Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Acer eAudio

Hvor finner jeg dette programmet for 64bit? Den vanlige vil ikke starte instalsjonen, ser ut som om det er pga jeg kjører 64bit.

 

Hentet fra førsteposten:

Acer eAudio: fikser lyden til spill fil musikk. 5.1 sorrund lyd osv

 

Dere andre har vel dette instalert vil jeg tro?

 

Du har installert eframwork først? Jeg har 64 og bruker kun 32 bit utgaven av e-programmene.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er nevnt før, men maskina mi blir innmari varm når jeg spiller Left 4 Dead.. Etterhvert begynner den å hakke og. Noen som vet hva dette kan komme av? GF 9600M GT skal jo drive det aller meste av spill, så vidt jeg skjønner, så da er det jo merkelig om kjøleribba er så liten at maskina går varm..

 

 

min blir rund 80-85*c ved et par timer crysis eller fallout3... sikker på at det ikke er noe som blokkerer luft utstrømminga bak? som feks laderledningen? eller at kjøleribbene er fulle av støv?

Lenke til kommentar
Den meldingen der får du for de DEP (Data Execution Prevention) er helt på vilstyr noen ganger i Vista.

 

For å slå av, skriv cmd i søkefeltet, høyreklikk cmd som dukker opp i menyen og velg kjør som administrator.

 

Skriv inn følgende

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff <enter>

 

Takker takker

 

Men skriver jeg det rett frem slik du skrev det med mellomrom og alt? Og hvordan lager jeg dette tegnet "}"?

 

det blir garantert noe feil når jeg prøver å skrive det samme :p

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp, ved et uhell kom jeg til å avinnstallere acer ePower og nå får jeg ikke installert det. jeg får opp beskjeden om at Install Wizard klargjør installasjonsprosessen, men deretter skjer det ingenting. Hva skal jeg gjøre?

 

finn ePower innstalasjonen her: c:\(eller hvor vista er innstalert) - Acer - Preload - Autorun - APP - ePower - og kjør setupen.exe :)

Lenke til kommentar
Den meldingen der får du for de DEP (Data Execution Prevention) er helt på vilstyr noen ganger i Vista.

 

For å slå av, skriv cmd i søkefeltet, høyreklikk cmd som dukker opp i menyen og velg kjør som administrator.

 

Skriv inn følgende

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff <enter>

 

Takker takker

 

Men skriver jeg det rett frem slik du skrev det med mellomrom og alt? Og hvordan lager jeg dette tegnet "}"?

 

det blir garantert noe feil når jeg prøver å skrive det samme :p

 

Bare kopier og lim inn, høyre klikk -> copy og så høyreklikk->lim inn eller ctrl+c og så ctrl+v

Lenke til kommentar
Har 5930G PhysX?

 

er ikke noe som heter det ;) spør heller Har GPUen i 5930g PhysX men uansett:

JA den har det ;) du må bare passe på og aktivere det i PhysX innstallingene osv ;)

Hmm. Det var rart, hvordan får jeg aktivert dette? Har lastet ned nyest driver til skjermkortet, og nyest PhysX driver, men i PhysX-kontrollpanelet står det at jeg ikke har ett kort det kan brukes med (har også sett etter betadrivere til notebook-gpuene)

 

 

Og for å forsvare meg. Når jeg sa "Har 5930G PhysX", mente jeg selvfølgelig "Har Acer Aspire 5930G skjermkort som støtter PhysX akselerering." Og når jeg sier "skjermkort" i denne setningen, mente jeg selvfølgelig om skjermKORTET har støtte for det generelt, i og med at jeg ikke vet om PhysX akselereringen er i GPU'en eller som en ekstra prosessor på skjermkortet.

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp, ved et uhell kom jeg til å avinnstallere acer ePower og nå får jeg ikke installert det. jeg får opp beskjeden om at Install Wizard klargjør installasjonsprosessen, men deretter skjer det ingenting. Hva skal jeg gjøre?

 

finn ePower innstalasjonen her: c:\(eller hvor vista er innstalert) - Acer - Preload - Autorun - APP - ePower - og kjør setupen.exe :)

 

Har gjort som du har nevnt, dobbeltklikker på setupen, får opp nevnte beskjed, at Install Wizard klargjør installasjonsprosessen, men deretter skjer det nada.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvorfor jeg ikke får oppdatert BIOSen når jeg kjører BIOS.bat-fila? Jeg ser bare et glimt av command prompten, og så lukker det seg og ingenting skjer.

Du kjører feil fil. Samme problem med meg i starten. Husker ikke akkurat hvilket program du skulle starte, men ta et raskt søk på google og du finner ut ;) Kan si deg såpass at man skulle inn i 3-4 folders før man fant riktig fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...