Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

"Er det noen som har problemer med WoW på denne? Jeg har hatt to acer maskiner (7520G og 8920G) i begge disse har jeg hatt problemer med plutselig lavere ytelse, lag og spraking i lyden. Jeg begynner å tro at det er en gjennomgående feil hos Acer med dette.

 

Så jeg gjentar meg selv nå, er det noen andre som har problemer med plutselig redusert spillytelse?

 

Fiske."

 

det kan man fikse med en kjapp BIOS oppdatering fordi det er et fint tegn på at dataen blir for varm :)

 

Om det bare var så greit... har den siste biosen, siste skjermkortdriveren, siste lydkortdriveren. Jeg klarer ikke å fikse det, acer klarer ikke å fikse det. Jeg kan ikke skjønne hva som er grunnen til dette... (Ja, jeg har begynt å bli litt trang på dette. Men jeg har slitt med dette i over ett år nå og er litt lei.) :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det trodde jeg og med en gang. Men den ligger ikke på lista. Så prøvde jeg å gå inn på C: for å slette den derfra, men finner den ikke der heller.

 

Mener å huske at når jeg dreiv og sletta all den dritten man får med når man starter pcen for 1. gang at jeg sletta noe fra Google. Mulig det var den toolbaren, men virker jo som om den ikke ble helt sletta i såfall.

 

Noen som vet hvordan jeg sletter den? har prøvd å søke og, men pcen finner det ikke.

 

Noen som kan hjelpe meg med det her eller?

Lenke til kommentar

Bestilt!!

 

Har en Acer 4520 nå, og har vært plaget med enkelte småting som følge av en del av den bloatwaren som var preinnstallert på maskinen da jeg kjøpte den. Dette til tross for at jeg avinnstallerte alt som kunne identifiseres som junk, og gjenopprettet til fabrikkinnstillinger prøvd på nytt.

 

Kan noen være en engel og fortelle meg hvordan jeg få en ren innstallasjon, uten alt acer-rælet? Er det i eRecovery man skal gjøre det? Har forstått det sånn at man skal kunne brenne ut en ren versjon av Vista. En kjapp guide til dette kunne kanske til og med fortjent plass i førsteposten... :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk jo med helt sinnsykt mye drit når man starta opp pcen. Sletta alt det jeg skjønte jeg ikke trengte, men står igjen med to ting som jeg ikke skjønner hva er.

 

Hva er Acer VCM og NTI Backup Now 5 for noe?

 

Er det noe jeg bare kan slette? for det starter opp under oppstart og tar ressurser.

Lenke til kommentar

jeg har kjøpt denne maskinen for 7 mnd. siden og jeg har 2 ting som ikke er helt på topp:

 

1. dette er på alle Acer PCer det er et prog. dette heter "laung manager" og jeg vil anbefale og avinstallere det.

 

2. jeg hadde den i 7 mnd. og fikk feil med e\den ene RAM brikken.

 

men dette er bare 2 dålige ting av 10000 gode ting med denne PCen.

jeg vil anbefale dennne PCen i aller høyeste grad!

den tar spill som CoD 4 og 5 Crysis warhead og Crysis, GTA IV.

som du sikkert kan forstå har jeg bare 2 dålige ting og si om denne PCen så den er nermest et obligatorisk kjøp!

her har du en mellomklasse PC som jeg selv syns oppfører seg som en

høyklasses PC, og ikke er den sælig kostbar heller.

al den dritten du sikkert har hørt om Acer er egentlig klager om travle mateserien.

Aspire serien er helt topp!

for mer info om denne PCen bare kontakt meg og du får svar innen 24 timer ;)

Og den har et nyyyyyyydelig design!

Endret av Hooper1004
Lenke til kommentar

 

fikk min 5930 på torsdagen, XXXXX45 modellen.

Har litt problemer med lyden, Har ikke hatt no veldig høyt volum på den, men alikevel la jeg merke til at det spraket fra "subbwooferen" når det blir litt "mørk/dyp" lyd. Naturlig å tenke at høytaleren er sprengt, surt tenkte jeg, men gidder ikke sende den inn på reparasjon når jeg var ferdig med å sette opp pcen, til akkurat slik jeg ville ha den. Bruker uansett headsett eller andre høytaler hvis jeg vil høre på musikk eller se film ol.

Men så viser det seg at det jaggumeg spraker når jeg bruker headsett også, garantert ikke no galt med headsettet, da jeg bruker det jevnlig til bassgitaren min. DA begynner det å bli smått plagsomt. Sprakinga er ikke dominerende, men man blir lett irritert når man legger merke til det.

 

 

Er en smule treig av meg, så har ikke lasta ned ny driver til lydkortet før nå. Angrer LITT på at jeg ikke gjorde det tidligere, for det virker jaggu meg ut som om det funker.

Lenke til kommentar

for alle som er like trege her er Nvidia drivere...

for denne PCen er det bare og velge GeForce 9M series OSet sit (Vista eller XP)

og språket og derretter er det bare og laste ned og resten skjønner du når du kommer dit ;)

 

Lykke til XD

 

Edit.

for alle som har denne PCen med orginale OSet (vista 32-bit) bare klikk her og godta alle "reglene" og last ned

 

Enjoi ;)

Endret av Hooper1004
Lenke til kommentar
jeg har kjøpt denne maskinen for 7 mnd. siden og jeg har 2 ting som ikke er helt på topp:

 

1. dette er på alle Acer PCer det er et prog. dette heter "laung manager" og jeg vil anbefale og avinstallere det.

 

Det burde være obligatorisk å formatere pc`en med en gang man får den på. Har aldri kjøpt "ferdig-pc" før, men hadde aldri trodd at de var så fulle av ubrukelige programmer. :dontgetit:

 

Men ellers er jeg veldig godt fornøyd med min første Acer! :)

Lenke til kommentar

Hei

Kjøpte ny laptop i september, en acer aspire 5930g( blueray, 4gb versjonen). Nå har jeg begynt å få noen rare problemer med lyden, og tror dette kansje kan skyldes utdatert lyddriver. Er slik at av og til når jeg starter opp programmer så er det ingen lyd der det skal være, f.eks starter opp firefox, og ingen lyd på filmer på youtube. Dette skjer vanligvis bare når jeg har plugga i et headsett under oppstart av programmet, og lyden kommer ikke tilbake selv om jeg drar ut headsetet.

Men i det siste har det begynt å bli problemer med lyden når jeg ikke har i headsett og.

 

Noen som vet hva som er problemet/hvor jeg kan få en oppdatert lyddriver?

 

Bare si ifra hvis jeg ikke har gitt nok opplysninger, så skal jeg prøve å få postet det som er nødvendig smile.gif

 

På forhånd takk. :)

Endret av Leifi93
Lenke til kommentar

Synes pcen min er veldig treig i oppstarten. Har hatt den i rundt 1 uke bare, men den bruker allikevel veldig lang tid på å starte opp.

 

Når den har starta opp er det ikke no problem. Da er den rask og kjører spill osv. Men hvorfor bruker den så lang tid på oppstarten? Er det noe man kan gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar

Gjentar en tidligere post jeg skrev i denne tråden

Vista Tweak`s: tweakvista.com - 99 Vistatips

 

For å få maskinen til å boote med begge prosessorene kan man trykke på <windows-tasten + R> deretter skriver man <msconfig> og trykker OK.

Velg så fanen <BOOT> og videre <Avanserte alternativer>. Hak av for antall prosessorer og velg 2 i nedtrekksmenyen.

 

I tillegg kan du i <msconfig> velge fanen <oppstart> og fjerne alle programmene du ikke vil skal starte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...