Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Har hatt denne pcen i snart to måneder og er VELDIG fornøyd :yes: ! Eneste jeg er har problem med er lyden. Jeg kobler vaneligvis pcen til hjemmekinoforsterkeren min når jeg enten skal se på film eller høre på musikk. Bruker da en slik rød og hvit som går over til minijack som jeg kobler i headsett utgangen. Har selvfølgelig maks lyd ut fra pcen og reguler lyden på forsterkeren, men jeg får et heftig irriterende bakrunnsstøy-signal.

 

Har dette bakgrunnsignalet også når jeg bruker vanelig hedsett, men når jeg bruker forsterkeren er det nesten ulidelig. Har installert det jeg tror er seneste lyddriver (Audio_Realtek_v5.10.0.5610.zip). Hva kan problemet være, kan det løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette har vært svart på før, men klarte ikke finne noe fornuftig lengre fram i tråden;

Er det mulig å få ePower Management til å fungere dersom man installerer Windows XP, eller finnes det noen annen software som kan gjøre jobben med å klokke prosessor HDD osv slik at batteriet varer lenger?

 

Har forsåvidt fått XP til å fungere greit, men er temmelig kjedeig når batteritiden blir så dårlig. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Acer VCM er et mobil program eller no som du pent kan slette

NTI Backup Now 5 er et program som tar backup men e ringen vits i og ha siden man skal ha Acer eRecovery på maskina uansett ;) husk og IKKE ta bort Acer eRecovery, eSettings og epower Management :)

 

Hei Submit, jeg ser du har bidratt veldig mye i denne tråden og mange av innleggene dine har vært svært nyttige! Men jeg må spørre deg, hvorfor skal bør man ikke avinnstallere eSettings og ePower Management? Jeg tenker da på at Vista har integrert strømstyringsprogram. eSettings vet jeg ikke hva er.

 

Og forresten, vet du hvordan man får lagt inn en ren vistainnstallasjon uten å måtte ty til piratbukten?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Har hatt denne pcen i snart to måneder og er VELDIG fornøyd :yes: ! Eneste jeg er har problem med er lyden. Jeg kobler vaneligvis pcen til hjemmekinoforsterkeren min når jeg enten skal se på film eller høre på musikk. Bruker da en slik rød og hvit som går over til minijack som jeg kobler i headsett utgangen. Har selvfølgelig maks lyd ut fra pcen og reguler lyden på forsterkeren, men jeg får et heftig irriterende bakrunnsstøy-signal.

 

Har dette bakgrunnsignalet også når jeg bruker vanelig hedsett, men når jeg bruker forsterkeren er det nesten ulidelig. Har installert det jeg tror er seneste lyddriver (Audio_Realtek_v5.10.0.5610.zip). Hva kan problemet være, kan det løses?

 

Hadde dette problemet med min nåværende Aspire-laptop. Løsningen ble å spørre på hw.no som vanlig: [Løst] Støy fra minijackutgang!

Lenke til kommentar

@ 8ruk3rn4vn:

 

ePower Management lar deg styre CPU forbruk mer ehm "nøyaktig" enn det innebygde i vista og acer sitt program er mer brukervennelig enn vista sitt :)

 

eSettings er fint og ha hvis du skal forandre eks boot rekkefølge uten og skru av maskina og den gir masse info om dataen din ;)

 

ren innstalasjon av vista hvet jeg ikke hvordan man får til :-/

kunne jo prøvd nLite på backup platene men om det funker aner jeg ikke :D

 

@ haakond89:

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5050.html

under MS Windows XP - Empowering Techology and utilities laster du ned det du trenger. er ikke 100% sikker på om det virker ;)

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Synes pcen min er veldig treig i oppstarten. Har hatt den i rundt 1 uke bare, men den bruker allikevel veldig lang tid på å starte opp.

 

Når den har starta opp er det ikke no problem. Da er den rask og kjører spill osv. Men hvorfor bruker den så lang tid på oppstarten? Er det noe man kan gjøre for å fikse det?

 

Noen som har no smarte tips til detta eller?

Lenke til kommentar
Fikk en impuls for å kjøpe meg en gaming laptop.

Går for det meste bare i WoW-Wotlk spilling.

 

Er vel ikke noe jeg burde angre så mye på om jeg kjøpte meg denne pc'en?

 

Var jeg deg ville jeg gått for Toshiba eller HP for å spille World of Warcraft, Acer sliter med WoW av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Ser at denne pcen skal ha ca 4t batteritid. Har sett det på flere tester, men når jeg tok ut strømmen her nå så står det 2t og 30min igjen på 95%. Noen her som faktisk får 4t ut av den?

 

 

må ha alle setting ned på low så går 4 timer...

har selv fått 4 timer og 10 min med fullscreen film med alle setting på low...

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å få et ytelsesproblem. Jeg spiller L4D eller TF2, alt fungerer fint, men plutselig begynner det å hakke noe forjævlig i 30++ sekunder. Så går det over og alt er som det skal være i et par tre minutter før det skjer igjen. Sånn går det, noen som har hatt lignende problem?

 

Jeg har ikke noen programmer som kjører i bakgrunnen som skulle ta noe særlig prosessorkraft eller båndbredde. Jeg lurer på om det kan være temperaturen på PCen. Jeg har satt noen små bokser under hvert hjørne slik at den skal kunne få mer luft, men ingen forrandring.

 

Noen som veit hva det kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...