Gå til innhold

MailMan13

Medlemmer
  • Innlegg

    3 429
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

31 805 profilvisninger

MailMan13 sine prestasjoner

935

Nettsamfunnsomdømme

1

Hjelpsomme svar

  1. Ikke mer enn man forventer etter 13 vintere i saltlake. Man må regne med å bytte eksosdeler, stabilisatorakslinger, bærearmer og andre forbruksartikler i understellet innen 2-5 år. Men det er jo omtrent "på par" gitt alderen på dette her. Hverken bedre eller dårligere enn forventet gitt at det er gamle greier i utgangspunktet. Ser egentlig mest overflaterust her.
  2. Enig, skulle skrevet "siste skanse for grønnvaskings-profittørene i hydrogenbransjen". De klarer jo fremdeles, såvidt, å selge slike prosjekter til ENOVA.
  3. Etabelert og driftet med ENOVA-midler, som alle andre hydrogenprosjekter. Når støtten er brukt opp så forsvinner nok hydrogenet. Forhåpentligvis så kan solcellene bestå, og kraften kan sendes ut i nettet der den brukes mest effektivt. Reduksjon i uttak av vannkraft er en veldig god lagringsteknologi, mye bedre enn hydrogen. Langtransport med lastebil er litt "siste skanse" for hydrogen på land, men batterielektrisk spiser seg innpå mye fortere enn disse prosjektene klarer å konkludere med noe.
  4. Om det går i stykker etter kort tid er det nok påregnelig. Men at det allerede er defekt ved salg uten at det er opplyst er ikke innafor.
  5. Mangel ved registerreimen var opplyst på forhånd, så der er det ikke sak. At AC ikke fungerer er en sak, den ville jeg gått videre med.
  6. wtf? Du har et fast beløp i kjøregodtgjørelse? Det er em veldig rar ordning.
  7. Ingen fare med motoren. CVT/DCT/DSG-girkassen ryker lenge før den er utslitt
  8. Disse er bare rimelige web-/mobilkamera pakket inn som et "ordentlig" kompaktkamera. Ikke betal mer enn et par hundrelapper.
  9. Ja. Hvis kvinnen faktisk har kommet under vaginalt samlieie med samme partner før så er det åpenbart for ham. Lurer på om enkelte kvinner tror at kvinneleg orgasme er usynlig, eller mannlig kjønnsorgan er laget av ufølsom plast. Men det skjer faktisk veldig merkbare, ukontrballbare ting i underlivet til en kvinne som kommer. At man ikke blir 'avslørt' på direkten betyr ikke at han ikke skjønner det. Skal en kvinne 'lykkes' med faking over tid, så må hun være påpasselig med å aldri komme under penetrering, sånn at han forhåpentligvis ikke finner akkurat det kjennes ut.
  10. Etter forskriften skal du ha 80% av hjulboltene på hvert hjul i riktig stand. Det er tillatt å kjøre med èn manglende bolt på et hjul med 5 eller flere. Man skal også få godkjenning på PKK så lenge minst 80% av boltene er i orden. Det følger da selvfølgeig av det at hjul og nav skal være slik at 4 av 5 bolter er tilstrekkelig for å tåle de belastninger bilen ellers er dimensjonert for. Er de ikke det, så har bilen en konstruksjonsfeil.
  11. Du kan også bruke fildeling fra laptop. Først dele en mappe fra PC, så bruke en explorer-type app med SMB-støtte på telefonen til å kopiere over.
  12. Ja, det kan de. Så lenge de kan hente ut to brukbare stillbilder av bilen din fra videoen er det kort vei til å beregne farten din. - De må vite nøyaktig tid mellom de to bildene. Det vil være en stoppeklokke stemplet inn selve videoen, så det vet man. - De må vite nøyaktig avstand mellom de to punktene. I verstefall må man sende en tjenestemann ut med målbånd for å finne det. Hvis du er uskyldig må du påse at dette blir gjort, for det ligger et veldig sterkt bevis på din uskyld i opptaket.
  13. Tråden hører hjemme under juss-kategorien. Uavhengig av formaliafeil; Finnes det videoopptak av målingene så er det enkel sak å gå tilbake i ettertid å beregne ganske presis hastighet på begge. Disse systemene tar video med nøyaktig tidsmerking, så man trenger ikke lene seg på målingen som ble brukt på stedet. Det eneste man trenger er to referansepunkter med litt avstand mellom og visuell kontakt med aktuelt kjøretøy. Ny, nøyaktig måling er da mulig å ta, selv om målingen fra stedet forkastes pga formaliafeil. Jeg regner med du får se beviset hvis du krever det i avhør, så kan du jo vurdere på nytt om du er uskyldig. Har aldri vært ute for det selv, men har hørt av andre at de har blitt tilbudt å se opptaket på stedet også.
  14. Greiest å lage en unattended-installasjon. Rufus gjør nok noe tilsvarende under panseret når man tikker av de valgene: https://schneegans.de/windows/unattend-generator/ Det gjør det lettere å skippe microsoft-konto også, uten å måtte lete opp hva som er "hemmeligheten" for å komme forbi det nå om dagen.
  15. TFSI-motorene har mye takhøyde med kun remapping, men har flere problemer enn TDI'ene (oljeforbruk, og register-problemer avhengig av revisjon) 2.0 TDI => Tryggest, lettest å finne, men kjedelig. Bråker og rister. Minst krefter og lavest takhøyde ved tuning. 3.0 TDI V6. => 1.5 gangeren lillebror med mer behagelig lyd og mindre vibrasjoner. 2.0 TFSI => Myk og behagelig å kjøre, bedre lyd og mindre vibrasjoner enn dieselmotorene. En del modeller har relativt lav effekt orginalt, begynner vel rundt 170HK i A3(?). Også vanskelig å finne siden "alle" skulle ha diesel i de relevante årgangene. Med valg om sedan har du allerede eliminert mesteparten av markedet, og det å finne noe som ikker er 2.0 TDI er jo vanskelig i utgangspunktet. Alltid tryggest å kjøpe en bil med ytelsen man ønsker orginalt. Ville lagt de 100' til på kjøpsprisen og funnet noe med riktig motor i stedet. Da er de ikke tapt på direkten heller. Penger lagt i trimming får man tilbake med negativt fortegn i gjensalgspris. F.eks funnet noe med en V6 bensinmotor, kanskje i Tyskland.
×
×
  • Opprett ny...