Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke noe problem å fjerne det, enten ved å ødlegge det, eller teipe over, men det burde da finnes en mer "anstendig" måte å fjerne dette på. Det er noe som styrer når den skal blinke og hvor ofte, så det måtte gå ann å få denne til å vise fast lys istedet når den er på. Muligens det kun kan hardkodes inn i bios...

 

Det er ikke irriterende i dagslys, men på kvelden uten stor belysning er det regne varselblinkinga :p

Lenke til kommentar

Folkens, når jeg skal spille Rainbow Six Vegas så får jeg bare opp hvit skjerm, ingen bilde, selv om maskinen egentlig skal kunne kjøre spillet. Samme skjer på gamle Far Cry, så det er altså Ubisoft-spill den ikke vil spille. Hva skal jeg gjøre? :S Far Cry 2 fungerte fint, men ikke disse litt eldre. HELP ! :p

Lenke til kommentar
Hei.

Tenkte at folk kanskje kunne legge ut en post hver hvor dere forteller hvilket spill dere har på pc`en deres.

Gjerne fortell hvordan den klarere spillet/spillene.

Så får vi som har denne pc`en et større overblikk hva denne klarer.

Kanskje noen 5930g-eiere er ute etter å kjøpe et nytt spill, da kan de sikkert få gode tips her.

 

Mvh Eirik

 

 

Jeg har:

Call Of Duty

War Rock

Battlefeild 2 Demo

 

 

jeg har moh airborne og fm 2008

 

Var vel ikke hvilke spill dere har på pc'n han lurte på ;)

 

Men til Eirik, sjekk www.canyourunit.com

 

Har :

Counter Strike Source

Counter Strike 1.6

Counter Strike Condition Zero

Half Life 2 Deathmatch

 

Counter Strike Source :

 

Fps`en varierer VELDI

 

Kan ha 40 fps til 250.

Men den fungerer knall med alt på max !

 

Knall pc !

 

Men som *meep*meep* (tror det var navnet) sa, sjekk ut http://www.idg.no/computerworld/article105...mage=1#karusell

 

Det er 12 måter til hvordan du kan gjøre Vista kjappere ! :D

Lenke til kommentar

masse forskjellige ting :)

du kan ta en titt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 og løre deg hvordan du debugger en dmp fil ;)

 

ellers tipper jeg vilt at dataen ble for varm ;)

 

"Men som *meep*meep* (tror det var navnet) sa, sjekk ut http://www.idg.no/computerworld/article105...mage=1#karusell

 

Det er 12 måter til hvordan du kan gjøre Vista kjappere ! :D"

 

og her har du 99 måter: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...2238&page=1 :new_woot:

Lenke til kommentar

nå har jeg hatt denne pc'en i litt over en måned. altså 0045 versjonen.

det har fungert rimelig greit det, men den siste tiden har det begynt å hakke OFTE når jeg spiller css og fm når jeg spiller kamper.

særlig på css merker jeg at fps'en hopper mellom 100 (som jeg har på max) og så plutselig ned til 70 selv når jeg står stille og det er egentlig lite for pc'en å jobbe med.

jeg har sjekka at jeg ikke har noen andre store program kjørende i bakgrunnen.

 

noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Når er de temperaturene tatt? På idle eller under spill/rett etter?

Rett etter spilling. Åpna maskina, og der var det jo KILOVIS med støv... Går bedre nå. ;)

 

Mister man garanti eller noe om man åpner for å fjerne støv?

Er vel ikkje noe mystisk klistremerke der som blir brutt når man åpner opp?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har denne PCen og prøver å spille Dawn of War 2 (Det nye warhammerspillet).

 

Jeg føler ikke jeg får den performance jeg burde ha. Mye skyldes tydeligvis en fil som heter audiodg.exe. Denne prosessen kan i Task Manager vises å nå 40-50% CPU forbruk til tider. Denne filen er "Windows Vista Audio Device Graphing" et eller annet. Det er tydelig at mange andre har problemer med denne filen, men jeg har ikke funnet en ordentlig fix online. Jeg har prøvd å oppdatere til nye drivere, men jeg vet ikke hvilken driver jeg skal laste fra Acer siden, så jeg gikk til Realtek for å finne den nyeste driveren der. Det er kanskje ikke den beste idéen alltid for laptoper?

 

Jeg la også inn den nyeste nVidia driveren for Geforce9600m GT lastet ned fra nVidia sidene. Da installerte den blant annen physx enginen som tydeligvis ikke er inkludert i "standard" driveren på PCen. Likevel klarer jeg ikke å kjøre spillet på noenlunde bra graphics.

 

En foreslått løsning for Audiodg.exe er å gå i properties på recording devices og skru av stort sett alt av avanserte funksjoner. Det har jeg gjort, men merker fortsatt at det er noe krøll med PCen. Den burde jo kjøre et spill som DoW2 smooth som en babyrumpe. Audiodg.exe er også et problem når jeg spiller bl.a. WoW og Red Alert 3.

