Gå til innhold

Gates med ny Xbox 360? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle vet at dette måtte skje. Når vil da spillene komme på HD-DVD (ja, de har sagt de ikke skal det, men de sier så mye rart). Når utviklere vil unngå å gi ut spill på 7 dvd`er vil dette bli vurdert. Når utviklere lager spill som krever hd, vil dette bli et must og alle må kjøpe hd.

 

Idag drar Blue-ray ifra HD-DVD. Om det fortsetter vil man ikke kunne få filmer til HD-DVD om 2-3 år. Da vil man bruke denne til spill. Maskinen blir mye stillere og plassen er mye bedre.

 

Noen ganger tenker jeg at det måtte nå være mye billigere å lage en slik versjon først som sist, og slikt sett slippe utviklingskostnader de har med å lage 50 versjoner.

 

Valgmuligheten skal være der ja. Man skal kunne velge å ha hd. Inntil ifjor kunne man velge om man ville ha HDMI, nå har alle det. Inntil ifjor kunne man velge om man ville ha kontroller med tråd, nå har alle det. Man kunne velge om man ville ha wifi, den nye skal visst ha innebygd og da kan man ikke velge lenger. Flere å flere valgmuligheter forsvinner, hvorfor det? Var det unødvendige valgmuligheter i utgangspunktet? Sier ikke at Sony sin måte å gjøre det på vare noe bedre: De begynte på topp og har skalert seg nedover.

 

Valgmulighets-trollet tar over. Snart kan du gå inn på xbox.com og bygge din egen konsoll, hadde vært kult det forsåvidt.

 

Det eneste som skjer er at folk blir forvirret.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
De kan ikke oppgradere den enda mer, nå som de faktisk har en l33t versjon ute! Jeg kjøpte toppmodellen for å ha toppmodellen!

 

Toppmodellen 2007 :)

 

For å helle litt bensin på ryktebålet: Ryktet er at den nye xbox'en (Xbox360 Ultimate) er planlagt høsten 08, og er designet for å være en skikkelig "PS3-killer". 1080p HDMI output, innebygget trådløst nettverk, HD-DVD, og -ikke minst- 65nm arkitektur med tilnærmet støyfri kjøling.

 

Store løfter...

Lenke til kommentar

Eneste forskjellen fra Elitè er HD-DVD og wifi. Om de klarer å få den stillere er det bra. Forøvrig forstå jeg ikke hvordan den kan bråke så mye når den viser dvd. Vanlige dvd-spillere er jo lydløse. Det som bråker mest er jo spill-dvd som spinner med en sinnsyk fart.

Med Blue-ray eller HD-DVD har man jo betydeligere færre rpm.

Lenke til kommentar
Alle vet at dette måtte skje. Når vil da spillene komme på HD-DVD (ja, de har sagt de ikke skal det, men de sier så mye rart). Når utviklere vil unngå å gi ut spill på 7 dvd`er vil dette bli vurdert. Når utviklere lager spill som krever hd, vil dette bli et must og alle må kjøpe hd.

 

Idag drar Blu-ray ifra HD-DVD. Om det fortsetter vil man ikke kunne få filmer til HD-DVD om 2-3 år. Da vil man bruke denne til spill. Maskinen blir mye stillere og plassen er mye bedre.

 

Noen ganger tenker jeg at det måtte nå være mye billigere å lage en slik versjon først som sist, og slikt sett slippe utviklingskostnader de har med å lage 50 versjoner.

 

Valgmuligheten skal være der ja. Man skal kunne velge å ha hd. Inntil ifjor kunne man velge om man ville ha HDMI, nå har alle det. Inntil ifjor kunne man velge om man ville ha kontroller med tråd, nå har alle det. Man kunne velge om man ville ha wifi, den nye skal visst ha innebygd og da kan man ikke velge lenger. Flere å flere valgmuligheter forsvinner, hvorfor det? Var det unødvendige valgmuligheter i utgangspunktet? Sier ikke at Sony sin måte å gjøre det på vare noe bedre: De begynte på topp og har skalert seg nedover.

 

Valgmulighets-trollet tar over. Snart kan du gå inn på xbox.com og bygge din egen konsoll, hadde vært kult det forsåvidt.

 

Det eneste som skjer er at folk blir forvirret.

Du mener vel ikke at du til slutt kanskje "må" ha denne Ultimate modellen for å kunne spille nye spill, pga HD DVD?

