Gå til innhold

Saksøkt for Dual Core


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje jeg skulle skifte navn fra Geir til DualCåre og saksøke Intel, for at det er så mange som plager meg pga navnet :devil:

9423004[/snapback]

Det hjelper jo lite å kopiere det navnet nå. Man må være først ute for å ha argumenter på lager. Selskapet DualCor lagde jo navnet sitt 3 år før Intel tok i bruk navnet. Hadde du skiftet navn til DualKåre eller noe sånt for over 4 år siden hadde du hatt gode argumenter. Å skifte navn til DualKåre nå vil bare være å kopiere intel og DualCor slik at de kan saksøke deg for plagiat.

 

Men bortsett fra at DualCor faktisk har argumenter på lager så synes jeg det er tullete og unødvendig pengebruk å drive med saksøking på grunn av slikt.

 

Men hvordan skulle intel vist hvilke navn som er opptatt og ikke? Finnes det noe internasjonalt register over merkevarebeskyttede navn og andre navn som åpenbart er opptatte?

Lenke til kommentar
herregud så lattelig  :wallbash:

 

Kanskje jeg skulle skifte navn fra Geir til DualCåre og saksøke Intel, for at det er så mange som plager meg pga navnet :devil:

9423004[/snapback]

tenk på de som allerede heter Kåre da... :)

 

Forsåvidt enig med Evil Eye at 1 mill dollar ikke er allverden, jeg regner med det ligger noe mer bak dette. Kanskje en innrømmelse også den virkelige "loppingen" eller kanskje de også vil tilby navnet eller noe slikt? Advokatene blir hvertfall ikke arbeidsledige med det første..

 

Nok en sak hvor ett firma venter at at C2D virkelig har satt seg i markedet før de saksøker, de burde etter min mening forstått dette da Intel lanserte C2D og ikke vente nesten 2 år.

Lenke til kommentar
Virker som at den "lave" summen handler mer om prinsipp i motsetning til å tjene penger på dette.

9423377[/snapback]

 

Er for lat til å finne ut om DualCor techologies.. hva driver de med? Kanskje de ansatte får et fett lønnspålegg om saken går igjennom :p De har jo klart ventet med å sette søksmål mot Intel til nå som CoreDuo navnet er så inngrodd at det er tilnærmet umulig for Intel å forandre det som kunne blitt på et tidlig stadium..

 

Snakker om å grave til seg penger..

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Er for lat til å finne ut om DualCor techologies.. hva driver de med? Kanskje de ansatte får et fett lønnspålegg om saken går igjennom :p De har jo klart ventet med å sette søksmål mot Intel til nå som CoreDuo navnet er så inngrodd at det er tilnærmet umulig for Intel å forandre det som kunne blitt på et tidlig stadium..

 

Snakker om å grave til seg penger..

9423462[/snapback]

 

Slik jeg forstår det så kan det jo hende at dette ikke har vært et problem før nå i senere tid. De saksøker nå pga. kunder/klienter (eller hva jeg skal kalde massen til DualCor) har begynt å misforstå og ta feilantagelser rundt navnet. Og dette kan jo ha oppstått nå i nyere tid mens Dual Core navnet har fått fastere grunn.

Lenke til kommentar

Om de har noe å komme med vil vel tiden i retten vise?
Den rettferdige amerikanske retten / loven! haha

Så store selskaper bør snart begynne å bruke en av sine mange og lange armer, til å få en eller annen jalla redneck til å sette kjeften godt igjen på ledelsen i slike selskaper! xD
Neida, men så sant dette bare er nok ett grådig og tullete angrep, kan det kan jo nesten virke mer rettferdig. =P

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Lurer veldig på om de fleste som kommenterer her ville vært enig i det de sier hvis man selv hadde vært i samme situasjon som DualCor Technologies. Tror man virkelig at man ikke taper penger på at et stort selskap plutselig finner på å bruke et navn en selv bruker fra før? :scared: Det er ikke slik at store selskap skal få lov til å sture frem med navn andre bruker fra før. Forøvrig er ikke det ikke snakk om et "tomt" selskap her. De produserer såvidt jeg kan se noe tablet PC/PDA-opplegg som ironisk nok innholder en CPU fra VIA.

Lenke til kommentar

kan være jeg er helt på bærtur her, det har hendt før og vil skje igjen, men mener jeg har lest at i usa skal man saksøke for å beskytte navnet sitt. det er forventet. hvis man ikke gjør det, så beskytter man ikke aktivt sine interesser og da vil man mye enklere tape en senere rettsak.. eller senere så kan intel si, de må slutte å kalle seg dualcor selv om de har hatt navnet lenger så har de ikke prøvd å beskytte det og har derfor ikke like mye interesser i navnet som vi har feks.

Lenke til kommentar

Støtte Ernie litt her, tror neppe folk tenker over denne saken noe særlig

før dem har slengt ut "buhu, i usa går alt ann" eller "idioti".

Folk skjønner ikke alltid at ordet "saksøke" ikke nødvendigvis er

negativt. Det er bare et formelt utrykk i forbindelse med rettslige

saker. I denne saken kan jeg forstå DualCor veldig godt.

Tenk dere at du har et firma som heter "Eksto", og så ringer det

folk hele dagen for å få tak i amd sin x2 cpu. (litt på spissen, men poenget er der) Klart man vil føle seg ergerlig, og man skal ikke se bort fra

at dem har tapt tid/penger på folk som ikke skulle ha noe hos dem

i utgangspunktet.

 

Synes folk generelt er flinke til å reagere negativt på ordet "saksøke",

istedet for å faktisk sjekke ut ha det handler om.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så kan ikke tall registreres som et varemerke(Intel har et X3100 kort ute)

 

(Det du kan gjøre er å finne opp en tidsmaskin, dra tilbake til rundt 1998 og start opp Radeon A/S,da kan du saksøke(men jeg torr du hadde tjent bedre på tidsmaskinen))

Endret av Laxaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...