 

Er det noen som har samme problem eller eventuelt en løsning på problemet? Da jeg kjøpte denne PCen var det i håp om å få en bra gaming PC, men så langt har den ikke innfridd. For øyeblikket prøver jeg å rolle back driverne jeg har installert til den nyeste på Acer siden, men føler ikke de driverne der blir oppdatert på langt nær fort nok..

 

Noen som kan hjelpe? Begynner å bli litt desperat nå..

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Har du husket å gå inn i Acer Empowering Technology, og under batterinstillnger, satt CPU og grafikk på fullt?

Og husk, du må ha strøm i for å få full ytelse.

Den har en tendens til å endre seg av seg selv.

Lenke til kommentar

Kan liste opp spill jeg har spilt med min 5930G, og gi en karakter fra 1 til 6 på hvor bra maskinen taklet hvert spill, og skrive litt om hva som trakk ned/opp:

 

- Battlefield 2 [6] Her får du skrudd grafikken til maks, uten problem. Litt trøbbel med oppløsning, men det er ikke maksinens feil.

- Call of Duty 5[5] Kjører for det meste uten problemer, men litt lag noen ganger.

- C&C3:Tiberium [6] Kjører på maks grafikk-instillinger, uten problemer

- Flatout 2 [6] Kjører på maks instillinger, uten noen som helst tegn til lag

- CS:Source [6] Kjører bra, lag forekommer kun på servere med høy ping

- DoD: Source [6] Samme bemerkning som CS:Source

- Left 4 Dead [4] Kjører for det meste greit, men dessverre ofte lag, og musa fyker av og til ukontrollet rundt på bildet

- SC:Double A. [6] Ingen problemer med dette spillet

- Far Cry 2 [4] Spillet krever mye, spillbart, men endel lag, og må stille endel ned

- Far Cry [1] Vil ikke kjøre

- Rainbow Six V.[1] Vil ikke kjøre

- Company of He.[4] Grafikken må stilles en del ned, men ser bra ut likevel

- LOTR: Conquest[6] Ingen problemer, what so ever

- Oblivion [5] Bra grafikk, men dessverre endel lag

 

Jeg har kjørt disse spillene på 5930G-versjonen med 3GB RAM og P7350-prosessoren.

Jeg hadde installert den seneste driveren per januar 2009 da jeg spilte spillene.

Jeg har Vista 32-bit installert på maskinen.

Endret av Galexon
Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har denne PCen og prøver å spille Dawn of War 2 (Det nye warhammerspillet).

 

Jeg føler ikke jeg får den performance jeg burde ha. Mye skyldes tydeligvis en fil som heter audiodg.exe. Denne prosessen kan i Task Manager vises å nå 40-50% CPU forbruk til tider. Denne filen er "Windows Vista Audio Device Graphing" et eller annet. Det er tydelig at mange andre har problemer med denne filen, men jeg har ikke funnet en ordentlig fix online. Jeg har prøvd å oppdatere til nye drivere, men jeg vet ikke hvilken driver jeg skal laste fra Acer siden, så jeg gikk til Realtek for å finne den nyeste driveren der. Det er kanskje ikke den beste idéen alltid for laptoper?

 

Jeg la også inn den nyeste nVidia driveren for Geforce9600m GT lastet ned fra nVidia sidene. Da installerte den blant annen physx enginen som tydeligvis ikke er inkludert i "standard" driveren på PCen. Likevel klarer jeg ikke å kjøre spillet på noenlunde bra graphics.

 

En foreslått løsning for Audiodg.exe er å gå i properties på recording devices og skru av stort sett alt av avanserte funksjoner. Det har jeg gjort, men merker fortsatt at det er noe krøll med PCen. Den burde jo kjøre et spill som DoW2 smooth som en babyrumpe. Audiodg.exe er også et problem når jeg spiller bl.a. WoW og Red Alert 3.

 

Er det noen som har samme problem eller eventuelt en løsning på problemet? Da jeg kjøpte denne PCen var det i håp om å få en bra gaming PC, men så langt har den ikke innfridd. For øyeblikket prøver jeg å rolle back driverne jeg har installert til den nyeste på Acer siden, men føler ikke de driverne der blir oppdatert på langt nær fort nok..

 

Noen som kan hjelpe? Begynner å bli litt desperat nå..

 

Dette er desverre et vanlig problem med Acer maskiner, jeg har hatt to maskiner med akkurat samme feilen. Grunnen til dette er en dårlig kjøleløsning som gjør at både prosessor og/eller skjermkort blir for varmt og må klokkes ned. Eneste løsning for å bli kvitt dette problemet er å sende inn PC-en til reparasjon tre ganger og få igjen pengene eller en ny maskin.

 

Ville anbefalt deg å skaffe deg enten en Asus eller Toshiba maskin for å spille på, disse har veldig få problemer med dårlige kjøleløsninger og billig materiale. Her betaler du mer, men du får også mer tilbake i form av god kvalitet og service fra leverandøren. Toshiba har en spesielt god service der du skal få igjen reparert etter to arbeidsuker.

