Gå til innhold

– Vet at Age of Conan har problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Suprise suprise" ... Spørsmålet mitt kom ikke med nei, det ble vel for vanskelig å svare på ...
Hei.

 

Du (Erling) har tidligere uttalt av du ser på Age of Conan som "biff og rødvin", er dette en påstand du fortsatt holder fast på, med tanke på mengden kritikk dere har mottatt i det siste? For meg virker det litt som fornektelse når man kommer med utsagn ovenfor, og ved konfrontasjon fortsatt svarer det samme - til tross for at flere sier at biffen er rå og rødvinen er av dårlig årgang ...

Jeg vet ikke om det har relevans for ditt spørsmål, men det var vel Gaute som kom med akkurat den uttalelsen? :)

 

http://www.gamer.no/artikler/-_conan_er_biff_og_rodvin/53372

Lenke til kommentar

Dette var vel omtrent som forventet. Hadde vel kanskje øynet et lite håp om at det kunne komme frem litt selvkritikk, men den gang ei. Her får Funcom en enestående mulighet til å rette opp det dårlige inntrykket som mange norske gamere sitter med. Når man da velger linjen som blir ført her så skulle jeg ønske jeg hadde stilt spørsmålet "Hvem er PR ansvarlig hos Funcom?"

 

Likte spesielt godt at man prioriterer å svare på spørsmål vedrørernde hvilken klasse han skal spille i Warhammer(og leverer et tåplig svar) og han svarer virkelig flott på hvilket av FC sine spill han liker best.

/sarcasm off

 

"Gaute Godager har gjort en fantastisk jobb med Age of Conan, men han føler det er på tide å gi roret over til noen andre."

 

Så han har gjort en fantastisk jobb han ja? Han står bak et PvP orientert spill som ved release bokstavlig talt manglet PvP i tillegg hadde/har spillet tidenes dårligst crafting system.

 

Uansett så er det gode nyheter at Gaute har "sagt opp", bare trist at det skjer så alt for sent.

 

Edit: En annen ting jeg virkelig lurer på er hvorfor Funcom prioriterer nye "low level" områder. Spillet har den korteste level grind jeg har oppleved og det er end game content som holder på spillerne som gir penger i kassa. Er det mulig sier jeg bare...

Tviler på at disse nye lowbie zonene vil trekke tilbake noen gamle spillere. Men det er vel heller kanskje ikke en målsetting Funcom har.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
"Suprise suprise" ... Spørsmålet mitt kom ikke med nei, det ble vel for vanskelig å svare på ...
Hei.

 

Du (Erling) har tidligere uttalt av du ser på Age of Conan som "biff og rødvin", er dette en påstand du fortsatt holder fast på, med tanke på mengden kritikk dere har mottatt i det siste? For meg virker det litt som fornektelse når man kommer med utsagn ovenfor, og ved konfrontasjon fortsatt svarer det samme - til tross for at flere sier at biffen er rå og rødvinen er av dårlig årgang ...

Jeg vet ikke om det har relevans for ditt spørsmål, men det var vel Gaute som kom med akkurat den uttalelsen? :)

 

http://www.gamer.no/artikler/-_conan_er_biff_og_rodvin/53372

 

Det var det ja, bommet kraftig der. Men spørsmålet ville dog forblitt det samme. Han svarte dog heldigvis på et tilsvarende spørsmål, så jeg fikk forsåvidt svar :)

Lenke til kommentar

Om det virkelig er tilfellet at Gaute ble sparket ut / gikk av fra AO i sin tid, og denne nye mirakel mannen som nå tar over for Age of Conan er han som tok over for Gaute tilbake i AO sin tid også, og han gjorde det så mye bedre?

Hvorfor i allverden hadde ikke denne mirakel mannen GameDirector stillingen fra dag en da??

 

Virker latterlig idiotisk om det var Gaute som ødela mye for AO, for så å sette han i Age of Conan stolen, for så å kaste han ut og bytte han med samme man som ved forrige prosjekt?

 

Jeg vil nok vende tilbake til Age of Conan med tiden, kanskje en eller annen gang til neste år bare for å se om ting har bedret seg, men til nå har jo Funcom hatt god tid på å fikse på og legge til ting, men enda er knapt noe som helst forandret siden jeg sluttet etter 3-4uker? :thumbdown:

 

 

Merket jo det i Closed BETA også, tok jo evig med lang tid før Age of Conan klarte å fikse og legge til ting da også..

