Gå til innhold

Biskop forsøkte å stanse homobryllup


Anbefalte innlegg

For å svare på det siste spørsmålet ditt, nei, det kan det ikke. Og å ta ting ordrett fra bibelen er jo også en lur idé (nei), den generelle kristne befolkning idag er imot homofili, siden det står i bibelen, selv om de ikke dreper dem av den grunn. Man kan ikke være homofil OG kristen, som jeg mener å ha sett noen av dere si. Dette er en motsetning, skjønner dere ikke det? Men det går ann å være oppdratt kristent, og være homofil, men det gjør deg like kristen som å rulle deg selv i bacon og rekesalat gjør deg til en shellpølse. Da er du bare en homse med tilnærma like kristne verdier.

Med mindre det har endret seg siden jeg også vanket i de "hellige" kretser, kan man godt være syndig, men kristen.

 

skal man følge logikken din, kan man ikke være kristen dersom man går med klær av to ulike stofftyper, spiser skalldyr, eller bryter noen av de andre absurde, onde reglene fra GT. Kvinnelig prest? Though luck, dette er ikke lov, så da kan du ikke være kristen, dette er en selvmotsigelse.

 

Ser du hvor dumt dette høres ut?

 

Det er en stund siden jeg har lest den "hellige" boken, men sist jeg sjekket, står homofili bare nevt to steder; 3. mos kap 18, og et eller annet kapittel i ett eller annet brev av Paulus. Siden brorparten av det kristne miljøet har distansiert seg fra de de utdaterte reglene fra 3. mosebok, hvorfor skal de holde fast på dette diskriminerende tullet?

 

Det verste er at for alt det jeg vet, var Paulus en dement jævel, så hvorfor skal denne tullingen påvirke hverdagen til folk i år 2008?

 

 

For all del, hadde vi skilt staten og kirke, skulle de fått styre kulten sin i fred, men demokratiet har talt, homo-bryllup er vedtatt av vårt storting, og da får kirken enten finne seg i det, eller så får de for pokker betale selv for å holde dritten sin ved like.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å svare på det siste spørsmålet ditt, nei, det kan det ikke. Og å ta ting ordrett fra bibelen er jo også en lur idé (nei), den generelle kristne befolkning idag er imot homofili, siden det står i bibelen, selv om de ikke dreper dem av den grunn. Man kan ikke være homofil OG kristen, som jeg mener å ha sett noen av dere si. Dette er en motsetning, skjønner dere ikke det? Men det går ann å være oppdratt kristent, og være homofil, men det gjør deg like kristen som å rulle deg selv i bacon og rekesalat gjør deg til en shellpølse. Da er du bare en homse med tilnærma like kristne verdier.

 

Javel. Så jeg skal ikke kunne få lese i Bibelen, er det så å forstå?

Hvem skal så få lov til å lese i Bibelen? Hvem skal tolke den? Du? En prest/pastor? Biskop eller Pave?

Hvem sitter med sannheten?

 

Jeg stiller bare noen spørsmål. Finnes det et eneste sted som Jesus sier at "Den som tror på meg skal bli frelst, men ikke homofile, selv om de tror."

 

Hvis det er så at du kan tolke, hva betyr dette:

 

"Lukas

37 Døm ikke, så skal dere ikke bli dømt. Fordøm ikke, så skal dere ikke bli fordømt. Ettergi, så skal dere få ettergitt. 38 Gi, så skal dere få: Et godt mål, sammenristet, stappet og breddfullt, skal dere få i fanget. For i det målet dere selv måler med, skal det også måles opp for dere.»

39 Han fortalte dem også en lignelse: «Kan vel en blind lede en blind? Vil ikke begge falle i grøfta? 40 En lærling står ikke over sin mester, men når han er utlært, blir han som sin mester.

41 Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? 42 Hvordan kan du si til din bror: 'Bror, la meg ta flisen ut av øyet ditt!' når du ikke ser bjelken i ditt eget øye? Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da vil du se klart nok til å ta flisen ut av din brors øye. "

 

Ro deg ned. Jeg sa aldri at homofile ikke skal få lese bibelen, men at de ikke skal få gifte seg i kirka. Les hva dere vil, men ikke krenk andre, er ikke så vanskelig er det vel.

Lenke til kommentar
For å svare på det siste spørsmålet ditt, nei, det kan det ikke. Og å ta ting ordrett fra bibelen er jo også en lur idé (nei), den generelle kristne befolkning idag er imot homofili, siden det står i bibelen, selv om de ikke dreper dem av den grunn. Man kan ikke være homofil OG kristen, som jeg mener å ha sett noen av dere si. Dette er en motsetning, skjønner dere ikke det? Men det går ann å være oppdratt kristent, og være homofil, men det gjør deg like kristen som å rulle deg selv i bacon og rekesalat gjør deg til en shellpølse. Da er du bare en homse med tilnærma like kristne verdier.

