Gå til innhold

Sniktitt: Age of Conan: Hyborian Adventures (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Operaen ble jo nevnt i artikkelen. Er ikke spill både kultur for massene samtidig som det er stor butikk, hvorfor satser ikke Norge mer på spill istedenfor opera for de på vestkant-Oslo? Når oljen en gang forsvinner må vi jo ha noe å drive med, spillindustri kan være en ting vi kan drive med her i Norge.

Lenke til kommentar
Må bare kommentere litt rundt ytelsen, PvP Weekend kjørte på "Cheetah 1" motoren, som er temmelig dårlig sammenlignet med "Cheetah 2", for ikke å snakke om at "Cheetah 2" har blitt mye optimalisert i det siste så du kan nesten kalle den "Cheetah 2.5" :p

 

Ikke hype opp et allerede veldig opphypet spill nå da. Vil heller si at Cheetah 2 nærmer seg mer og mer en ferdig build og dermed klar for release.

 

Begynner å bli lite venting igjen nå, det siste året har gått fort, mye har skjedd, men vi har dessverre ikke sett så mye DX10 videoer (? kan være det bare er jeg som har gått glipp av de).

 

Krysser fingra å håper for en smooth startperiode for spillet, får de til det, trur jeg Funcom er sikra en fast inntekt de neste 3-4årene.

 

Operaen ble jo nevnt i artikkelen. Er ikke spill både kultur for massene samtidig som det er stor butikk, hvorfor satser ikke Norge mer på spill istedenfor opera for de på vestkant-Oslo? Når oljen en gang forsvinner må vi jo ha noe å drive med, spillindustri kan være en ting vi kan drive med her i Norge.

 

Hehe, godt forslag ja. Operaen kostet vel staten 4milliarder kroner. Kunne satt igang opp til flere spillstudioer for den summen, men mangler man talentet til å lage spillene så er det jo ikke sikkert vi hadde fått noe ut av det uansett. Så kanskje greit med Operaen når du hører hvor pent norske jenter kan synge (Hinter til Helene Bøksle i traileren :p )

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Det blir jo selvsagt spennende å se hvordan det går, men for meg ser det ikke ut som om Conan bringer noe særlig nytt til sjangeren. Et dystrere spill som tilsynelatende er svært tungrodd med et infløkt kampsystem kommer til å skremme bort mange spillere, er jeg redd. Krysser fingrene og håper det beste, men jeg er langt fra overbevist.

Lenke til kommentar

Det er ingen ferdigheter i dagens MMORPG og ihverfall ikke AoC. Du styrer 3 forskjellige retninger, altså 3 knapper som du spammer i vildens sky uten å skjønne mye av det.

Du har kombomoves som du kan utføre men de må du ikke kunne, det kommer piler på skjermen som viser deg om du må trykke 2 gang venstre eller 1 gang opp og 1 gang høyre. Dette gjør jo spilleren ufattelig uengasjert og dummer ned en dum sjanger mer.

Syns hele MMORPG sjangeren burde boikottes til de faktis kommer med ett ordentlig realtime system. Å sitte og trykke 1,2,3 i 200 timer vil du ikke se meg gjøre ihvertfall.

 

Men er spent på hvordan resten kommer til å ta imot spillet siden så mange spiller WoW enda. Spill som ikke belønner spillerens EGNE ferdigheter liker jeg ikke, i dagens MMORPG er systemet enkelt. Den som sitter og grinder lengst vinner.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Er det sagt noe om hva det vil bli i måneds avgift for å spille ?

 

100-120kr regner jeg med.. Det er ganske normalt. Er den prisen på Anarchy Online(Funcoms første MMORPG).

Blir sikkert billigere om man betaler for flere måneder.

 

Gleder meg som en unge! venter spent på at Collector Edition skal ligge i post kassa.. også rett før bursdagen min! Blir tidenes bursdagsgave fra meg selv :)

Lenke til kommentar

Ser og fram til å teste AoC. Midt i eksamensperiode når spelet blir lansert, so lyte nok vente til etter eksamen. Men kanskje like greit, forventer ikkje 100% stabile servere i starten. Husker godt 80% av friendslista på WoW logga av og på når TBC kom ut siden Outland serveren gjekk ned kvart 15minutt.