Lenke til kommentar

Et veldig greit eksempel på en leder som glemmer at kundene er det viktigste, ikke produktet, og hans tanker rundt det. Dette forsterkes ofte av at man har eierinteresser/ grunder. Vanskelig å bli kvitt slike folk. Nå er det jo ikke sikkert at han har ledet prosessen noe nevneverdig, titler blir ofte gitt ut i hytt og pine :)

Lenke til kommentar

Når jeg hoppet over denne artikkelen hadde jeg virkelig håp om å se han svare på måten Funcom behandler kundene sine.
Tenker da spesiellt på at folk som har tilgang til forumet deres, rapporterer at de luker ut alt av kritiske og negative poster, og banner kontoer vedrørende konto.


Folk som får konto belastet tross de har avsluttet kontoen innen god tid osv.


Er det ikke litt vel tidlig for å snakke om ekspansjon? (i tillegg til at de bør få spillet på beina først)


Ledelsen står stødig, men de burde ligget langflate

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Om det virkelig er tilfellet at Gaute ble sparket ut / gikk av fra AO i sin tid, og denne nye mirakel mannen som nå tar over for Age of Conan er han som tok over for Gaute tilbake i AO sin tid også, og han gjorde det så mye bedre?

Hvorfor i allverden hadde ikke denne mirakel mannen GameDirector stillingen fra dag en da??

 

Virker latterlig idiotisk om det var Gaute som ødela mye for AO, for så å sette han i Age of Conan stolen, for så å kaste han ut og bytte han med samme man som ved forrige prosjekt?

 

Jeg vil nok vende tilbake til Age of Conan med tiden, kanskje en eller annen gang til neste år bare for å se om ting har bedret seg, men til nå har jo Funcom hatt god tid på å fikse på og legge til ting, men enda er knapt noe som helst forandret siden jeg sluttet etter 3-4uker? :thumbdown:

 

 

Merket jo det i Closed BETA også, tok jo evig med lang tid før Age of Conan klarte å fikse og legge til ting da også..

 

Gaute Godager var visstnok game director for AO de to første årene, så var det en annen som hadde stillingen i to år før nåværende game director i AoC tok over. Saken er vel den at Gaute stod bak mange av ideene under utviklingen av spillet, men at han kanskje så seg blind på noen av disse? Et spill av denne dimensjonen blir fort veldig komplekst, og det kan nok være vanskelig å se skogen for bare trær. Derfor tror jeg at det er positivt å få inn en ny leder, som i tillegg er en dedikert spiller selv.

 

Personlig har jeg spilt AoC siden 19. mai, var bortreist når spillet ble utgitt. Nå er ikke jeg noen hardcore gamer, og vil heller aldri bli det. Jeg er nå på level 72, og har ikke hatt nevneverdige problemer med å unngå såkalt grinding. Det største problemet for meg er faktisk all den negative praten som foregår i alle kanaler. Det samme blir nevnt om og om igjen, av de samme personene. Skulle nesten tro at noen var ansatt for å skape dårlig stemning der inne. Men det er kanskje lett for meg å tenke, siden jeg ikke har opplevd mange av problemene disse snakker om.

 

Når det er snakk om sammenligninger med andre spill, så er det ikke mange jeg har erfaring med. Som navnet mitt antyder, så spilte jeg AO. Dette var mitt første MMO, og jeg ble hekta. Dette spillet manglet quests som de vi finner i de fleste lignende spill i dag, men du verden så store valgmuligheter man hadde når det gjalt å forbedre karakteren sin! Brukte vel ca. 2-3 år på dette spillet. Deretter var jeg såvidt innom Horizons, som ikke helt fenget, før jeg havnet i WoW. Førsteinntrykket av WoW var vel ikke så forskjellig fra Horizons, men det var flere spillere der, noe som gjorde spillet mer levende. Men det var alt for lineært. Valgmulighetene fra AO var fraværende. Men det hadde quests, noe som var positivt. Alt i alt et greit nok spill, men 6 måneder var nok. Sammenlignet med dette, synes jeg AoC kommer ganske så bra ut, egentlig. Valgmulighetene fra AO er borte, riktignok, men det meste av det andre er bedre enn det jeg husker fra WoW. Jeg er klar over manglende endgame, men jeg er personlig mer opptatt av veien til målet, ikke målet i seg selv.

 

Nå havnet jeg vel egentlig litt utenom det jeg egentlig skulle svare på, men det får bare være. Poenget mitt var egentlig at selv om Gaute Godager har mange gode ideer for spill, så er det ikke sikkert han er like egnet til å lede et team under press. Dette blir jo bare spekulasjoner, men jeg har mistanke om at han sluttet fordi han ikke orket den personlige hetsen som har florert rundt omkring. Spillerne krever så mye forskjellig, og uansett hva som blir forandret, så er det noen som klager. Uansett hva som blir gjort, så er det feil. Kommer en patch for sent, så er det krise! Kommer den tidsnok, så er det også feil, for da kan den umulig ha blitt testet godt nok.

