Gå til innhold

– Heller Sims 2 enn Half-Life


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel tanken er vel å lage heller spill som flere spiller enn å lage et nishe spill rettet mot noen spillere. Selv mener jeg dette er helt riktig retning å gå i istedet for å ende men en haug av spill vi allerede har.

Skrevet
Øh, det de sier der er jo at de driter i å lage gode og interessante spill, men i stedet vil sanke inn mest mulig penger. Var det ikke det de sa de skulle slutte med for en stund siden?

Morsom du, hvem er det som ikke vil ha mest mulig penger for spillene sine.

Skrevet
... tidlig i utviklingsprosessen så vi på Metacritic-rangeringen for Sims 2 og spill som Half-Life. Sims 2 lå på rundt 90, mens Half-life var på 97, så vi bestemte oss for at vi heller ville ha rangeringen og salgstallene til Sims 2 enn rangeringen og salgstallene til Half-Life.

Var ikke Half-Life en enorm salgssuksess, da?

Skrevet

Har ikke prøvd Spore ennå (bare demoen av creature creatoren), men slik jeg forstår artikkelen vil de lage spill som så mange som mulig kan spille. Penger er selvsagt involvert, men noe annet ville vært rent idioti.

 

Half-Life handler om å gå forover, skyte alt som rører seg og se rulleteksten. The Sims derimot handler om å skape en familie og ha det moro med den, uten engang å ha en historie. Det gjør at alle kan sette seg inn i det i løpet av få minutter og storkose seg med det i årevis. Spore vil derfor bli langt mer lik The Sims enn Half-Life fordi så mange som mulig kan sette seg inn i det på kort tid og leke med det uten å egentlig gjøre noe spesielt. At spillere rundt om i verden presterte å lage over to millioner skapninger før spillet engang ble gitt ut sier jo sitt... ;)

Skrevet

Spore er ren skuffelse i mine øyne, skulle nesten tro folka bak Wii lagde den, den skal "appelere" til alle, javel, men hva med oss som ønsker å faktisk bli utfordret, slik at når vi faktisk oppnår noe så får vi en varm, god følelse? Nada.

Skrevet
Øh, det de sier der er jo at de driter i å lage gode og interessante spill, men i stedet vil sanke inn mest mulig penger. Var det ikke det de sa de skulle slutte med for en stund siden?

 

Øh, det er som regel en sammenheng mellom kvaliteten på spill og hvor mye penger man tjener på dem. Og, øh, det er en god ting. Men for de mer avanserte spillerne får de bare finne seg noe annet. Foreslår f.eks. Eve Online.

Skrevet
Sims 2 lå på rundt 90, mens Half-life var på 97, så vi bestemte oss for at vi heller ville ha rangeringen og salgstallene til Sims 2 enn rangeringen og salgstallene til Half-Life.

Slenger inn et massivt Ha-ha til denne kommentaren. Han mener altså at de har gjort spillet et hakk dårligere for å få det på linje med Sims 2, men at de likegodt hadde kunnet satt det på nivå med Half-Life, hadde de giddet. Maken til arroganse.. :wallbash:

Skrevet

TheParlourStrode: Skjønte du ikke helt det? Det er ikke snakk om å gjøre spillet "dårligere", det er snakk om å gjøre det lettere for mannen i gata å forstå - og ikke minst LIKE.

Skrevet (endret)

Tror nok de prøver å redde seg selv med at de ikke klarte å lage et spill som fanget like mye interesse som hype.

 

Edit: Ble litt forvirret av quotet til overskriften og det siste quotet i artikkelen, fjernet noe. VG overskrift ftw :wee:.

Endret av Bruktbilen
Skrevet

Spore er et "E.A games" spill lang vei. Ingen utfordring, bare kjøre på, hele spilelt er bare vas. For stort salg har de markedsført det relativt tungt.

At de bare er ute etter penger er ingen overaskelse etter å ha prøvd spore.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...