Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Sære ting. Idag finner jeg "NVIDIA HDMI Output" blandt avspillingsenhetene. Får beskjed om at "Denne driveren fungerer som den skal", men har idag lyd hverken på tvn eller på laptopen. Søkte etter ny driver, og fikk beskjed om at "Den beste driverprogramvaren for enheten er allerede installert"...

 

Øh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei prøv dette: (hvet ikke om du har prøvd det eller LOGIMAN sa dette men) nederst til høyere på "baren" ser du et høytaler ikon - høyere klikk på det - avspillningsenhet - og dder står det NVIDIA HDMI Output - normalt er den deaktivert men hvis du koblir inn i et HDMI fra dataen til TV skal du kunne velge og bruke den som standar/aktivere den :)

Lenke til kommentar

ja, så det tidligere i denne tråden. men det fungerer altså ikke... :( jeg skjønner veldig lite, alt ser ut som det skal, syns jeg. det ser til og med ut som det blir sendt lyd ut gjennom HDMI Output'en når jeg setter på en dvd... Men altså er det heeelt stille, både fra tven og datoren.

Et annet problem som har meldt seg, er at jeg ikke får spillt av blueraydvd heller...

Lenke til kommentar

DER! Der fikk jeg det til gitt! På denne tråden: http://infopirate.org/no-sound-through-hdmi-yet blir det samme problem beskrevet: "I was having the same problems with my hp had it for months... Through trying the tips here coupled with trial and error I got it to work. The only other thing that I found made a difference was making sure sound quality through the s/pif or realteck problem was to make sure in the properties for either of them the quality should be set to 2 channel, 16 bit, 48000 hz dvd quailty then it worked like a charm."

 

Juhu!

 

-Så over til neste problem... Å få Bluerayspilleren til å virke.....

Lenke til kommentar

Er det noen med litt peiling som kan forklare hva de forskjellige driverne er for noe på acers sider for denne notebooken? Hvilke er vits i å laste ned osv...

 

Og på den siden står det noe om å laste ned ny Biosversion.. Er det noen farer ved å gjøre det? er det noe å vinne/tape på det?

 

 

Og har enda ikke funnet ut hvorfor Red Alert 2 og Heroes 4 Lagger så mye. Det ødelegger hele spillet. Det er ikke noe gøy å spille engang. Har installert et annet gammelt spill (age of Wonders) og det kjører supert.

 

Eneste annet problem jeg har er at lyden noen ganger blir skikkelig skurrete. Det kan skje helt plutselig. Både med msn lyder, WMP og i spill. Skjønner ikke hva det kan være. Noen ideer?

Endret av Falco-Master
Lenke til kommentar

jeg bruker driver checker til å oppdatere driverne mine. fungerer fint det. oppdaterer t.o.m. usb-driverne!

når det gjelder lyden din, så har jeg en liten midlertidig løsning.

når det skjer - gå på acer eAudio management, skift fra innebygde høyttalere til 5.1-lyd. da fungerer det for meg, og det sier meg at det er noe galt med driverne..

Lenke til kommentar
den der 5-in-1 card reader, støtter den ikke minisd? prøver å kople til minnekortet fra mobilen min

 

Nei, du må ha en adapter fra miniSD til SD. Det samme gjelder Memorystic Micro om noen skulle lure på det og.

 

Du har derfor to valg, enten finne en sånn adapter, eller så er det ganske vanlig at det følger med en usb kortleser med de små minnekortene nå.

Lenke til kommentar
Er det noen med litt peiling som kan forklare hva de forskjellige driverne er for noe på acers sider for denne notebooken? Hvilke er vits i å laste ned osv...

 

Og på den siden står det noe om å laste ned ny Biosversion.. Er det noen farer ved å gjøre det? er det noe å vinne/tape på det?

 

 

Og har enda ikke funnet ut hvorfor Red Alert 2 og Heroes 4 Lagger så mye. Det ødelegger hele spillet. Det er ikke noe gøy å spille engang. Har installert et annet gammelt spill (age of Wonders) og det kjører supert.

 

Eneste annet problem jeg har er at lyden noen ganger blir skikkelig skurrete. Det kan skje helt plutselig. Både med msn lyder, WMP og i spill. Skjønner ikke hva det kan være. Noen ideer?

 

 

Du vil trenge alle driverne, men er jo ikke alle som trenger å oppdateres. Stort sett oppdateres de for å rette feil og eller øke ytelse. Skjermkort er vel en av de få det kan lønne seg ofte å oppdatere.

 

Det er derimot en masse søppelprogram, og du langt fra alle dem. Du trenger vel stort sett bare empowering programmene her.