Med mindre det har endret seg siden jeg også vanket i de "hellige" kretser, kan man godt være syndig, men kristen.

 

skal man følge logikken din, kan man ikke være kristen dersom man går med klær av to ulike stofftyper, spiser skalldyr, eller bryter noen av de andre absurde, onde reglene fra GT. Kvinnelig prest? Though luck, dette er ikke lov, så da kan du ikke være kristen, dette er en selvmotsigelse.

 

Ser du hvor dumt dette høres ut?

 

Det er en stund siden jeg har lest den "hellige" boken, men sist jeg sjekket, står homofili bare nevt to steder; 3. mos kap 18, og et eller annet kapittel i ett eller annet brev av Paulus. Siden brorparten av det kristne miljøet har distansiert seg fra de de utdaterte reglene fra 3. mosebok, hvorfor skal de holde fast på dette diskriminerende tullet?

 

Det verste er at for alt det jeg vet, var Paulus en dement jævel, så hvorfor skal denne tullingen påvirke hverdagen til folk i år 2008?

 

 

For all del, hadde vi skilt staten og kirke, skulle de fått styre kulten sin i fred, men demokratiet har talt, homo-bryllup er vedtatt av vårt storting, og da får kirken enten finne seg i det, eller så får de for pokker betale selv for å holde dritten sin ved like.

 

Hei, jeg bestemmer ikke hva kirkens menn skal ta seriøst i bibelen og hvordan de skal tilpasse seg. Men de har nå gjort det som de har. Men en a tingene de ikke har tilpasset seg på er homofile, er dette vanskelig å forstå?

 

Enig til at stat og kirke bør skilles, så plager ingen kirka og ingen plager den. Så da kan kirka og hyklerhomsene betale for kirka :)

Lenke til kommentar

Det som forundrer meg, spesielt det i det kristne miljøet, er at en del kristne ikke klarer å grunnleggende respektere sine medmennesker. Enten det er drankere, narkomane, kriminelle, homofile eller religiøse fra andre religioner. De prater veldig om nestekjærlighet, men klarer ikke respektere andre sine valg (og natur.)

 

Det er så ufattelig for meg at et menneske kan stå på sin pidestall og se ned på andre mennesker at jeg får vondt inni meg. Det er derfor jeg ikke finner noen argumenter for det biskopen gjorde som holdbare i et tolerant og moderne samfunn. Hvordan klarer dere å leve med dere selv når dere vet at deres holdning bevisst skader andre mennesker, ja, driver enkelte til selvmord. Visste dere at 1\3 av homofile vurderer\tar selvmord? (jmfr. opplæring i HEF.)

 

Jeg blir dårlig av sånne mennesker som gjemmer seg bak ei 2000 år gammel bok. Finnes det en gud så kommer nok disse til å brenne ja. Ikke faen om han slipper inn slike hyklere i himmelen.

Lenke til kommentar

Først må jeg si det er trist at det finnes så mye misforståelse og aggresjon omkring Gud og bibel.

 

Det skyldes vel tildels at vi har en sløv statskirke i landet og tildels er folk altfor overfladiske/mangel på vilje i sin måte etter å forstå på. Veldig trist, for det er et fantastisk løfte Bibelen gir oss - ikke minst m.h.t. framtiden og den "åndelig frihet"som venter oss. Det ikke er mulig å skjønne om man ikke har vært i bekjentskap med det.

 

Det betyr ikke at det en dans på roser å leve som kristen idag, men det gir i det minste en ballast og kurs i livet.

 

Og husk: Skal man få tilgivelse for synd, må man først erkjenne den. Det er nettopp det slike praktiserende "kristne homofile" ikke vil.

 

Homobevegelsen tilranet seg ordet homofil (gresk: filos, venn eller noe(n) du er glad i) i stedet for fortsatt å bruke homoseksuell. Dermed sauset de sammen "venn med samme kjønn" med "seksuell orientering". Var nok et strategisk trekk det, ja.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Først må jeg si det er trist at det finnes så mye misforståelse og aggresjon omkring Gud og bibel.

 

Det skyldes vel tildels at vi har en sløv statskirke i landet og tildels er folk altfor overfladiske/mangel på vilje i sin måte etter å forstå på. Veldig trist, for det er et fantastisk løfte Bibelen gir oss - ikke minst m.h.t. framtiden og den "åndelig frihet"som venter oss. Det ikke er mulig å skjønne om man ikke har vært i bekjentskap med det.

