Gå til innhold

Drømmefall fortsetter i kapitler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke en selvfølge at det skulle komme en oppfølger til Drømmefall, dette pga at Drømmefall solgte ikke så godt som forventet.

 

De lovte uansett å fullføre historien, og da i værste tilfelle som en bok eller gratis online. Så at de faktisk vil fullføre serien som spill er gode nyheter! :D

Lenke til kommentar

Det vi er opptatte av akkurat nå, er å utvikle en teknologi som kan levere episodebasert innhold enkelt til spillerne uten at det skal være et mas å få tak i en ny episode. Forhåpentligvis er det bare å gå inn i spillet og få det lastet ned automatisk -- men akkurat hvordan det blir får vi se. Vi jobber i hvert fall mot å utvikle en ny teknologi for dette som skal gjøre episodespill mye mer morsomt.

Lenke til kommentar

damn.
Begynnte for noen uker siden på Den lenste reisen, har gjort 1/4 ca.
Må få gamet frem til og igjennom dreamfall før dette kommer ut, men jeg venter på en samling. Episodebasert spill av denne typen faller ikke i smak her ihvertfall.

Trodde funcom tjente nok penger på disse spilla, hvorfor milionstøtte fra Norsk filmfond?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ved å gi spillet ut som episoder blir det litt vanskeligere å kopiere det. Funcom vil tjene mer penger, og vi forbrukere vil forhåpentligvis sitte igjen med et bedre produkt. Synes dog 2,5 million hørtes lite ut for utviklingen av spillet. Lukter jeg gjenbruk av spillmotoren fra Drømmefall?

Lenke til kommentar

Har ikke spilt Dreamfall selv, men siden detr er epidose basert, er det nok en måte å tjene ekstra penger på XD. Hadde vært greit hvis det hadde kostet 50kr episoden med 6 episoder, men hvis det koster 299,- per episode du bare bruker 5 timer på... da bruker du nærmest 1900,- på alt.... ikke no rart det er folk som piratkopierer spill og alt annet når prisene er sky høye for liten spillbarhets tid.

Lenke til kommentar
Ved å gi spillet ut som episoder blir det litt vanskeligere å kopiere det. Funcom vil tjene mer penger, og vi forbrukere vil forhåpentligvis sitte igjen med et bedre produkt. Synes dog 2,5 million hørtes lite ut for utviklingen av spillet. Lukter jeg gjenbruk av spillmotoren fra Drømmefall?

8054895[/snapback]

 

Har bare en ting mot Episodebaserte spill, dette kan skje med alle spill, og det er utrolig kjipt når man aldri får se slutten av historien.

 

Forsåvidt ville jeg gjettet at det er en mindrepart som kjøper spill for nedlasting i forhold til de som kjøper det på CD i butikken. Så hvor mye de tjener på nedlastbare episoder i forhold til cd skulle jeg likt å sett noe statistikk på, har du noen tall i baklomma?

Lenke til kommentar

Veldig godt å få vite at det kommer en etterfølger, jeg må bare vite hva som skjer. Dog stiller jeg meg veldig negativ til at episode 3 skal deles inn i fler kapitler, hvorfor?

 

Lag heller et STORT tredje spill (på 10 DVD'er for min del) og release som en ferdig pakke.

 

Og en annen ting. 2,5 millioner? Er det en spøk? Det er jo lik null.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...