Lenke til kommentar

Dette berører meg lite sålenge det er mindre justeringer som gjøres. Men dersom MS oppgraderer Xboxen såpass at de med tidligere versjoner begynner sakke etter hva systemkrav angår forsvinner hele poenget med konsoll. grunnen til at jeg la pc-spilling på hyllen til fordel for konsoll er jo nettopp det å slippe å tekne på systemkrav og kunne spille spillene slik de er ment å bli spilt.

Lenke til kommentar

Oioi! Vist det stemmer at HD-DVD blir innebygd i 360'en må jeg bare le. Spesielt vist de i tilleg har tenkt å gi ut spill på HD-DVD formatet. Kan tenke meg det blir mange frustrerte x-box brukere der ute da alle må gå til innkjøp av ny konsoll/ HD-DVD drev for å kunne spille de nye spilla. Sony har jo fått masse kritikk for å inkludere Blu-ray fra dag en.

 

Spennende uansett å se hva Bill kommer til å annonsere. Time will show :)

Endret av fvgjonari
Lenke til kommentar
Alle vet at dette måtte skje. Når vil da spillene komme på HD-DVD (ja, de har sagt de ikke skal det, men de sier så mye rart). Når utviklere vil unngå å gi ut spill på 7 dvd`er vil dette bli vurdert. Når utviklere lager spill som krever hd, vil dette bli et must og alle må kjøpe hd.

 

Idag drar Blu-ray ifra HD-DVD. Om det fortsetter vil man ikke kunne få filmer til HD-DVD om 2-3 år. Da vil man bruke denne til spill. Maskinen blir mye stillere og plassen er mye bedre.

 

Noen ganger tenker jeg at det måtte nå være mye billigere å lage en slik versjon først som sist, og slikt sett slippe utviklingskostnader de har med å lage 50 versjoner.

 

Valgmuligheten skal være der ja. Man skal kunne velge å ha hd. Inntil ifjor kunne man velge om man ville ha HDMI, nå har alle det. Inntil ifjor kunne man velge om man ville ha kontroller med tråd, nå har alle det. Man kunne velge om man ville ha wifi, den nye skal visst ha innebygd og da kan man ikke velge lenger. Flere å flere valgmuligheter forsvinner, hvorfor det? Var det unødvendige valgmuligheter i utgangspunktet? Sier ikke at Sony sin måte å gjøre det på vare noe bedre: De begynte på topp og har skalert seg nedover.

 

Valgmulighets-trollet tar over. Snart kan du gå inn på xbox.com og bygge din egen konsoll, hadde vært kult det forsåvidt.

 

Det eneste som skjer er at folk blir forvirret.

Du mener vel ikke at du til slutt kanskje "må" ha denne Ultimate modellen for å kunne spille nye spill, pga HD DVD?

 

Håper ikke det. Men ingenting overrasker med for å si det sånn. Uansett blir det en stund til. Men valg må tas.

Lenke til kommentar
Om de dytter inn hd-dvd nå så begynner jeg å støtte uttallelsene til Michael Bay.. at MS gjør hva som helst for å forlenge format krigen.

 

Spesielt når ting begynner å se slik ut på topselger listen for alle dvd formater på amazon.

 

http://www.amazon.com/gp/bestsellers/dvd/r...3717584-7519866

 

Var ikke klar over at BD hadde blitt så populært. HD-DVD er jo der totalt fraværende.

Lenke til kommentar

Det må snart slutt.. de begynner sakte men sikkert og kreve harddisk.. samtidig som de markedsfører xbox arcade hardt.

 

Skal de nå også etterhvert kreve at alle har et hd-dvd drev for å spille nye spill så blir det helt håpløst. De får i hvertfall holde seg til filmer.. evt. gi ut spillene både i dvd versjon og på hd-dvd med lik kvalitet

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Om de dytter inn hd-dvd nå så begynner jeg å støtte uttallelsene til Michael Bay.. at MS gjør hva som helst for å forlenge format krigen.

 

Spesielt når ting begynner å se slik ut på topselger listen for alle dvd formater på amazon.

 

http://www.amazon.com/gp/bestsellers/dvd/r...3717584-7519866

 

Var ikke klar over at BD hadde blitt så populært. HD-DVD er jo der totalt fraværende.

 

Dette skyldes at amazon kjører en to for prisen av en kampanje for tiden og er ikke representativt for situasjonen mellom blu-ray og hd-dvd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...