Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har blu-ray modellen av acer aspire 5930g. Etter 3 uker med tweaket vista på pcen bestemte jeg meg av diverse grunner for å installere Windows XP sp 3 istedet, så jeg formaterte C: og la inn xp istedet for vista.

Problemet med xp er at jeg ikke får lagt inn noen av eMpowering programmene til acer, sånn som eRecovery, eSettings og ePowerManagement. Derfor bestemte jeg meg nylig for å prøve å gjenopprette pcen til den originale vista innstallasjonen igjen, eneste problemet er at jeg ikke finner noen måte å gjøre dette på uten eRecovery.

 

Noen som vet hvordan jeg kan gjenopprette windows vista innstallasjonen?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

@ kn0x: hei :)

 

under boot så trykker du F2 for og komme i BIOS screen. da finner du MAIN (tror jeg :s) og enabler D2D recovery og F12 Recovery (hvis den het det) nå har du 2 muligheter:

 

HVIS DU LAGDE RECOVERY DVDer:

putt inn dvden og skru av. under BIOS trykk alt + F10 under POST og følg div. veiledninger

 

 

HVIS DU IKKE LAGDE RECVERY DVDER:

trykk F12 under oppstart og følg veiledningen :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Takk for svar Submit, prøvde å gå inn i BIOS og sette opp D2D recovery og F12 recovery. D2D recovery alternativet var der, men siden jeg uheldigvis ikke har laget noen recovery DVDer kan jeg ikke bruke dette. Det eneste andre alternativet som var der var en F12 Boot Menu, når jeg aktiverte denne og trykket på f12 under oppstart fikk jeg opp boot menyen, men fikk kun valget mellom å boote fra cd rom, og å boote fra harddisk. Jeg valgte harddisk og maskinen bootet i XP.

 

Må jeg oppdatere BIOS, eller finnes det en annen løsning på problemet mitt?

 

mvh kn0x :)

Lenke til kommentar

Har sendt inn min til ACER-REP etter en drukningsulykke. Regner ikke med at jeg får den tilbake, men at jeg får forsikringpenger til å handle en ny. Men ser jo ikke så lett ut det i øyeblikket. Tenkte litt da på http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...1gb-lxaga0x104# som det ble linket til tidligere i tråden her. Men den har jo ikke blåtann. Det var skralt syns jeg.

 

Forslag? Noen som stadig har 5930g inne? Likte den ganske godt igrunn.

 

Tar gjerne imot evt andre forslag dere måtte ha i tilsvarende prisklasse + - . 16" tommeren jeg linket til var jo grei den, eneste minus var blåtann som sagt.

 

Ellers ser jeg at den har 1024 MB skjermkort kontra 512 som jeg hadde i min, noen eventyrlig forskjell?? :D

Lenke til kommentar

Hei, har begynt å få beskjeder når jeg starter maskinen på nytt om at skjermdriveren måtte resette seg osv, er ikke noe problem pga det bare blinker i skjermen så er den normal igjen, men tenkte jeg skulle laste ned en ny driver, men den siden som er linket til på førstesiden så kommer denne driveren:

http://laptopvideo2go.com/drivers/vista/179.29

 

Men det jeg lurer på er om denne driveren er den nyeste eller er denne her den nyeste?:

http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=22522

 

Men på den første så er det nVIDIA ForceWare X 17x Driver, mens den andre er nVIDIA ForceWare X 18x Driver. Hva er forskjellen og funker den nyeste på denne 5930g'en min?

 

Mvh Thomas

Endret av king_pedersen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg trenger svar før i morgen i alle fall.

 

Noen som kan gi meg en lede tråd på hvordan sette på plass knapper som har dotte av ??

 

Har prøvd nesten alle mulige måter virker som om den ikke skal hvere der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...