sympati de er ute etter her! Tror de er ferdig med å syntes DET er gøy å ha, for det har de slitt med i åresvis... Men det er greit å skyve skylden for de gamle dogmene over på de som lider under dem såklart... :roll:

 

Må bare igjen minne om at det finnes mer graverende ting å bruke kreftene på, selv for gamle himmel loser i kirken!, enn hva andre menn og kvinner gjør med hverandre i det private ..... det angår kun dem så lenge dette ikke går ut over andre!

 

Vokn opp og kjenn duften av kaffen da dere....

 

Du ser da at homsenes ønske om kirkebryllup går utover kirken? Hvor passer det inn i å gjøre hva du vil så lenge det ikke går ut over andre? Og om hvor mye sympati osv de vil ha vet jeg ikke, men en del av meg tenker at de gjør det litt på pur F også. Altså, homsene viser kirken null respekt. Og juleribbe i en moske var et bra eksempel :)

Lenke til kommentar
Burde ikke de homofile vise kirken den respekt at de holder seg unna, når Guds ord er tydelig på at homofili er en vederstyggelighet og dødssynd? Du tar ikke med deg en juleribbe inn i en moske heller.

joda, skal si meg enig med deg der, for heller ikke jeg skjønner at homofile kristne gidder å være i kirken, men på den andre siden, hvor er medmenneskeligheten og nestekjærligheten hen? De homofile har faktisk IKKE bedt om å bli homofile, slik mange nolduser av noen kristne ser ut til å tro... Noen tror sugar at homofili kan kureres med bønn, men disse noksagtene er gudskjelov i mindretall..... :roll:

 

Og hvorfor skal de henge seg opp i dette når de med glatt enkelhet dropper alt annet som ikke passer dem for tiden? GT er ut, såpass har jeg også skjønt, men de velger likevel å beholde de ti bud, som sist jeg sjekket ihvertfall befinner seg i GT....? Hvorfor henge seg opp i at to mennesker elsker hverandre når de dropper alt annet?

Lenke til kommentar
....

 

GT er ikke ut, men Moselovens del av den er. Det finnes profetier også bl.a. " De homofile har faktisk IKKE bedt om å bli homofile" Tja, hvor mye vet vi at det ligger en absolutthet i genene ? Og hvordan vil det da forholde seg med andre legninger ? Vi har jo sett flere eksempler på at noen "konverterer" også - fra homofil livsførsel. Jeg er ikke i tvil om at div. legninger kan gis næring til som med troens kraft kan holdes i sjakk. Skjønner at det kan være en kamp for idag går jo all påvirkning i samfunnet ut på at man skal leve ut sin legning.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
....

 

GT er ikke ut, men Moselovens del av den er. Det finnes profetier også bl.a. " De homofile har faktisk IKKE bedt om å bli homofile" Tja, hvor mye vet vi at det ligger en absolutthet i genene ? Og hvordan vil det da forholde seg med andre legninger ? Vi har jo sett flere eksempler på at noen "konverterer" også - fra homofil livsførsel. Jeg er ikke i tvil om at div. legninger kan gis næring til som med troens kraft kan holdes i sjakk. Skjønner at det kan være en kamp for idag går jo all påvirkning i samfunnet ut på at man skal leve ut sin legning.

Så du mener at deres homofile legning kan holdes i "sjakk" med troen på gud? Vel, da er jeg glad de jeg kjenner som er homofile IKKE er kristne, for ellers hadde de også vært naive i tillegg....

 

I samme slengen oppfordrer jeg andre hettrofile kristne til å vise solidaritet med de stakkars homofile som må leve i sølibat.... Phøy for en gjeng sier jeg :)

Lenke til kommentar
For å svare på det siste spørsmålet ditt, nei, det kan det ikke. Og å ta ting ordrett fra bibelen er jo også en lur idé (nei), den generelle kristne befolkning idag er imot homofili, siden det står i bibelen, selv om de ikke dreper dem av den grunn. Man kan ikke være homofil OG kristen, som jeg mener å ha sett noen av dere si. Dette er en motsetning, skjønner dere ikke det? Men det går ann å være oppdratt kristent, og være homofil, men det gjør deg like kristen som å rulle deg selv i bacon og rekesalat gjør deg til en shellpølse. Da er du bare en homse med tilnærma like kristne verdier.

 

Javel. Så jeg skal ikke kunne få lese i Bibelen, er det så å forstå?

Hvem skal så få lov til å lese i Bibelen? Hvem skal tolke den? Du? En prest/pastor? Biskop eller Pave?

Hvem sitter med sannheten?

 

Jeg stiller bare noen spørsmål. Finnes det et eneste sted som Jesus sier at "Den som tror på meg skal bli frelst, men ikke homofile, selv om de tror."

 

Hvis det er så at du kan tolke, hva betyr dette:

 

"Lukas

37 Døm ikke, så skal dere ikke bli dømt. Fordøm ikke, så skal dere ikke bli fordømt. Ettergi, så skal dere få ettergitt. 38 Gi, så skal dere få: Et godt mål, sammenristet, stappet og breddfullt, skal dere få i fanget. For i det målet dere selv måler med, skal det også måles opp for dere.»

39 Han fortalte dem også en lignelse: «Kan vel en blind lede en blind? Vil ikke begge falle i grøfta? 40 En lærling står ikke over sin mester, men når han er utlært, blir han som sin mester.

41 Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? 42 Hvordan kan du si til din bror: 'Bror, la meg ta flisen ut av øyet ditt!' når du ikke ser bjelken i ditt eget øye? Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da vil du se klart nok til å ta flisen ut av din brors øye. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...