Gå til innhold

– Heller Sims 2 enn Half-Life


Anbefalte innlegg

Spore var en gedigen skuffelse! Jeg er drittlei alle "casualspillene" som kommer ut om dagen. Ingen dybde eller utfordring overhodet. Husker tilbake til gode gamle dager da det å fullføre et nytt spill ikke var en selvfølge, men et resultat av en stor dose flaks og dyktighet. Spill som Turtles 1 til nes og Blaster Master spilte jeg i flere måneder før jeg klarte å fullføre. Ikke alle var like vanskelige så klart, men til og med Marioserien byr på mer utfordring enn Spore.

 

Uten det minste snev av utfordring klarer ikke Spore gi meg følelsen av å ha utrettet noe som helst. De 6-8 timene det varte føltes mer ut som et langt tutorial enn ett helt spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spore var som et minigame lagd av Nintendo til Wii....

 

alt det morsomme kom fra å være i editoren, og til og med det ble utrolig for kjedelig.

 

Spore var et overhypet spill som ikke falt i smak til meg iallefall.

 

Sikkert noen der ute som liker slike spill, akuratt slik som at jeg liker andre som dem ikke liker.

Lenke til kommentar

Huff etter aa ha provd dette noen timer inn i fase 2 ble det bare rett og slett for kjedelig. Eg var paa jakt etter noe lignende, skape et samfunn og naermeste eg kom i soket var Settler: rise of an empire som fikk saerdeles daarlig kritikk fra gamer.no

 

Noen som har forslag til gode spill der man lager samfunn/stamme og koser seg videre? Synes Settlers var kos og holder paa med det enda, men kanskje det finnes bedre?

Lenke til kommentar

Skikkelig trist. Forstår jo den kapitalistiske begrunnelsen, men for oss litt mer garvede spillfans generelt er dette beklagelig. Personlig pleier jeg å kjede meg etter 1 time med spill som er dummet ned. The Sims var kult i en liten periode før jeg gikk lei, forstår at man kan bli til dels avhengige men så mye som det har solgt er helt utrolig. Mye av salget skyldes selvsagt at mange jenter og folk som ikke liker de mer tradisjonelle spillene fant det kjekt, men for meg er det det samme som å spille kabal på PC gang på gang på gang, ekstremt uinteressant og en total forspilling av potensialet en datamaskin innehar.

 

Dette er supert for alle Sims fans, men jeg gråter litt inni meg. Will Wright får ikke mine penger lenger ihvertfall, noe som egentlig er synd, husker jeg koste meg stort med SimCity 2000 f.eks. Han har jo uten tvil gode ideer, men pengene han kan tjene på å appellere til casual gamers tar for min del dybden ut av spillet. HL er også relativt grunnt om en ser på rent gameplay, men historien og måten en blir sugd inn i opplevelsen gjør det hele så mye bedre.

 

Dette er selvfølgelig mine meninger, og jeg er fullstendig enig med meg selv. Gleder meg til neste Total War jeg, PC gaming på sitt beste spør du meg. Lange netter med skikkelig imperiebygging! Hearts of Iron 3 ser også bra ut.

Lenke til kommentar

Slutt å grine da plx... Ikke alle vil ha spill på linje med EVE Online. Det er faktisk noen som liker det som er enkelt og greit. Jeg hadde store forventninger til spore, og jeg synes ikke det var verken en positiv eller negativ overraskelse at det var "så kort". Synes dette spillet blir det du gjør det til. Du kan holde deg til hvilken fase du vil, og bli der så lenge du vil. Om du rusher gjennom det så ikke klag på at det er for kort. Jeg kan runne Half Life på en time om jeg gidder, og ingen klager på det?

Lenke til kommentar
Er det ikke bra at casuals også skal få prøve dette istedet for at du må være en dreven spiller for å få utbytte av det da?

 

 

 

Nå trenger du ikke være en dreven spiller for å få noe utbytte av HL2 heller da. Det finnes tross alt mellomting. Jeg gleda meg til Spore, men inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest anmeldelsen her er at det er hovedsakelig beregnet på tenåringer og yngre.

Lenke til kommentar

Kritikerne har ingenting å si for meg, hvis kritikerne hater spillet, og jeg simpelthen elsker det, kan de dra rett vest. Selv syns jeg Spore er et utrolig bra spill, har sett fram til det i over et år. Selv har jeg kun kommet til Fase 3, Tribe. Fordi jeg fikk kun spillt det noen timer. Men jeg elsket fase 2. Bare kos. :)

Lenke til kommentar
Er det ikke bra at casuals også skal få prøve dette istedet for at du må være en dreven spiller for å få utbytte av det da?

 

 

 

Nå trenger du ikke være en dreven spiller for å få noe utbytte av HL2 heller da. Det finnes tross alt mellomting. Jeg gleda meg til Spore, men inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest anmeldelsen her er at det er hovedsakelig beregnet på tenåringer og yngre.

 

Les noen av anmeldelsene fra lenken i artikkelen. Det skader aldri å ha flere kilder å vurdere ut i fra. ;)

Lenke til kommentar

Selv føler jeg at Sims2 er mye mer avansert enn Spore. Greit nok at Spore er sikkert syk avansert under panseret, men den var døds kjedelig å spille og vannvitting ensidig.

 

Sims2 må du jo passe på mye rart (avhenging av expansions), og gav meg mer utfordring enn Spore gjorde.

 

Hadde jeg andmeldt Spore ville den fått 5/10.

Lenke til kommentar

Jeg synes sivilisasjons og stammefasen til Spore var nærmest som et demo produkt av et spill, enn et eget spill. Var så lite man kunne gjøre og var så grusomt enkelt og ensformig. Du hadde to valg, erobre eller bli alliert. Ikke noe annet.

 

Burde vært mer dybe i alle fasene. De to første var de mest spennende, men var over veldig fort.

Lenke til kommentar

Med tanke på at det finnes svært få casual-spill til pc, synes jeg det er flott at Spore kom ut. Om det passer meg, er en annen sak da. Det er bare bra for pc-platformen å få større utvalg av gode spill.

 

Hvor mange nybegynnere vil synes half-life er gøy, i forhold til hvor mange nybegynnere som vil synes spore er gøy? Half-life er generelt et bedre spill, men det er myntet på en annen type spillere, hvis dere forstår meg riktig :)

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar
Dette minner meg om kritikken The Movies fikk. De harde spillerne klaget over at strategidelen var for dårlig. Hovedpoenget med The Movies var jo helt fra starten å lage film og ikke strategidelen.

 

Slik jeg har skjønt det er hovedpoenget med Spore lek og utforskning, og ikke en dyp strategidel. ;)

 

Pointet er at Spore er ikke som de reklamerte eller sa den skulle være. Den såkalte "utforskning" delen er så å si ikke tilstede. Du finner "items" og du treffer andre dyr. Thats it. Det er ingenting med omgivelsene å utforske, ingen spennende omgivelser på planeten å oppdage eller noe annet ukjent.

 

Lek er bare å skape dyret. Men dette blir fort kjedelig når det er det enaste spillet har å tilby.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...