Gå til innhold

Spesialminne for AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"noe over 3GB" ? Det var jo veldig presist.

8579200[/snapback]

Det er ikke mer presist enn så. Nøyaktig hvor det stopper kommer an på hvor store adresseområder PCI-kort, skjermkort og andre enheter i systemet setter av. F.eks hvis du setter inn et grafikkort ekstra så vil grensen endre seg. Normalt stopper man på 3 - 3,25 GiB, men enkelte har klart å tyne dette opp til 3,75 GiB og andre har vært uheldige å stoppe allerede på 2,75 GiB.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke denne utviklingen med minnebrikker spesielt designet for SLI, Crossfire, AMD osv osv.

 

Nei takk!

8579993[/snapback]

 

 

Minnebrikker til SLI og Corssfire er vel ikke designet for dette, men snarer fått klistelapper som påstår det.

 

Men teit er det uansett. Det som er så håpløst er at folk alikevel betaler ekstra for disse klistremerkene.

 

Verden vil bedras :nei:

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke denne utviklingen med minnebrikker spesielt designet for SLI, Crossfire, AMD osv osv.

 

Nei takk!

8579993[/snapback]

 

 

Minnebrikker til SLI og Corssfire er vel ikke designet for dette, men snarer fått klistelapper som påstår det.

 

Men teit er det uansett. Det som er så håpløst er at folk alikevel betaler ekstra for disse klistremerkene.

 

Verden vil bedras :nei:

8580366[/snapback]

Husker jeg rett så har faktisk tester vist at man får litt bedre ytelse.

Men, bare noen få fps

Lenke til kommentar
hmm, am2+? har jeg gått glipp av noe?

8580556[/snapback]

Det er ikke så mye å gå glipp av. AM2 og AM2+ skal være forover- og bakover-kompatible og forskjellene skal være små. +'en støtter høyere HyperTransport-hastigheter og en ny modus for minnekanalene. Forskjellene vil trolig ha veldig lite å si i praksis. Så lite at man ikke behøver å bekymre seg, vente på eller gjøre kompromisser eller betale mye mer for å få +-versjonen.

Lenke til kommentar
bra, for jeg driver å planlegger å gå am2 i nær fremtid.

8580765[/snapback]

Neeeei! Du må kjøpe Intel! Intel ROXXOR! :w00t::thumbup::yes:

 

 

 

(for dere som ikke tok den, det var ironi...)

 

OT: Dette med spesielle minnebrikker for AMD hørtes jo litt sært ut - ser frem til at dere her på HW.no tar en grundig test. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...