 

Men nå føles det faktisk som om det er nye tider på gang. Gautes etterfølger deltar i forumet, og lover å holde spillerne oppdaterte. Dette ser jeg som meget positivt, da det har vært det eneste store problemet til nå. Nemlig manglende kommunikasjon. Nå ser det ut til å bedre seg, samtidig som GM'ene i spillet også får mer tid til å ta seg av ting. De av dem jeg har snakket med har vært veldig hjelpsomme, akkurat som jeg husker dem fra AO. Er det problemer med å få fullført et quest på grunn av en bug, så retter de det for meg. Det er faktisk bedre å spørre om hjelp enn å klage høylydt i chatten. På denne måten blir feil rapportert, og forhåpentligvis rettet snart. Sakte men sikkert blir spillet større og bedre, og det er jo bare positivt:) Uansett synes jeg det er bra å ha et selskap som Funcom her i Norge. Hvorfor så mange ser ut til å hate dem, er for meg et mysterium...det er liksom så intenst og følelsesladet. Nesten som om selskapet var en kompis som hadde ligget med dama deres :D

 

Jaja, nå går jeg og legger meg!

Lenke til kommentar

Bra innlegg! Støtter opp om det du skriver der, kan ikke støtte opp om alt, i og med at jeg ikke har spilt Anarchy Online.

 

Da Gamer.no oppdaterte artikkelen i går kom det jo frem at de svarte på 35/389 spørsmål. 389 spørsmål er ganske mye, han rakk ikke svare på mer enn 9%. Derfor synes jeg de som sier her at han må ha med vilje ha unngått en mengde kritiske spørsmål, ikke helt ser saken med de tallene i hodet. Jeg synes faktisk en god del av spørsmålene han trakk ut var kritiske, en del av svarene var kanskje så som så. Men at han ikke svarte på "deres" spørsmål (han svarte heller ikke på noen av mine to innsendinger, selv om de var av positiv art) betyr rett og slett at han ikke fikk tid til dem.

Lenke til kommentar
Da Gamer.no oppdaterte artikkelen i går kom det jo frem at de svarte på 35/389 spørsmål. 389 spørsmål er ganske mye, han rakk ikke svare på mer enn 9%.

 

Her er alle spørsmålene og svarene fra nettmøtet med Funcom.

hmh.

Endret av MMM
Lenke til kommentar

Hvor har jeg skrevet det? Jeg kan ikke se eller huske at jeg har skrevet det du siterer i siste sitat hvertfall, men du tenker kanskje på TST?

 

Det er jo faktisk alle "spørsmålene og svarene", jeg kan godt forstå at du mener det ikke er det. Men det er alle svarene, sammen med spørsmålene. Det kunne godt vært skrevet bedre, men ikke heng deg opp i små detaljer.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Hvor har jeg skrevet det? Jeg kan ikke se eller huske at jeg har skrevet det du siterer i siste sitat hvertfall, men du tenker kanskje på TST?

Rimelig sikker på at det var en ren quote tag, aner ikke hvordan navnet ditt havnet inni der. Beklager misforståelsen, endret nå.

 

Det var ment å være en quote fra selve ingressen på artikkelen, som jo er rent sprøyt når man ser hva du har skrevet over. Skjønner ikke hvorfor gamer.no prøver å villede oss på den måten i det hele tatt.

Endret av MMM
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Om det virkelig er tilfellet at Gaute ble sparket ut / gikk av fra AO i sin tid, og denne nye mirakel mannen som nå tar over for Age of Conan er han som tok over for Gaute tilbake i AO sin tid også, og han gjorde det så mye bedre?

Hvorfor i allverden hadde ikke denne mirakel mannen GameDirector stillingen fra dag en da??

 

Virker latterlig idiotisk om det var Gaute som ødela mye for AO, for så å sette han i Age of Conan stolen, for så å kaste han ut og bytte han med samme man som ved forrige prosjekt?

 

Jeg vil nok vende tilbake til Age of Conan med tiden, kanskje en eller annen gang til neste år bare for å se om ting har bedret seg, men til nå har jo Funcom hatt god tid på å fikse på og legge til ting, men enda er knapt noe som helst forandret siden jeg sluttet etter 3-4uker? :thumbdown:

 

 

Merket jo det i Closed BETA også, tok jo evig med lang tid før Age of Conan klarte å fikse og legge til ting da også..

