Gå til innhold

Mens vi venter på "The Spirit"!


Feltherre

Hva er dine forventninger til The Spirit?  

61 stemmer

  1. 1. Hva er dine forventninger til The Spirit?

    • [img]http://www.diskusjon.no/style_emoticons/default/new_woot.gif[/img]
      30
    • [img]http://www.diskusjon.no/style_emoticons/default/thumbdown.gif[/img]
      9
    • [img]http://www.diskusjon.no/style_emoticons/default/shrug.gif[/img]
      22


Anbefalte innlegg

The Spirit

 

2mh7m3a.jpg

Premiere: 30 Januar 2009 (Norge)

Regissører: Frank Miller

Manus:Will Eisner, Frank Miller

Skuespillere:Gabriel Macht,Scarlett Johansson,Samuel L. Jackson,Eva Mendes og Jaime King

Trailer: Teaser Kulturo,Ofisiell Trailer

Linker: Offisiell side,IMDB,Wikipedia,

 

"My city, I can not deny her. My city screams. She is my mother. She is my lover, and I am her Spirit."

Helt siden det ble kjent at Frank Miller skulle lage en film av tegneserien The Spirit så har jeg gledet meg noe sinnsykt. På teaseren så minner den mye om Sin City noe som bare er med å løfte forventingene enda mer opp. Får bare ikke håpe at han går på en smell. :hmm:

 

Nå, hva er dine forvetninger?

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi ser bort fra at jeg tror og håper SJ kan bli en flott femme fatale (hvis regissøren tillater det) er mine forventninger svært lave. Ut fra det jeg har sett av bilder og teasere, og ellers lest, er det svært lite igjen av Eisners The Spirit i denne filmen.

Men kan det få noen til å sjekke ut Eisners kunst er det jo bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Har vel egentlig ikke noen som helst forventninger til denne filmen, men forhåpningne er i alle fall store. Jeg digga Sin City og håper denne blir like knall. :)

Lenke til kommentar
Frank miller er tydlig blitt senil..

 

The Spirit i Sin City stil er egentlig en fornærmelse mot Will Eisner..

 

Akkurat som Batman Begins er en fornærmelse mot Bob Kane?

 

Dette er en adapsjon (smak på ordet). Av en stripe som har vart i over 50 år og som har flere varianter og inkarnasjoner. Batman løper ikke rundt med pistoler lenger, tidene endrer seg og det ligger i en adapsjons natur at den ikke er direkte overførbar. Hva sluttresultatet blir får tiden vise, men de som forventer en direkte overført stripe til det store lerretet kan spise bolle og innse at det aldri vil finne sted.

 

Det finnes ikke noe mer konservativ tankegang enn det man finner hos fans fra tegneseriestriper. Noe som er et paradoks da det er veldig mye dynamikk og endring i både form, stil og innhold når det kommer til striper som lever i flere tiår. :)

Lenke til kommentar
Frank miller er tydlig blitt senil..

 

The Spirit i Sin City stil er egentlig en fornærmelse mot Will Eisner..

 

Akkurat som Batman Begins er en fornærmelse mot Bob Kane?

hvor finner du den logiken?

 

The Spirit har altid hatt en humor preg over seg samtidig som det var ganske seriøst.. mens Frank Miller har gjort det om til "The TGoddamn Spirit" noe jeg nepper tror Will Eisner ville ha likt så mye

 

mens Batman Begins .. ja så ogsi alle Batman filmer har vert relativt like hva Bob kane mente at det skulle være..

 

mens jeg tror neppe Eisner ville ha likt å see hans lifsverk blitt enda en Sin City kopi.. faen helløer filmen magler jo tilogmed det mest gjennkjennlige med The Spirit.. hans blå klær..

Lenke til kommentar
Frank miller er tydlig blitt senil..

 

The Spirit i Sin City stil er egentlig en fornærmelse mot Will Eisner..

 

Akkurat som Batman Begins er en fornærmelse mot Bob Kane?

hvor finner du den logiken?

 

Batman i Batman Begins er så langt unna hva Kane i sin tid skapte at det, ifølge din logikk, burde vært en fornærmelse mot Kane.

 

The Spirit har altid hatt en humor preg over seg samtidig som det var ganske seriøst.. mens Frank Miller har gjort det om til "The TGoddamn Spirit" noe jeg nepper tror Will Eisner ville ha likt så mye

 

mens Batman Begins .. ja så ogsi alle Batman filmer har vert relativt like hva Bob kane mente at det skulle være..

 

mens jeg tror neppe Eisner ville ha likt å see hans lifsverk blitt enda en Sin City kopi.. faen helløer filmen magler jo tilogmed det mest gjennkjennlige med The Spirit.. hans blå klær..

 

Hvordan i alle dager kan du vite hva Eisner hadde ønsket eller ikke? Du har ikke engang sett filmen, men slenger rundt med den kjedsommelige og trøttsomme stigmatiseringen som er så populært å fyre løs med på internettfora. Samme unyanserte typen stigmatisering som eksempelvis Bay blir utsatt for, eller de mer dypere filmene til Berman, Fellini osv. Slik svart/hvitt tankegang gir bare særdeles lite innsikt. Om det virkelig plager deg så intenst, så burde man jo like godt holde seg unna hele filmen? Hvorfor forhåndsdømme så mye? Hva skjedde med et åpent sinn? Akkurat som en fallskjerm så bør sinnet åpnes, ellers deiser man rett i bakken ;)

 

Gi nå filmen en liten sjans i hvert fall og om den virkelig er inn for jævlig dårlig og lite tro mot opphavsmaterialet så slakt i vei. Men gi den nå i det minste en sjans, det er tross alt ikke snakk om Uwe Boll.

Lenke til kommentar

Trailer, tror den er ny.

Dette ser ikke veldig lovende ut, spør du meg. Mange som har klaget over at den virker lite tro mot kildematerialet, men jeg har ikke noe forhold til The Spirit fra før, så det er meg totalt likegyldig. Blir nok nødt til å gi den en sjanse, ser ikke direkte kjedelig ut, men jeg tviler på at denne opplever samme suksess som Sin City (som det er naturlig å sammenligne med), hverken kritiker- eller publikummessig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Hmm. Nei hva skal man si til traileren da mon tro? Ikke ble jeg overveldet og ikke direkte skuffet. Kanskje jeg holder meg til å ikke ha noe særlige forhåpninger, så blir jeg i alle fall ikke skuffet :)

Lenke til kommentar

Det besvarer ikke ditt spørsmål, fordi Frank Miller har gått ut og beroliget sinte fans som var opprørte over at teaseren ga inntrykk av at filmen lignet på Sin City, selv om tegneserien The Spirit ikke ligner. At filmene kommer til å ligne vel mye er jeg likevel ikke i tvil om, hva enn Miller måtte si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...