Lenke til kommentar
vi har dessverre ikke sett så mye DX10 videoer

 

Det er rett og slett fordi DirectX10 klienten ikke kommer før release.

 

 

Du styrer 3 forskjellige retninger, altså 3 knapper som du spammer i vildens sky uten å skjønne mye av det.

 

Har du prøvd det selv? Eller drar du nå bare negative konklusjoner uten i det hele tatt å ha testet ut systemet selv?

 

Du må huske at et spill skal bli spillet mange mange folk, det du syntes er lett kan være grusomt vanskelig for andre.

 

Så om de skulle ha implementert et system som du syntes er vanskelig og utfordrende, så kan jo det fort ødelegge hele spillet for mange fordi det rett og slett blir for vanskelig for dem..

 

 

Og jeg syntes dette kampsystemet er et stort skritt i riktig retning, nå er det mye mer ferdighetene til spilleren som står i fokus, og det hele er et langt mer realistisk og rettferdig system.

 

Det er neimen meg ikke så lett å dra en 4-knapper kombinasjon når du har to - tre monstre som måker løs på deg, eller andre spillere som måker løs på deg. Jeg syntes det er veldig utfordrende og morsomt jeg, jeg må nå faktisk tenke og være mer med i kampene for å klare meg bra.

 

 

Hvordan mener du det skulle vært? Skulle det ikke kommet opp hvilke knapper du skal trykke på?

Hvordan i allverden aner du hva du skal gjøre da?

 

 

Trist at de fokuserer på voksne spillere når 90% av de jeg vet skal spille er fjortiser. Det kunne blitt bra, men for meg er communityet helt klart det viktigste. Slik det er nå er AoC ødelagt før det i det hele tatt kommer ut. :(

 

 

Så det er trist at de fokuserer på voksne siden du kjenner mange fjortiser som skal spille?

Hvordan gjør det situasjonen noe bedre om de ikke hadde fokusert på voksne?

Fjortisene spiller det jo like mye åkkesom.

 

 

At unger idag spiller spill, om de så er rated 3år eller 18år er jo ikke til å komme utenom.

Lenke til kommentar
Det er ingen ferdigheter i dagens MMORPG og ihverfall ikke AoC. Du styrer 3 forskjellige retninger, altså 3 knapper som du spammer i vildens sky uten å skjønne mye av det.

Du har kombomoves som du kan utføre men de må du ikke kunne, det kommer piler på skjermen som viser deg om du må trykke 2 gang venstre eller 1 gang opp og 1 gang høyre. Dette gjør jo spilleren ufattelig uengasjert og dummer ned en dum sjanger mer.

Syns hele MMORPG sjangeren burde boikottes til de faktis kommer med ett ordentlig realtime system. Å sitte og trykke 1,2,3 i 200 timer vil du ikke se meg gjøre ihvertfall.

 

Men er spent på hvordan resten kommer til å ta imot spillet siden så mange spiller WoW enda. Spill som ikke belønner spillerens EGNE ferdigheter liker jeg ikke, i dagens MMORPG er systemet enkelt. Den som sitter og grinder lengst vinner.

 

Du kødder håper jeg. Du vet du kan blokke slag pluss forandre retning på hovedforsvaret(disse skjold ikonene som du ser rundt andre fiender) ditt også sant?

Fortell meg at dette ikke legger til rette for ferdighet.

Lenke til kommentar

Det jeg mente er at siden de fokuserer på voksne hadde jeg håpet å slippe mer l33t-speak, et nytt guild wars commuity og alt det pisset der, men det skjer neppe. Jeg skal selvsagt prøve AoC, men dagen jeg møter en fjortis er det rett ut for min del. Er det ikke nok at folk ødelegger RP servere med vilje hele tiden ved å ikke rollespille og grinder som bare f'en i begynnerområer med folk på svært høyt level? Jeg håper virkelig communityet i AoC kan være mer voksent, men jeg tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Det jeg mente er at siden de fokuserer på voksne hadde jeg håpet å slippe mer l33t-speak, et nytt guild wars commuity og alt det pisset der, men det skjer neppe. Jeg skal selvsagt prøve AoC, men dagen jeg møter en fjortis er det rett ut for min del. Er det ikke nok at folk ødelegger RP servere med vilje hele tiden ved å ikke rollespille og grinder som bare f'en i begynnerområer med folk på svært høyt level? Jeg håper virkelig communityet i AoC kan være mer voksent, men jeg tviler sterkt.

