Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Tegnefilmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, har ikke akkuratt satt meg inn i hele dealen, men har sett nok til å vite at jeg ikke liker det.

"Jeg hater all Japansk tegnefilm" er vel omtrent like logisk som "Jeg hater all Amerikansk spillefilm". Variasjonen minst like stor.

Prøv å se den filmen som ligger i toppen av listen da vel. Hvis du klarte å se "Mulan" så tåler du denne også.

Lenke til kommentar

Skuffa, skuffa, skuffa! En Anima film på første plass? Herregud hvor mange her, unntatt voksne anima nerder som sitter å ser på sånt, har noe som helst bånd til det? Vi har våkst opp med Løvenes konge, beauty and the beast ,snøvidt etc.! Er i det minste enig med 2.plassen husker første gang jeg så den på kino, fantastisk.

 

 

Edit: Ikke at jeg har så mye imot amina at det gjør noe føler bare at det ikke passer helt inn, her ser du alle de koselige filmene du har så mange minner med og så ser du at de blir grust i bakken av en Amina action/drama film?

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Skuffa, skuffa, skuffa! En Anima film på første plass? Herregud hvor mange her, unntatt voksne anima nerder som sitter å ser på sånt, har noe som helst bånd til det? Vi har våkst opp med Løvenes konge, beauty and the beast ,snøvidt etc.! Er i det minste enig med 2.plassen husker første gang jeg så den på kino, fantastisk.

 

 

Edit: Ikke at jeg har så mye imot amina at det gjør noe føler bare at det ikke passer helt inn, her ser du alle de koselige filmene du har så mange minner med og så ser du at de blir gust i bakken av Amina action/drama film?

Det er de beste tegnefilmene som de har listet opp, ikke de beste barndomsminnene.

Lenke til kommentar
Skuffa, skuffa, skuffa! En Anima film på første plass? Herregud hvor mange her, unntatt voksne anima nerder som sitter å ser på sånt, har noe som helst bånd til det? Vi har våkst opp med Løvenes konge, beauty and the beast ,snøvidt etc.! Er i det minste enig med 2.plassen husker første gang jeg så den på kino, fantastisk.

 

Ja, lista burde egentlig vært begrenet til erkenorske tegnefilmer. Ille at vi blir utsatt for noe annerledes.

Lenke til kommentar
her ser du alle de koselige filmene du har så mange minner med og så ser du at de blir grust i bakken av en Amina action/drama film?

Hva tror du egentlig anime er for noe? Det er bare animasjonsfilm laget i eller for Japan. Alt fra tegnefilmserier for smårollinger til filmer for voksne. Og i disse dager så tegnes både amerikanske og japanske tegnefilmer mer og mer i Korea og Kina der arbeidskraften er billigere. Anime er ikke en sjanger.

 

Hvis du vil ha en tegnefilm helt uten action og drama, så er det jo ingen av disse filmene på listen som passer for deg, untatt kanskje Fantasia.

 

Det er jo drapsforsøk og skrekk og gru i Snehvit og de syv dverger! Da er det kanskje bedre å se en mindre skummel familiefilm, som for eksempel Totoro.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Skuffa, skuffa, skuffa! En Anima film på første plass? Herregud hvor mange her, unntatt voksne anima nerder som sitter å ser på sånt, har noe som helst bånd til det? Vi har våkst opp med Løvenes konge, beauty and the beast ,snøvidt etc.! Er i det minste enig med 2.plassen husker første gang jeg så den på kino, fantastisk.

 

Mononoke-Hime er en av favorittfilmene mine, og jeg er verken voksen eller animenerd.. Det finnes trailerlass med tegnefilmer fra Japan / Asia som er der oppe sammen med Disney, om ikke enda bedre.

 

Angående terminologien animasjon vs tegnefilm, så syns jeg tegnefilm er passende til filmene på listen. Husk at selv om de blir laget på datamaskin, så tegnes de fortsatt for hånd med digitale tegnebrett.

Lenke til kommentar

Åjaaaaa!!Hvor ble det av Totoro?? Det må være noe av det mest sjarmerende jeg noensinne har sett i en tegnefilm!

 

Trillingene fra Belleville er også fantastisk! Den er virkelig noe for seg selv med sin spesille stil! De som liker den bør se kortfilmen La Vieille dame et les pigeons av samme regissør.

 

Grave of the Fireflies gjorde så stort inntrykk at jeg aldri klarte å se ferdig filmen. Den var bare altfor trist for en sart sjel som meg :cry:

 

Prinsesse Mononoke har jeg aldri sett og skammer meg fint over det! :blush:

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Nå er det jo 10 beste tegnefilmene som er på den lista, og synes den er godt representert med litt spennvidde, virker dog som de har prioritert barne-vennlige slike?

 

Akira revolusjonerte jo anime med alle natte-scenene sine og en veldig underholdende historie, at ikke den er representert synes jeg er begrederlig.

 

Men med det sagt, så er det veldig gode filmer på lista, absolutt vanskelig å lage en slik liste når man har så mange perler.

Lenke til kommentar

Savnet også Spirited Away (Chihiro og Heksene), helt klart en film som burde vært inne på listen.

 

 

Som det var diskutert tidligere angående animasjonsfilm og tegnefilm, forbinder jeg veldig ofte animasjonsfilm med 3D-filmer alla Ice Age og Toy Story, og tegnefilm om de består av streker ... uavhengig om de er laget for hånd, på data, eller i 3D-programmer med tegnefilmfilter som Spirited Away (som jeg tror ar laget i SoftImage).

 

 

Liker å se at det er en del anime på listen, prosentmessig har jeg sett flere tegnefilmer i animestil jeg har likt enn Disney tegnestilen, og liker heller ikke tegnefilmer som er for hollwoodifiserte.

 

8. plass er den filmen filmen jeg har sittet igjen med størst inntrykk noen gang tror jeg, ellers så har jeg kun sett halvparten av de som er på lista ...

Lenke til kommentar

Alle dere som rakker ned på Anime har egentlig pent lite grunn til å gjøre det, jeg har sett en del Anime filmer og kan med hånda på hjertet si at det er på ingen måte verre enn hva f.eks Disney har kommet med. Helhetlig har Disney mer filmer jeg liker personlig, men det er også fordi jeg har vokst med Disney filmer, så jeg falt for dem ganske tidlig i grunn.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...