Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Det er vel verdt et forsøk.

 

Skal prøve det neste gang problemet oppstår og gi tilbake mld, takk for tipset :)

Selv tror jeg det kan være snakk om en produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har også det problemet. Hvis jeg har Winamp oppe, så begynner bassen å skurre ganske ofte. Det går bort med en gang jeg lukker Winamp og åpner programmet igjen. Har ikke peiling på hva det kan være.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det i flere forskjelige program det skjer? For hvis det bare er ett ville jeg prøvd og intallert det på nytt. Hadde noe lignende i ett annet program og da var det bare å reinstallere det og vips så var lyden normal igjen.

 

Nei, jeg bruker AIMP2. Skal forsøke å lukke programmet å starte det på nytt neste gang for å se om det løser seg da.

Lenke til kommentar
Hvor mye tåler varme tåler CPU'en og harddisken? Jeg syns 80C på CPU og 60C på HDD var mye...

Jeg sliter med akkurat det samme. Jeg har aldri hørt at vifta har skrudd opp hastigheten når jeg har vært i windows. Bare ved oppstart av laptopen, går hastigheten opp på vifta. Dette er meget irriterende, og det er helt umulig å sitt med laptopen i fanget, selv om jeg sitter bare med word og har MEGET lite systemprosesser gående.

Har prøvd å oppdatere BIOS, men det hjalp lite. Det må da jo finnes en overstyring av vifta? Utrolig skuffet over at det ikke går an å skru opp vifta i BIOS, som f.eks. "Automatisk - Lav - Medium - Høy"-hastighet

Lenke til kommentar
Har også det problemet. Hvis jeg har Winamp oppe, så begynner bassen å skurre ganske ofte. Det går bort med en gang jeg lukker Winamp og åpner programmet igjen. Har ikke peiling på hva det kan være.

 

Skurr kan skyldes preamp som flere programmer har. Blant annet vlc. Det vil lett få små høyttalere som allerede er forsterket og mikset i egen programware til å skurre.

Lenke til kommentar
Hvor mye tåler varme tåler CPU'en og harddisken? Jeg syns 80C på CPU og 60C på HDD var mye...

Jeg sliter med akkurat det samme. Jeg har aldri hørt at vifta har skrudd opp hastigheten når jeg har vært i windows. Bare ved oppstart av laptopen, går hastigheten opp på vifta. Dette er meget irriterende, og det er helt umulig å sitt med laptopen i fanget, selv om jeg sitter bare med word og har MEGET lite systemprosesser gående.

Har prøvd å oppdatere BIOS, men det hjalp lite. Det må da jo finnes en overstyring av vifta? Utrolig skuffet over at det ikke går an å skru opp vifta i BIOS, som f.eks. "Automatisk - Lav - Medium - Høy"-hastighet

Helt enig.

 

Noen som vet om et program som evt kan overstyre viftene, rivatuner bruker jeg på min stasjonære men den funker ikke på aceren.

Lenke til kommentar
Grafikk-innstillingene i FM? :p

 

Kjører Ad-aware en gang.

 

hei ;)

 

først gjør dette: klikk på start - søk etter Acer ePower Management og sjekk om CPU styrken er på maks osv.

 

hvis ikke det hjelper laster du ned disse to rpogrammene: Auslogic DiskDefrag og Auslogic Registry Defrag innstaler og kjør de ;)

 

hvis ikke noe av dette hjelper så kan du ta og sjekke etter Malware med Malwarebytes AntiMalware: http://www.malwarebytes.org/mbam.php

 

Hva kan hjelpe da? :(

 

FM går ræva treigt.

Skru ned grafikk-instillingene? Evt. kjør virus/spyware scan, hvis det ikke går formaterer du.

 

... hvorfor formatere? finnes MANGE andre alternativer enn og formatere for ver minste ting :-/

Lenke til kommentar
Ingen som har opplevd det samme som iNeo, med denne "flimringen" på skjermen?

Jeg har da ikke flimring, men ser ut som pikslene er megasvære i spill osv. Når jeg f.eks. spiller fallout så vil gresset bli "scanlinet" slik at det ser ut som om det er gjort slik med vilje som du kan se på referansebildet.

Lenke til kommentar
Ingen som har opplevd det samme som iNeo, med denne "flimringen" på skjermen?

Jeg har da ikke flimring, men ser ut som pikslene er megasvære i spill osv. Når jeg f.eks. spiller fallout så vil gresset bli "scanlinet" slik at det ser ut som om det er gjort slik med vilje som du kan se på referansebildet.

 

Hehe, sorry. Kom ikke på hva du kalte det helt ;-) Jeg bare oppfordret folk til å ta en titt på problemet. Alltid irriterende med problemer en ikke finner ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...