 

 

Det er nok ikke til å unngå nei, hvert fall ikke i dagens samfunn hvor Olav på 13år uten problemer kan få tak i et spill som er rated 18år :(

 

Men at det blir like ille som i World of Warcraft tviler jeg sterkt på, noe preget av l33t speak blir det (det er jo flere godt over 20år som bedriver l33t speak også)

 

At folk grinder og powerlevler er jo noe egentlig folk i alle aldre gjør, det er jo ikke noe "fjortis fenomen".

Og jeg syntes du er litt kvass imot fjortisene, det er faktisk flere på 14-17år som kan oppføre seg langt bedre enn flere jeg har møtt på over 20år.

 

 

"men dagen jeg møter en fjortis er det rett ut for min del", da kan du nok glemme alt som heter online spill, for en fjortis eller person som ikke klarer å oppføre seg vil du møte før eller senere uansett hvilket spill du måtte spille.

Lenke til kommentar
Det er ingen ferdigheter i dagens MMORPG og ihverfall ikke AoC. Du styrer 3 forskjellige retninger, altså 3 knapper som du spammer i vildens sky uten å skjønne mye av det.

 

3/5 retninger (spørs vel på class) + realtime armor settings, realtime shieldblock og UT's kjente sidejump/front,backjump for å "lure" seg unna angrep.

 

Vil si dette er temmelig heftig kampsystem for et MMO, som faktisk for en gangs

skyld vil kreve litt skill av folk, og de som bruker det riktig, vil vinne.

 

Imotsetning til WoW og stuff, hvor gear = win og kamp er.. vel.. det du skrev uten

retningene :p

 

Om ikke realistisk, er det en veldig stor utvikling innen kamp.

Lenke til kommentar

Det blir spennende å se om Funcom klarer å kapre en større del av MMORPG markedet med AoC. Det er tøft marked å gå ut i, spesielt med monsteret WoW som så mye ofte sammenlignes med. Rent markedsmessig er det jo litt dumt at de har begrenset seg til et voksent publikum, men jeg skjønner at de har en lisens å "leve opp til", en mørk og dyster Conan verden. På den måten kaprer de nok en rekke nye spillere som syntes WoW er for cartoonish og "simpelt" på sin visuelle side.

 

Men MMORPG engine-messig er det jo interessant om de har funnet på noe nytt noe da eller om det er blåkopier av WoW og andre. Kopier er ikke nødvendigvis dårlig heller da, det fungerer tydlivis i WoW så da må de jo ha gjort noe rett. Men man jo også huske at ikke alle spillere liker combo og de mer arcade-elementene av en kamp, men foretrekker et slags task-orientert grensesnitt som i WoW. I raid instanser er jo WoW også til tider litt combo orientert på den måten at det kreves en del skill for å følge med på hva man bør gjøre til hvilken tid (enda det kan ofte bli å spamme samme spell hele tiden). Det som gjør WoW litt greit er jo også hvor enkelt grensesnittet er. Når man har knærta en Murloc så ønsker man kanskje ikke en utfordring for hver man skal knærte, spesielt når man må gjøre det 100 ganger for å løse en quest. Hvis hver kamp i AoC blir en utfordring (les: slit) så kan det være at det mister mange RPG'ere som egentlig ikke betrakter arcade-elementene av MMORPG som interessant, men heller storyen, questene, stats-utvikling, utstyr, etc. Dvs de gode gamle RPG elementene som har vært i spillene siden Rogue/Nethack æraen.

 

Ønsker Funcom lykke til med AoC og håper de får en success. Selv syntes jeg spillet har litt for høy gore-faktor for at jeg kommer til å spille det. Og slik jeg har forstått er det stor tyngde på PvP, noe jeg heller ikke driver så mye med i MMORPG's. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...