Gå til innhold

AMD frir til åpen kildekode


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig! AMD gjør det eneste rette her. De har selv vist at de selv ikke er gode til å skrive drivere for Linux, og med å åpne opp kildekoden støtter de ikke bare en god sak, men de kaster også litt av ansvaret over på hjemmeprogrammerere, noe som er fantastisk! Endelig får vi gode drivere!

Lenke til kommentar
Er übersugen på å kvitte meg med Windows en gang for alle, men min herionliknende avhengighet til Civilization setter en foreløpig stopper på dette. Men jo fler som er med på laget, jo lettere blir det.

9436836[/snapback]

Haha, første skritt mot å bli frisk er 'innrømmelse'..

 

Nå håper jeg alle linuxgutta som spammer alle catalyst-trådene, snur og prater litt fordelaktig om ATI/AMD. ;)

Lenke til kommentar

De binære driverene er jo totalt crap, noe som er AMDs største problem. Å frigjøre dem er som å be om at man skal bygge videre på noe som er søppel i steden for å bygge opp noe nytt som faktisk fungerer. Det er i tillegg helt sikkert en del propritær kode i de binære driverene som AMD ikke har rett til å frigjøre.

 

En annen god ting med dette er at det nå kanskje blir et standard-"kontrollpanel" for alle drivere i X.org

Lenke til kommentar
Nå husker jeg ikke i farten hvilke kort R500 innebar, noen som husker?

9436862[/snapback]

wiki

“Radeon R500” redirects here. For the GPU family based on the codenamed "Radeon R520", see Radeon R520.

This article is about the GPU used in Xbox 360 game console, codenamed "Xenos". For other uses, see Xenos (disambiguation).

etter det jeg vet er vell dette 2900 korta?

Lenke til kommentar
Nå håper jeg alle linuxgutta som spammer alle catalyst-trådene, snur og prater litt fordelaktig om ATI/AMD. ;)

9436887[/snapback]

Det vil vise seg. Jeg vektlegger handling mye tyngre enn ord, og blir ikke imponert før ATI viser gjennom handling at de mener alvor med dette. ATI har mye å ta igjen. De må lukke et stort ytelsesgap, dessuten må de begynne å gi ut offisielle drivere for FreeBSD og Solaris 10 før de kan konkurrere skikkelig med nVIDIA, samt gi ut legacy-drivere for eldre grafikkbrikker. Gjør de det, samt at de frigir spesifikasjoner blir jeg riktig så imponert.

Lenke til kommentar
De må lukke et stort ytelsesgap, dessuten må de begynne å gi ut offisielle drivere for FreeBSD og Solaris 10 før de kan konkurrere skikkelig med nVIDIA, samt gi ut legacy-drivere for eldre grafikkbrikker. Gjør de det, samt at de frigir spesifikasjoner blir jeg riktig så imponert.

9437016[/snapback]

 

Fikser de suspend-to-ram og on-the-fly display switching, blir *jeg* riktig imponert. Ytelse (og iallfall på X300-kortet mitt) er definitivt ikke første prioritet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...