 

Det betyr ikke at det en dans på roser å leve som kristen idag, men det gir i det minste en ballast og kurs i livet.

 

Og husk: Skal man få tilgivelse for synd, må man først erkjenne den. Det er nettopp det slike praktiserende "kristne homofile" ikke vil.

 

Homobevegelsen tilranet seg ordet homofil (gresk: filos, venn eller noe(n) du er glad i) i stedet for fortsatt å bruke homoseksuell. Dermed sauset de sammen "venn med samme kjønn" med "seksuell orientering". Var nok et strategisk trekk det, ja.

 

Hva for en fantastisk løfte er det vi har fått fra bibelen? Evig liv eller evig smerte? Bestem deg da :)

 

Du liker ikke homoer du fjellvaaken? Er du redd for at du er det selv, i og med at du selv er forelsket i en mann, jesus, eller er det bare generelle fordommer? Hvorfor er du i så fall så i mot homofile? Har de gjort deg noe?

 

Hvorfor er ikke synd å elske et annet menneske men synd å elske et annet menneske?

Lenke til kommentar

RWS: Hva for en fantastisk løfte er det vi har fått fra bibelen? Evig liv eller evig smerte? Bestem deg da :)

 

Evig liv eller evig smerte - valget er ditt (tror forresten ikke på det norrønske hel viti)

 

RWS: Hvorfor er ikke synd å elske et annet menneske men synd å elske et annet menneske?

 

Da kan du få en oppgave nemlig å finne hvilket av disse greske ordene for å elske du vil putte i setningen ovenfor : agape, eros eller filos

Lenke til kommentar
Enig til at stat og kirke bør skilles, så plager ingen kirka og ingen plager den. Så da kan kirka og hyklerhomsene betale for kirka :)

 

Det var nesten ikke morsomt en gang. Det er unødvendig av deg å kalle de homofile for hyklerhomser.

Jo, nødvendig, ikke ment for humor. Homofile (såfremt som ateister og folk som tilhører andre religioner) er hyklere hvis de gifter seg i kirka.

 

Og igjen så minner jeg på at jeg er hverken homohater eller kristen, har ikke noe imot noen av dem.

Lenke til kommentar
Homobevegelsen tilranet seg ordet homofil (gresk: filos, venn eller noe(n) du er glad i) i stedet for fortsatt å bruke homoseksuell. Dermed sauset de sammen "venn med samme kjønn" med "seksuell orientering". Var nok et strategisk trekk det, ja.

Hvem var det som først «sauset sammen» kjærlighet og sex, mon tro? For de har jo åpenbart ikke noe i hverandres selskap å gjøre. :sleep2:

Lenke til kommentar
Homobevegelsen tilranet seg ordet homofil (gresk: filos, venn eller noe(n) du er glad i) i stedet for fortsatt å bruke homoseksuell. Dermed sauset de sammen "venn med samme kjønn" med "seksuell orientering". Var nok et strategisk trekk det, ja.

Hvem var det som først «sauset sammen» kjærlighet og sex, mon tro? For de har jo åpenbart ikke noe i hverandres selskap å gjøre. :sleep2:

Jeg har noe nedsatt seksuell lyst, og for meg er det viktigste kjærligheten i ett tenkt forhold. Jeg blri veldig lett glad i folk , og forelsker meg veldig lett i folk av samme kjønn. Derfor passer ihvertfall beteknelsen "homofil" best for meg, jeg er da ikke noe sexmonster, som det kan høres ut som når man sier "homosexuell".

Endret av Yfireld
Lenke til kommentar
Hvorfor er du anti-homofili?

For det jeg tror på Gud og bibelen, som sier at det er galt å ha sex med samme kjønn.

 

Jesus omfavnet jo syndere, hvorfor er homofile værre en andre syndere slik sett?

 

Tviler på at det står "Du skal diskriminere homofile" eller "homofile skal ei giftes" etc.

 

Tviler på det står noe om at syndere ikke kan være prester heller...

 

 

Men som andre har sagt, dere korttenkte fanatikere tolker bibelen slik dere selv vil...

Lenke til kommentar
Jesus omfavnet jo syndere...................

 

Vet du hvorfor ?

 

<< Fariseerne og deres skriftlærde murret og sa til disiplene: «Hvorfor spiser og drikker dere sammen med tollere og syndere?» 31 Men Jesus svarte dem: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. 32 Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse >>(Lukas 5 kap.)

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...