Trist, men sant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hei,

 

Jeg har denne PCen og prøver å spille Dawn of War 2 (Det nye warhammerspillet).

 

Jeg føler ikke jeg får den performance jeg burde ha. Mye skyldes tydeligvis en fil som heter audiodg.exe. Denne prosessen kan i Task Manager vises å nå 40-50% CPU forbruk til tider. Denne filen er "Windows Vista Audio Device Graphing" et eller annet. Det er tydelig at mange andre har problemer med denne filen, men jeg har ikke funnet en ordentlig fix online. Jeg har prøvd å oppdatere til nye drivere, men jeg vet ikke hvilken driver jeg skal laste fra Acer siden, så jeg gikk til Realtek for å finne den nyeste driveren der. Det er kanskje ikke den beste idéen alltid for laptoper?

 

Jeg la også inn den nyeste nVidia driveren for Geforce9600m GT lastet ned fra nVidia sidene. Da installerte den blant annen physx enginen som tydeligvis ikke er inkludert i "standard" driveren på PCen. Likevel klarer jeg ikke å kjøre spillet på noenlunde bra graphics.

 

En foreslått løsning for Audiodg.exe er å gå i properties på recording devices og skru av stort sett alt av avanserte funksjoner. Det har jeg gjort, men merker fortsatt at det er noe krøll med PCen. Den burde jo kjøre et spill som DoW2 smooth som en babyrumpe. Audiodg.exe er også et problem når jeg spiller bl.a. WoW og Red Alert 3.

 

Er det noen som har samme problem eller eventuelt en løsning på problemet? Da jeg kjøpte denne PCen var det i håp om å få en bra gaming PC, men så langt har den ikke innfridd. For øyeblikket prøver jeg å rolle back driverne jeg har installert til den nyeste på Acer siden, men føler ikke de driverne der blir oppdatert på langt nær fort nok..

 

Noen som kan hjelpe? Begynner å bli litt desperat nå..

 

Er den prosessen der hele tiden? Jeg fant den ikke når jeg trykte på ctr-alt-del og gikk til prosesser. Ev. så kan du prøve å installere en ren win installasjon på pc'en for å sjekke om den blir borte da?

Lenke til kommentar
Når er de temperaturene tatt? På idle eller under spill/rett etter?

Rett etter spilling. Åpna maskina, og der var det jo KILOVIS med støv... Går bedre nå. ;)

 

Mister man garanti eller noe om man åpner for å fjerne støv?

Er vel ikkje noe mystisk klistremerke der som blir brutt når man åpner opp?

En PC er en PC, uansett om den er bærbar eller ikke kan man plukke den sønder og sammen igjen UTEN at garantien brytes.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har denne PCen og prøver å spille Dawn of War 2 (Det nye warhammerspillet).

 

Jeg føler ikke jeg får den performance jeg burde ha. Mye skyldes tydeligvis en fil som heter audiodg.exe. Denne prosessen kan i Task Manager vises å nå 40-50% CPU forbruk til tider. Denne filen er "Windows Vista Audio Device Graphing" et eller annet. Det er tydelig at mange andre har problemer med denne filen, men jeg har ikke funnet en ordentlig fix online. Jeg har prøvd å oppdatere til nye drivere, men jeg vet ikke hvilken driver jeg skal laste fra Acer siden, så jeg gikk til Realtek for å finne den nyeste driveren der. Det er kanskje ikke den beste idéen alltid for laptoper?

 

Jeg la også inn den nyeste nVidia driveren for Geforce9600m GT lastet ned fra nVidia sidene. Da installerte den blant annen physx enginen som tydeligvis ikke er inkludert i "standard" driveren på PCen. Likevel klarer jeg ikke å kjøre spillet på noenlunde bra graphics.

 

En foreslått løsning for Audiodg.exe er å gå i properties på recording devices og skru av stort sett alt av avanserte funksjoner. Det har jeg gjort, men merker fortsatt at det er noe krøll med PCen. Den burde jo kjøre et spill som DoW2 smooth som en babyrumpe. Audiodg.exe er også et problem når jeg spiller bl.a. WoW og Red Alert 3.

 

Er det noen som har samme problem eller eventuelt en løsning på problemet? Da jeg kjøpte denne PCen var det i håp om å få en bra gaming PC, men så langt har den ikke innfridd. For øyeblikket prøver jeg å rolle back driverne jeg har installert til den nyeste på Acer siden, men føler ikke de driverne der blir oppdatert på langt nær fort nok..

 

Noen som kan hjelpe? Begynner å bli litt desperat nå..

 

Er den prosessen der hele tiden? Jeg fant den ikke når jeg trykte på ctr-alt-del og gikk til prosesser. Ev. så kan du prøve å installere en ren win installasjon på pc'en for å sjekke om den blir borte da?

 

Du må krysse ut "Vis prosesser fra alle brukere" for å se det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...