 

Gaute Godager var visstnok game director for AO de to første årene, så var det en annen som hadde stillingen i to år før nåværende game director i AoC tok over. Saken er vel den at Gaute stod bak mange av ideene under utviklingen av spillet, men at han kanskje så seg blind på noen av disse? Et spill av denne dimensjonen blir fort veldig komplekst, og det kan nok være vanskelig å se skogen for bare trær. Derfor tror jeg at det er positivt å få inn en ny leder, som i tillegg er en dedikert spiller selv.

 

Personlig har jeg spilt AoC siden 19. mai, var bortreist når spillet ble utgitt. Nå er ikke jeg noen hardcore gamer, og vil heller aldri bli det. Jeg er nå på level 72, og har ikke hatt nevneverdige problemer med å unngå såkalt grinding. Det største problemet for meg er faktisk all den negative praten som foregår i alle kanaler. Det samme blir nevnt om og om igjen, av de samme personene. Skulle nesten tro at noen var ansatt for å skape dårlig stemning der inne. Men det er kanskje lett for meg å tenke, siden jeg ikke har opplevd mange av problemene disse snakker om.

 

Når det er snakk om sammenligninger med andre spill, så er det ikke mange jeg har erfaring med. Som navnet mitt antyder, så spilte jeg AO. Dette var mitt første MMO, og jeg ble hekta. Dette spillet manglet quests som de vi finner i de fleste lignende spill i dag, men du verden så store valgmuligheter man hadde når det gjalt å forbedre karakteren sin! Brukte vel ca. 2-3 år på dette spillet. Deretter var jeg såvidt innom Horizons, som ikke helt fenget, før jeg havnet i WoW. Førsteinntrykket av WoW var vel ikke så forskjellig fra Horizons, men det var flere spillere der, noe som gjorde spillet mer levende. Men det var alt for lineært. Valgmulighetene fra AO var fraværende. Men det hadde quests, noe som var positivt. Alt i alt et greit nok spill, men 6 måneder var nok. Sammenlignet med dette, synes jeg AoC kommer ganske så bra ut, egentlig. Valgmulighetene fra AO er borte, riktignok, men det meste av det andre er bedre enn det jeg husker fra WoW. Jeg er klar over manglende endgame, men jeg er personlig mer opptatt av veien til målet, ikke målet i seg selv.

 

Nå havnet jeg vel egentlig litt utenom det jeg egentlig skulle svare på, men det får bare være. Poenget mitt var egentlig at selv om Gaute Godager har mange gode ideer for spill, så er det ikke sikkert han er like egnet til å lede et team under press. Dette blir jo bare spekulasjoner, men jeg har mistanke om at han sluttet fordi han ikke orket den personlige hetsen som har florert rundt omkring. Spillerne krever så mye forskjellig, og uansett hva som blir forandret, så er det noen som klager. Uansett hva som blir gjort, så er det feil. Kommer en patch for sent, så er det krise! Kommer den tidsnok, så er det også feil, for da kan den umulig ha blitt testet godt nok.

 

Men nå føles det faktisk som om det er nye tider på gang. Gautes etterfølger deltar i forumet, og lover å holde spillerne oppdaterte. Dette ser jeg som meget positivt, da det har vært det eneste store problemet til nå. Nemlig manglende kommunikasjon. Nå ser det ut til å bedre seg, samtidig som GM'ene i spillet også får mer tid til å ta seg av ting. De av dem jeg har snakket med har vært veldig hjelpsomme, akkurat som jeg husker dem fra AO. Er det problemer med å få fullført et quest på grunn av en bug, så retter de det for meg. Det er faktisk bedre å spørre om hjelp enn å klage høylydt i chatten. På denne måten blir feil rapportert, og forhåpentligvis rettet snart. Sakte men sikkert blir spillet større og bedre, og det er jo bare positivt:) Uansett synes jeg det er bra å ha et selskap som Funcom her i Norge. Hvorfor så mange ser ut til å hate dem, er for meg et mysterium...det er liksom så intenst og følelsesladet. Nesten som om selskapet var en kompis som hadde ligget med dama deres :D

 

Jaja, nå går jeg og legger meg!

 

ENDELIG et fornuftig innlegg! Takk! Det er tydeligvis fremdeles håp for menneskeheten.

Det er helt sant det du sier om AoC klagerne. De virker fastlåst i en rutine som jeg ikke helt har det riktige ordet for, men 'emosjonellt hærverk' er hvertfall ganske dekkende.

