Gå til innhold

- XP SP3 kommer neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare vent, iløpet av noen få minutter så klarer nok visse personer å finne en negativ vinkling av denne nyheten også....

8373398[/snapback]

 

LOL - klart det! *venter i spenning*

8373432[/snapback]

 

Det er jo jammen på tide. Installerte XP på ny her om dagen, og ved første windows update lastet den ned og installerte nesten 80 sikkerhetsoppdateringer. Det blir jo litt for dumt at m$ ikke kan få fingern ut og samle disse i en update-rollup..

Lenke til kommentar

Dette er vel positivt på alle mulige måter egentlig. Brukerne får en oppgradering med masse nye sikkerhetspakker, brukeren blir ikke tvunget overpå vista. Samtidig er dette trolig smart fra MS sin side, har nemlig erfart at en del av de jeg kjenner har gått over til Linux istedenfor Vista pga. pris og hw krav. Hvis dette er en trend og ikke bare noe som har skjedd i mine kretser vil dette sørge for å holde flere personer til MS OS. Men ja, må faktisk gi litt skryt til MS for dette her. Var ganske redd for at XP skulle gå i glemmeboken til MS.

Lenke til kommentar
hehe, hvorfor kjøpe vista når du har dette! (joke:P)

imponert at de holder liv i XP, hvorlenge nå? 7år?

8373383[/snapback]

Oi det er lengeeeee.... (ikke tenkte på)

 

På tide med service packen ja :)

De skulle forandre helt på windows XP, så gleder meg til å se hva som skjer med denne service packen :love:

Lenke til kommentar
Det er jo jammen på tide. Installerte XP på ny her om dagen, og ved første windows update lastet den ned og installerte nesten 80 sikkerhetsoppdateringer. Det blir jo litt for dumt at m$ ikke kan få fingern ut og samle disse i en update-rollup..

 

Du kan lage en ny Windows XP CD der du legger inn alle åtti oppdateringene. ;-)

 

Flått at de kommer med SP 3, men synes ett år er lenge å vente.

Lenke til kommentar
Det er jo jammen på tide. Installerte XP på ny her om dagen, og ved første windows update lastet den ned og installerte nesten 80 sikkerhetsoppdateringer. Det blir jo litt for dumt at m$ ikke kan få fingern ut og samle disse i en update-rollup..

8373481[/snapback]

Jeg installerte XP SP2 32bit på en PC i går og ble sittende med det i over 2 timer på grunn av alle oppdateringene. Det var akkurat 80 kritiske oppdateringer og til sammen 16 driveroppdateringer og ukritiske programoppdateringer. Til sammen 136 MB å laste ned over en 2500/500 kbit/s nettlinje. Jeg måtte gjennom ca 7-8 omstarter av PCen i løpet av installasjonen og oppdateringene. Når jeg endelig var gjennom slitet og skulle restarte etter oppdateringen av grafikkdriveren så fant plutselig ikke PCen noen bootbar harddisk.

 

Jeg brukte Ubuntu Live CD i noen minutter for å sjekke at harddiskene ikke hadde noen feil. Jeg prøvde å starte fra harddisken igjen uten hell. "No bootable disk found. Insert bootable disk and press enter". Merkelige saker! Det blir vel til at jeg prøver å installere helt på nytt igjen i kveld :hrm:

 

Planen er i hvert fall å ha både Windows XP og Ubuntu inne samtidig.

 

Men tilbake til saken: Hva er problemet til Microsoft med å oppdatere CD-ISO'et til Windows-CD'ene sine litt oftere? Jeg ser ikke akkurat de store økonomiske problemene med å oppdatere ISO-filene jevnlig og kalle det f.eks SP2.96 (Kort for SP2 + 96 oppdateringer.)