 

Siden spill lagger, så sjekk at maskinen står på full ytelse (tykk på empowering knappen), og oppdater til nyeste nvidia driver (skjermkort). Sjekk også at du ikke har en masse dritt som kjører helt unødvendig i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Hvor laster man ned oppdate til skjermkorte ??

 

PCen lagger på Empire Earth 2 nu ...

 

Jeg trenger bare og bygge en LITEN by i det så lagger det ....

 

Hva er galt :( PCEN har bare blitt dårligere og dårligere så nu skal jeg slette en masse ubrukelig program :p ??

Lenke til kommentar
Hvor laster man ned oppdate til skjermkorte ??

 

PCen lagger på Empire Earth 2 nu ...

 

Jeg trenger bare og bygge en LITEN by i det så lagger det ....

 

Hva er galt :( PCEN har bare blitt dårligere og dårligere så nu skal jeg slette en masse ubrukelig program :p ??

 

de nyeste som er "anbefalt" finner du her: http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html

under GeForce Notebooks velg 32 bits vista.

 

ellers kan du slette spill og (mase) piss som er unødvendig men ikke slett følgene:

Acer empowering Technology

Acer eSettings

Acer eAudio

Acer eRecovery

Acer eData Security

Acer ePower Management

 

hvis du ikke har prøvd kan du gjøre følgene:

søk etter Acer epower Management - og sjekk at CPU strømmen/styrken er på maks.

 

hvis ingenting av dette virker så sier du ifra og jeg fikser en annen guide ;)

Lenke til kommentar
Hvor laster man ned oppdate til skjermkorte ??

 

PCen lagger på Empire Earth 2 nu ...

 

Jeg trenger bare og bygge en LITEN by i det så lagger det ....

 

Hva er galt :( PCEN har bare blitt dårligere og dårligere så nu skal jeg slette en masse ubrukelig program :p ??

 

de nyeste som er "anbefalt" finner du her: http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html

under GeForce Notebooks velg 32 bits vista.

 

ellers kan du slette spill og (mase) piss som er unødvendig men ikke slett følgene:

Acer empowering Technology

Acer eSettings

Acer eAudio

Acer eRecovery

Acer eData Security

Acer ePower Management

 

hvis du ikke har prøvd kan du gjøre følgene:

søk etter Acer epower Management - og sjekk at CPU strømmen/styrken er på maks.

 

hvis ingenting av dette virker så sier du ifra og jeg fikser en annen guide ;)

 

Spør du meg så er det bare å slette de programmene i samme slengen. Det er bloatware. Acerprogrammene gjør ikke noe som Vista ikke klarer på egenhånd. Hos meg ble det bare kluss da de "kranglet om hvem som skulle få bestemme". Jo mer minimalistisk innstallasjon jo bedre IMO.

 

Bare for å gi et eksempel:

 

Acer empowering Technology ~ Windows Mobilitetssenter

Acer eSettings ~ bloat

Acer eAudio ~ kontrollpanel -> lyd

Acer eRecovery ~ Kontrollpanel -> Sikkerhetskopiering- og gjenopprettingssenter

Acer eData Security ~ bloat

Acer ePower Management ~ Kontrollpanel -> Maskinvare og lyd -> Strømalternativer

Lenke til kommentar
Acer eRecovery er nesten et must fordi: du lager backup. hva skal du med de backup platene/partisjonen når du ikke har programmet som skal bruke det?

 

Hvis det ikke er mulig å gjenopprette til fabrikkstandard ved å trykke på en tast under boot er det kanskje greit å ta vare på erecovery ja. Jeg trodde det var mulig. Men fabrikkstandard er fremdeles lik tonnevis av bloat...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Du kan igrunn slette hva du vil, men uansett så lar du erecovery stå igjen slik at du enkelt kan gjennopprette systemet. Skal du likevel slette alt så er det ikke værre enn at du låner deg en vista cd å bruker licence key'en under pc'en :)

Lenke til kommentar

Har et litt merkelig problem.

 

Mens jeg spiller FM, går alt fint, men så plutselig begynner 3D-en å hakke, og prossessoren (begge corene) ligger stabilt på 100%. Dette er ikke vanlig i FM, pleier å ligge på rundt 60%. RAM ligger alltid på 1,5 GB. Dette skjer bare periodevis, så PCen takler spillet bra egentlig. Jeg skjønner ingenting, noen andre som gjør det? Kan det være jeg trenger ny driver til CPU-en?

Lenke til kommentar

Hvordan velger man hva man skal binde hotkeysene på siden av maskinen til. HAr et problem med at når jeg kommer borti "Play" knappen på siden, åpner det seg et vindu hvor jeg får muligheten om å velge 2 forskjellige drev. Har kommer borti så sabla mange ganger nå, så irriterer meg grusomt! Plz hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...