Gå til innhold

MailMan13

Medlemmer
  • Innlegg

    3 434
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MailMan13

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

31 828 profilvisninger

MailMan13 sine prestasjoner

944

Nettsamfunnsomdømme

1

Hjelpsomme svar

  1. Her er det nok mange ulike meninger. I min familie er det sånn at man selvfølgelig sier ja til det man har anledning og lyst til, og det er helt utenkelig at man "fører regnskap" over sånt. Mine foreldre har bidratt mer til meg enn jeg klarer å bidra tilbake uansett. Selv har jeg vært med på en god del av denne type arbeid som min søster ikke har vært med på. F.eks bytting av tak, kleding, bygging av garasje og diverse vedlikehold og reperasjoner på mine foreldres bolig og fritidseiendom som min søster ikke har vært med på. Det kunne ikke falle meg inn å be om noe forfordeling av arv av den grunn. Men jeg hører jo om familier hvor man klarer å lage ulevelig bråk for alt mulig rart også, så her må man bruke magefølelsen sin selv. Det beste tipset er jo å ikke bidra med noe som man forventer noe tilbake for, med mindre man er helt sikker på at det er forstått av absolutt alle parter. Hvor signifikant er et ukesverk eller to med arbeid sammenlignet med et resultatet etter et helt liv med familieliv? De som finregner på nivået fortjener forsåvidt den kranglingen man hører om i blandt.
  2. Min far har denne til bruk mot mur. Holdt til å lage nytt hull i skorsteinen i kjelleren her hos oss. Borret som skulle til kostet mer enn maskinen 😅
  3. Småarbeid hjemme er det ikke nødvendig med noe spesielt. Noe enkelt med børstemotor holder i massevis. Denne koster mindre enn enkeltkomponentene til selv de billigste system-verktøyene, og holder i massevis til alt man finner på på innsiden av en leilighet. Tilsvarende, hvis man ikke får lånt seg enn slagbormaskin, så kjøper man den rimeligste man finner der også. Til innendørsbruk trenger man ikke batteridrevet. Bare batteriet til drill som klarer 500-600W koster vel rundt det dobbelte av en rimelig 220V-variant.
  4. Like greit å beholde dagens system en stund til, til det blir helt irrelevant, så rett og slett bare fjerne B 78 helt. Når manuell gir blir så sjeldent at det i praksis kun er for spesielt interesserte, så er behovet borte. Da blir det ikke anerledes enn at det i dag når det er tillatt å kjøre veteranbiler med andre kontrollfunksjoner enn dagens pedaler og girvelger på klasse B. De som er interessert i å kjøre et slikt kjøretøy får da også ansvar for å vurdere egen kompetanse. Ikke noe man bør bruke krefter på akkurat nå i overgangsfasen.
  5. Hvis dine kontaktopplysninger benyttes til kommunikasjon med andre kan vel retten til retting være elevant?
  6. Ikke mer enn man forventer etter 13 vintere i saltlake. Man må regne med å bytte eksosdeler, stabilisatorakslinger, bærearmer og andre forbruksartikler i understellet innen 2-5 år. Men det er jo omtrent "på par" gitt alderen på dette her. Hverken bedre eller dårligere enn forventet gitt at det er gamle greier i utgangspunktet. Ser egentlig mest overflaterust her.
  7. Enig, skulle skrevet "siste skanse for grønnvaskings-profittørene i hydrogenbransjen". De klarer jo fremdeles, såvidt, å selge slike prosjekter til ENOVA.
  8. Etabelert og driftet med ENOVA-midler, som alle andre hydrogenprosjekter. Når støtten er brukt opp så forsvinner nok hydrogenet. Forhåpentligvis så kan solcellene bestå, og kraften kan sendes ut i nettet der den brukes mest effektivt. Reduksjon i uttak av vannkraft er en veldig god lagringsteknologi, mye bedre enn hydrogen. Langtransport med lastebil er litt "siste skanse" for hydrogen på land, men batterielektrisk spiser seg innpå mye fortere enn disse prosjektene klarer å konkludere med noe.
  9. Om det går i stykker etter kort tid er det nok påregnelig. Men at det allerede er defekt ved salg uten at det er opplyst er ikke innafor.
  10. Mangel ved registerreimen var opplyst på forhånd, så der er det ikke sak. At AC ikke fungerer er en sak, den ville jeg gått videre med.
  11. wtf? Du har et fast beløp i kjøregodtgjørelse? Det er em veldig rar ordning.
  12. Ingen fare med motoren. CVT/DCT/DSG-girkassen ryker lenge før den er utslitt
  13. Disse er bare rimelige web-/mobilkamera pakket inn som et "ordentlig" kompaktkamera. Ikke betal mer enn et par hundrelapper.
  14. Ja. Hvis kvinnen faktisk har kommet under vaginalt samlieie med samme partner før så er det åpenbart for ham. Lurer på om enkelte kvinner tror at kvinneleg orgasme er usynlig, eller mannlig kjønnsorgan er laget av ufølsom plast. Men det skjer faktisk veldig merkbare, ukontrballbare ting i underlivet til en kvinne som kommer. At man ikke blir 'avslørt' på direkten betyr ikke at han ikke skjønner det. Skal en kvinne 'lykkes' med faking over tid, så må hun være påpasselig med å aldri komme under penetrering, sånn at han forhåpentligvis ikke finner akkurat det kjennes ut.
  15. Etter forskriften skal du ha 80% av hjulboltene på hvert hjul i riktig stand. Det er tillatt å kjøre med èn manglende bolt på et hjul med 5 eller flere. Man skal også få godkjenning på PKK så lenge minst 80% av boltene er i orden. Det følger da selvfølgeig av det at hjul og nav skal være slik at 4 av 5 bolter er tilstrekkelig for å tåle de belastninger bilen ellers er dimensjonert for. Er de ikke det, så har bilen en konstruksjonsfeil.
×
×
  • Opprett ny...