 

Er du fornøyd med den kritiske innsatsen min mad_arab? :p

Lenke til kommentar
Jeg installerte XP SP2 32bit på en PC i går og ble sittende med det i over 2 timer på grunn av alle oppdateringene. Det var akkurat 80 kritiske oppdateringer og til sammen 16 driveroppdateringer og ukritiske programoppdateringer. Til sammen 136 MB å laste ned over en 2500/500 kbit/s nettlinje. Jeg måtte gjennom ca 7-8 omstarter av PCen i løpet av installasjonen og oppdateringene. Når jeg endelig var gjennom slitet og skulle restarte etter oppdateringen av grafikkdriveren så fant plutselig ikke PCen noen bootbar harddisk.

8373674[/snapback]

Litt utenfor temaet, men det med omstarter er utrolig irriterende når man reinstallerer og oppdaterer Windows. Det burde ikke være nødvendig med mer enn en omstart uansett hvor mange oppdateringer man laster ned.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at det ikke burde være nødvendig å vente på en SP for å få all oppdateringene såkalt "slipstreamet" av Microsoft. Man kan selvsagt slipstreame alle oppdateringene selv, men det tar lang tid og vil for mange være vanskelig eller til og med umulig å få til. Ved hver eneste nye oppdatering skulle Microsoft slipstreamet denne og sluppet en ny ISO på MSDN. Jeg ser faktisk ingen gode grunner til å ikke gjøre dette.

Lenke til kommentar
Det er jo jammen på tide. Installerte XP på ny her om dagen, og ved første windows update lastet den ned og installerte nesten 80 sikkerhetsoppdateringer. Det blir jo litt for dumt at m$ ikke kan få fingern ut og samle disse i en update-rollup..

8373481[/snapback]

Jeg installerte XP SP2 32bit på en PC i går og ble sittende med det i over 2 timer på grunn av alle oppdateringene. Det var akkurat 80 kritiske oppdateringer og til sammen 16 driveroppdateringer og ukritiske programoppdateringer. Til sammen 136 MB å laste ned over en 2500/500 kbit/s nettlinje. Jeg måtte gjennom ca 7-8 omstarter av PCen i løpet av installasjonen og oppdateringene. Når jeg endelig var gjennom slitet og skulle restarte etter oppdateringen av grafikkdriveren så fant plutselig ikke PCen noen bootbar harddisk.

 

Jeg brukte Ubuntu Live CD i noen minutter for å sjekke at harddiskene ikke hadde noen feil. Jeg prøvde å starte fra harddisken igjen uten hell. "No bootable disk found. Insert bootable disk and press enter". Merkelige saker! Det blir vel til at jeg prøver å installere helt på nytt igjen i kveld :hrm:

 

Planen er i hvert fall å ha både Windows XP og Ubuntu inne samtidig.

 

Men tilbake til saken: Hva er problemet til Microsoft med å oppdatere CD-ISO'et til Windows-CD'ene sine litt oftere? Jeg ser ikke akkurat de store økonomiske problemene med å oppdatere ISO-filene jevnlig og kalle det f.eks SP2.96 (Kort for SP2 + 96 oppdateringer.)

 

Er du fornøyd med den kritiske innsatsen min mad_arab? :p

8373674[/snapback]

Funksjonaliteten eksisterer, og man kan velge å gjøre det selv eller å laste ned andre folk sin versjon av CD-ene. Man må selvsagt stole på vedkommende, men kjenner jeg deg rett stoler du ikke på Microsoft heller... :-)
Lenke til kommentar
Jeg synes  nLite funker som bare det! I tillegg til patching kan man også legge til/fjerne funksjoner i windows før man installerer eller sette opp alt slik du liker at det skal se ut før du installerer. Prøv det!

 

*Tronaldo*

8374849[/snapback]

Jeg har lenge brukt nlite pga trøblete sata NFII boot drivere som ikke lar seg lese fra disketten ved F6. Ved å integrere de i textmode går det helt flott. Helautmatisk installasjon med alle applikasjoner, patcher, drivere ol. klart, samt nøkkelen.

 

Det eneste jeg savner er å slippe å reaktivere nøkkelen så lenge all hardware er lik. Da må man benytte image rutiner istedet.

 

Men hvordan er Vista støtten forløpig?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...