 

Det er riktig at Funcom ikke alltid har tatt de riktige avgjørelsene, og dette har ledet til dårligere kvalitet på endel punkter. Derfor er det bra å se at de skjer forandringer på toppen. MEN, det er synd at folk glemmer at det er mange som jobber i Funcom. For dem er det utrolig slitsomt å måtte være frustrert over ledelsen, samtidig som det de har lagt utrolig mange timer med overtid ned i, får både fortjent, men også ikke minst ufortjent whining slengt etter seg daglig.

Lenke til kommentar
Penga er jo ikke så veldig viktig. Men det bare indikerer på at de er noen forbanna løgnere! Og det beviser dem gang på gang. Faen orker å spille ett spill utvikla av klovner?

 

 

Du er så sint og bitter - skulle tro noen hadde voldtatt moren din eller noe sånn. Begriper ikke hvor slikt sinne kan komme fra.

 

Har aldri spilt WOW og Aoc er mitt første MMORPG spill siden Diablo2. Selvfølgelig har jeg opplevd bugs i AoC, out of memory og kartet mitt blir grått innimellom. (Ingen bugs i går etter siste patch forøvrig - krysser fingrene.)Men det er da ingen grunn til å gå mann av huse for å hetse spillutviklerene?

 

Jeg lurer litt på om alle disse som slenger drit om AoC gjør det samme med alle spillene de opplever bugs i? Gjorde dere dette da WoW slet i begynnelsen. I det guildet jeg er med i i WoW er det flere mer eller mindre nøytrale spillere som har erfaring fra både Wow og Aoc. Noen spiller Wow fremdeles. SAMTLIGE jeg har snakket med hevder at det var MYE verre bugs i WOW ved lansering og de første 6-12 månedene. Kan ikke uttale meg om dette selv da jeg ikke har spilt WoW. Nå er jeg enig i at det ikke er en unskyldning at "andre spill har minst like mange bugs", men man må jo se det i sammenheng med at folk forventer at AoC skal være like bra som WoW - to spill som kanskje ikke burde vært sammenlignet så ofte(?) egentlig.

 

AoC er et GLIMRENDE spill og det vil nok bli mye bedre. Mitt problem er at fleste partene av kameratene spiller Wow så jeg må ut å finne meg "nye venner" :) HEHE.

 

Men jeg har 3 ganger spurt GM om hjelp. 2 av gangene fikk jeg hjelp etter max 15 minutter og de fikset problemet umiddelbart. Jeg har INGENTING å utsette på AoC gutta og må si at jeg synes det var mye kjekkere å spille PvP enn PVE. Eneste jeg burde kanskje rullet noe annet enn en PoM.

 

Folk kaller det typisk norsk å lyge og stjele. Hvor har dere dette fra. Det som er typisk norsk er å være navlebeskuende og ikke unne andre suksess, spesielt naboen eller andre nordmenn. Begriper ikke at folk (selv om de ikke liker Aoc) ikke ønsker Funcom suksess? Hva er dette for noe? Vi har med ett av svært få NORSKE spillhus å gjøre. Klart vi må ha norsk suksess innen spillindustrien. Man må da kunne unne dem suksess uten å like spillet deres?

 

Og begriper ikke at 100 kroner kan bevise så mye og og fremskaffe så mye sinne.

 

Jeg kjøpte noen produkter på datakjeden for en måned siden. 3 av 4 ting fikk jeg mens de trakk meg for alt. Siste produktet fikk de ikke inn igjen. Da tok jeg en telefon, kunne skrevet mail også. Gav beskjed om hva som hadde hendt. "Vips" dagen etter hadde jeg pengene tilbake på konto og alle var fornøyd. Jeg går da ikke rundt og slenger drit om den nettbutikken for det!!!

 

Og til de av dere som bare sutrer og sluttet å spille etter en måned. Er nå igang med min andre karakter, det er lagt til mye nytt innhold og pvp biten har fått seg et skikkelig løft, men pvp experience blant annet!

 

 

Edit: Etter å lest litt videre i tråden (trodde bare den var 3 sider - men den var 5) så skjønner jeg jo at nevoscript bare er ute etter å "ganke" AoC og tråden forøvrig. (Fant jeg på en ny måte å bruke det ordet på no - PS For 3 måneder siden visste jeg ikke hva ganking og grinding var :)) Jeg beklager å ha quotet ham og brukt så mye tid på innlegget mitt blant annet pga ham. Dette er tid jeg kunne brukt på å spille AOC. FAEN JEG VIL HA TIDEN TILBAKE nevo!

Endret av tormi
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ja, det var unødvendig å svare på. Kunne heller brukt tid på et mye bedre spørsmål som faktisk omhandler temaet. Regner med han ikke ville svare på noe andre spørsmål, og valgte det for å drøye ut tiden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...