Nå bruker Cyberpunk 2077 forstatt REDEngine, så veit ikke helt hva du prater om. Fremtidige CDProjektRed spill derimot skal bruke Unreal Engine.
Med Starfield, så er det ikke selveste motoren som er problemet med innholdet i spillet.
Med Starfield så kan jeg bli ferdig med en nesten komplett gjennomspilling på noen dager. Starfield har mange færre oppdrag enn f.eks Skyrim og Fallout 4.
Det Starfield også mangler er mange flere unike områder å faktisk føle at man skal gidde å utforske, og ikke bare gå videre til selveste oppdraget du har der. Siden du bare kommer over nok en "Abandoned Outpost" e.l uansett.
I BGS sine tidligere RPGer, så kan jeg gå timesvis og bare utforske, velge en retning og gå innom de hulene og landsbyene jeg har lyst til å utforske.
Starfield trenger også flere og større byer, NPC'er med faktiske rutiner, butikker som ikke nødvendigvis er åpne hele døgnet m.m.
Og også oppdrag, og spillmekanikker, som føles ut som de har noen reell innvirkning på spillverden.
I Fallout 4 så løste dem det i et par butikker ved at det var roboter som drev den; en butikk drevet at en Assaultron i Good Neighbour, og en butikk i Diamond City som holdes kvelds og nattåpnet av en robot, når eieren har gått og lagt seg for kvelden.