Gå til innhold

MailMan13

Medlemmer
  • Innlegg

    3 527
  • Ble med

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

32 262 profilvisninger

MailMan13 sine prestasjoner

1k

Nettsamfunnsomdømme

1

Hjelpsomme svar

  1. tldr... To alternativer til hva dette egentlig er (om man gidder å lese så mye tekst): 1. Samme angrepsvinkel som moderne kristen apolegetikk, "argument to ignorance", ect.. Men med bagasjen til MENA-kultur som gjør det enda mindre tiltalende. 2. Religiøst "cray-talk" Begge deler er meningsløst BS.
  2. MailMan13

    Volvo vs Audi

    Den ene av de to er kinesisk.
  3. De som kjøper ny bil hos forhandler beholder den gjennomsnittlig i ca 30 måneder. For dem er det helt irrelevant.
  4. Spiller liten rolle. Bryteren er første komponent rett bak kontakten, før noe av elektronikken. Det har samme effekt å skru den av som å trekke ut kontakten.
  5. Garasje er effektiv beskyttelse mot regn og UV-stråling som gjør at ting som lakk, lykteglass og plastdeler ikke falmer. Men det er ikke noe effektiv anti-rust.
  6. Sjekkboksen i Rufus fungerer. En en egen unattended.xml fungerer også. Sistnevnte har en del andre greie tweaks. Alternativt, med Pro ihvertfall, kan man fint installere med windows-konto og så gjøre den om til en lokal konto eller lage seg en ny lokal konto etter installasjon også. Om man har et image fra før 15H2 så er det ikke sikkert <sett inn metode fra google/llm> fungerer så godt lenger.
  7. Hjelper også å prate litt om det som skal gjøres før man ber om prisen. Hvis den som skrur sammen prisen forstår at kunden skjønner litt om hva som skal gjøres blir tilbudet ofte riktigere.
  8. Ikke vits når det er kommet så langt. En understellsbehandling vil ikke påvirke levetiden til denne bilen, og er bortfakstet. Den er vrak ved neste EU-kontroll uansett hva du gjør av sånt. Det eneste som kan redde en ny periode er nye kanaler, men da koster det mer enn en "ny" gammel bil. Bruk den til den er oppbrukt, og ikke se deg tilbake. Klarer du det uten store utlegg har du hatt veldig rimelig bilhold i 2-3 år.
  9. Minst mulig. Selv om den ikke kommer gjennom neste EU-kontroll har du hatt under 1000,- måneden i verditap. Sannsynligvis vesentlig mindre om man får solgt for bare litt mer enn vrakpant. Fra nå av skal du være sikker på at hver tusenlapp du bruker skal forlenge bilens levetid med ihvertfall èn måned, helst mer. Er man interessert i rimelig bilhold gjør ikke noe som koster noe særlig på en bil til 25000,- . Man bruker den opp og så ser man seg om etter neste.
  10. Dette avviket er bekreftet var pga utstyrsfeil. Tolker man data på nytt med forventet avvik fra disse forsvinner fenomenet. Og nå som alt er riktig montert og kalibrert er alle målinger som forventet. https://en.wikipedia.org/wiki/2011_OPERA_faster-than-light_neutrino_anomaly
  11. Første bud når man bruker et tilbud fra en annen tilbyder for å bedre betinglesene sine er at man er villig til å bytte jobb om man ikke får gjennomslag. Hvis det ikke er tilfellet er man avhengig av at arbeidsgiver ikke ser bløffen. Det er noe du kan begi seg ut på nøyaktig én gang per arbeidsgiver i karrieren din. Det beste rådet er å spille med åpne kort, og faktisk bytte jobb når kravene ikke innfris. Hvis ikke kan man anta at man blir ansett som å stille krav som ikke betyr noe i alle forhandlinger som følger.
  12. Kanskje eier har noen preferanser for hva den skal spise? Man mater ikke andres husdyr uten tillatelse. At den er sær indikerer kanskje at den ikke er fryktelig sulten, og egentlig bare tigger godbiter av deg.
  13. Hvis startmotoren ikke klarer å dra rundt motoren så sjekker man batteriet først. Hvis batteriet er friskt og startmotor fremdeles ikke klarer å dra rundt må man finne ut om startmotoren er dårlig eller om motoren faktisk ikke snurrer fritt lenger. Gir lite mening å spekulere i plukker og injektorer før det er i orden.
×
×
  • Opprett ny...