-
Innlegg
5 661 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Leo_
- Bursdag 15. april 1975
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
17 464 profilvisninger
Leo_ sine prestasjoner
2,8k
Nettsamfunnsomdømme
9
Hjelpsomme svar
-
MIST var vel Hans Petter Faale sitt merke om jeg ikke tar feil, Netshop kjøpte opp Faale sitt firma Microplex. Faale har techbay.no nå. Strømforsyningene hans var venvittig gode, jeg kjøpte en modulær MIST brukt i... 2008 tror jeg, jeg skifter den ut nå bare for at den umulig kan være god lenger... Viftene med merke Mist var alltid good shit og leverte rimelig nøyaktig det de var opplyst å levere.
- 750 svar
-
- 1
-
-
Antar at rundt 99 av 100 "droneobservasjoner" ved flyplasser er falsk alarm. Det er litt komisk at i disse tider der alle har et fotoapparat i lomma så er det aldri noen som faktisk har bilde av disse dronene. Ulv ulv...
-
Hvilken bil var dette? Min 2013 Fiesta må stå i fri eller ha clutchpedal inntrykket for å kunne kjøre startmotoren.
-
Det er nok vanlig med to sensorer, en går fra høy til lav, den andre går fra lav til høy. Om disse ikke oppfører seg som forventet i forhold til hverandre tolkes dette som signalfeil og throttle command underkjennes.
-
Om du er så sikker på at du ikke kan finne en å være kjæreste med, så ville jeg i alle fall sett meg om etter en elsker som behandlet deg... halvparten så dårlig i alle fall, det måtte da vel være en realistisk oppgradering.
- 90 svar
-
- 2
-
-
Dagens fotobokser er ikke anonymisert, ved klage må fører kunne identifiseres.
-
Takker for tipset, det er den beste, i alle fall den som hefter best og splatter minst på felgen av alle typer jeg har prøvd, med god margin! 👍
- 953 svar
-
- 1
-
-
Selvsagt var det min idé å velge Varadero, jeg tror ikke det finnes en 125 som er i nærheten av Varadero med tanke på touringegenskaper. Varaderoen er absolutt ikke den raskeste MEN jeg tror ikke det spiller en stor rolle hvor fort sykkelen går, ytelsen på sykkelen er (etter min mening) ikke det som utgjør forskjellen mellom kos og livstruende skade. I de aller fleste tilfellene (selvsagt ikke alle) er det fire hovedfaktorer: Holdninger, teknisk tilstand, utstyr og utenforliggende faktorer vi ikke får gjort noe med, holdninger er uten tvil det viktigste. Har dere sett facebook-videoen fra Statens vegvesen? "skap din egen sikkerhet osv". Kanskje appelerer Varadero 125 til en mer fornuftig bruk enn andre 125, den skal jeg være med på. Jeg tror jeg har utypt mine holdninger og hva jeg etter beste evne overfører til min sønn og jeg er fast bestemt på at dette er nøkkelen til å redusere antall alvorlige ulykker. I MIN verden er det snakk om en 16-åring på 125, som får kjøre A2 som 18-åring og tung MC som 20-åring. Jeg er 100% overbevist om at MIN sønn er tryggere på en 125 enn på moped eller tråsykkel, men jeg erkjenner at dette ikke nødvendigvis gjelder andres sønner og døtre, men det er også der sakens kjerne ligger. Jeg skulle ønske vi rakk mer, men vi fikk inn 2000km øvelseskjøring. Det som får pappahjertet til å dunke litt ekstra er at selv om junior nå kan dra ivei på egenhånd så vil han enda veldig gjerne kjøre tur med fattern. Jeg er overbevist om at nøkkelen til å tippe oddsene uansett om kandidaten er 16 eller 18 år er deltakelse fra foresatte. Ikke nødvendigvis PÅ veien selv om det er det beste, men det å ha et nært forhold fra den unge lovende blir født til en selv dør, at vi som foresatte aktivt tar ansvar for våre barns oppvekst, lærdom og holdninger. Dette er et komplekst tema, der erkjenner jeg, men jeg mener dette gjelder de aller fleste "farlige" temaer. Her i huset har vi flere "farlige" ting, motorsykler, sinte biler, skytevåpen, rattkjelker og skarpe kniver med mere, dette er ting junior har fått traktere under oppsyn og SAMMEN med pappa, og det er der jeg mener nøkkelen likker - SAMMEN. Skulle vi redde liv med å FORBY tror jeg vi på forumet med forbud i prioritert rekkefølge ikke vil leve lenge nok til å se effekten av å øke aldersgrensen for førerkort klasse A1.
- 953 svar
-
- 1
-
-
Har det noe å si? 5 drepte i 2024, tallet er så lite at det ikke kvalifiserer til noen form for statistikk. 5 av 90 kjørte lett MC, vi kan vri statistikken til at lett MC er det tryggeste kjøretøyet også... Selvfølgelig er alle mer enn 0 for mye.... bla bla bla... Det må da gå an å stikke fingern LITT i jorda og ta tak i REELLE problem, ikke problem som nesten er avrundingsfeil. Av disse 90, sett opp mot 5 på lett MC, 4 drepte var på SPARKESYKKEL, 6 var på TRÅSYKKEL. Jeg mener fremdeles at SKREKKÅRET 2024 med hele FEM drepte... er storm i et vannglass. Skal vi ha en mening - Nei, skal JEG ha en mening om lett MC (og det har jeg...) så er det å ha fokus på holdninger og utstyr, ikke å ha fokus på å forby. JEG hjalp min 16 år gamle sønn med å ta førerkort A1 mye fordi det ikke var realistisk å forlange full skinnrigg med ryggskinne ++ på moped i 45km/t. Han kjører nå Varadero 125, ALLTID med samme kvalitet utstyr som jeg kjører SV1000 i, fullt skinnutstyr, ryggskinne, skikkelige hansker skikkelige sko osv. MOBIL I LOMMA. Vi kjører MOTORSYKKEL begge to, det er knaggen jeg henger det på. JEG mener det er bedre odds med gode holdninger og skikkelig utstyr på på lett MC enn baris i 45km/t i 80-sona. Lær de unge å TENKE, ta del i livene deres, bli med dem på veien, ikke bare ukritisk forby ting. Det er i alle fallmin mening om saken.
- 953 svar
-
- 1
-
-
Dette er jo bare TULL. Da må vi kanskje først forby BADING som krever langt flere liv. Nå må vi slutte å blåse all sånn skremselspropaganta ut av alle proposjoner, her er statistikken fra artikkelen, og så litt statistikk om BADING kun fra i ÅR. 5 drepte på lett MC i 2024, 15 mennesker druknet kun i juli i år: Edit: Totalt 31 druknet hittil i år.
-
Neida ikke noe spesielt, et par strømforsyninger, solid state reléer og T-mutre til printern.
-
Kanskje et tegn på at du heller bør svare på det folk spør om i stedet for å opprette en helt egen agenda.
- 90 svar
-
- 2
-
-