Gå til innhold

Genuine Advantage brukket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reklamen til MS er noe missledende. Det handler ikke om å tilegne seg noen genuine fordeler, det handler om å kvitte seg med genuine ulemper.

 

_OLD_ ;)

 

Sorry, kunne ikke dy meg. Men dette er gammelt.

6847592[/snapback]

Vel, dette er vel runde to (eller tre?). WGA ble først laget, så knukket, så lappet sammen, og nå knukket igjen.

 

Egentlig vil jeg vri på setningen (á la glasset er halvfullt i stedet for halvtomt) og si at Windows Genuine Disadvantage (heretter WGD) først ble en "fartshump" i brukeropplevelsen til Windows, deretter ble den høvlet bort av smarte folk, så ble den lappet på plass igjen av microsoft, og nå, i følge denne artikkelen, er "den ondartede svulsten" fjernet igjen av smarte folk. Det handler om å formulere det på en positiv måte. :cool:

Lenke til kommentar

Unnskyld, men bryter ikke denne artikkelen med retningslinjene for forumet?

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

En mer politisk korrekt formulering ville vel verdt å skrive noe som "Et nettsted har lansert en løsning for å omgå microsoft Genuine Advantage" i stedet for å skrive "nettstedet Ghacks.net" som det så elegant står i overskriften.

 

Misforstå meg ikke - jeg bryr meg ikke om at det står slik det gjør - bare påpeker tendensen til å være dobbeltmoralsk. For alt jeg vet så har jo sikkert retningslinjene for nyheter en helt annen politikk enn forumet - og siden dette ikke er USA kan man vel ikke bli saksøkt for å informere offentligheten om muligheten til å laste ned programvare fra microsoft sine sider som man egentlig ikke skulle hatt tilgang til :woot:

Lenke til kommentar
Jeg stemmer for at ordet 'knekt' brukes heretter, eller noe av bedre kaliber.

Samme gjelder forøvrig Kulturos 'test av -insert movie title here-'. Omtale er et fint ord.

6847612[/snapback]

 

Må innrømme at det går kaldt nedover ryggen hver gang Hardware rapporterer at noe er brukket i forbindelse med sikkerhet/DRM. Ordet virker helt malplassert i sammenhengen og minner mest om den type setningsoppbyging du får om du kjører direkte oversettelse mellom språk.

Lenke til kommentar
Tresprit: Jeg ser ikke noe dobbeltmoralsk i dette. WGD like fullt en genuin ulempe for oss som har lovlige kopier av windows og det er nyttig at dette kan omgås for å slippe plagsom aktivering hver gang man bytter litt maskinvare eller reinnstallerer windows.

6848427[/snapback]

 

Er det da også lov å linke til sider som har nocd-cracks, iogmed at mange av oss bruker dette for å unngå at PC'en skal søke på treige cd/dvd-spillere hele tiden mens vi spiller?

6848446[/snapback]

 

Akkurat.

 

Dette, sammen med f.eks linkingen til piratebay.org, er dobbeltmoral.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Windows Genuine Advantage er Microsofts metode for å belønne ærlige Windows-eiere med programvare som ikke blir tilgjengelig for eiere av piratkopierte versjoner. Nå har en nettside lagt ut instruksjoner som lar deg hente ned programvare som skal være beskyttet av WGA, selv om du har en piratkopiert versjon av Windows.

 

Aner jeg et snev av dobbeltmoral her?

Hardware.no prøver jo å fremstå som motstandere av piratkopiering og bruk av slike programmer og utestenger brukere over en lav sko om de diskuterer eller linker til slikt, så kommer dere faktisk selv med en artikkel om hvordan og hvor en kan hente piratkopier, ja jeg kaller det piratkopier da dette er for dem som sitter med ulovlig matriale :cry:

Lenke til kommentar

Det er ikke rart om de er motstandere av WGA, siden det gjør livet surest for de som har kjøpt produktet. Men jeg synest også at artikkelen var litt på kanten.

 

Men nok en gang må jeg riste på hode og si at Microsoft angriper det i feil ende. WGA gjør det mer attraktivt med piratkopiért programvare, noe som jeg mener er mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Det er ikke rart om de er motstandere av WGA, siden det gjør livet surest for de som har kjøpt produktet. Men jeg synest også at artikkelen var litt på kanten.

 

Men nok en gang må jeg riste på hode og si at Microsoft angriper det i feil ende. WGA gjør det mer attraktivt med piratkopiért programvare, noe som jeg mener er mot sin hensikt.

6848825[/snapback]

 

Det er greit nok men en helt annen sak at dette gjør livet surt for noen.

Poenget mitt er at her oppfordrer egentlig Hardware.no til bruk av piratprogrammer all den tid de kjører reprotasjer om hvordan en skal kunne omgå ting for nettop å oppdatere sine piratutgaver.

Lenke til kommentar
Det er ikke rart om de er motstandere av WGA, siden det gjør livet surest for de som har kjøpt produktet. Men jeg synest også at artikkelen var litt på kanten.

 

Men nok en gang må jeg riste på hode og si at Microsoft angriper det i feil ende. WGA gjør det mer attraktivt med piratkopiért programvare, noe som jeg mener er mot sin hensikt.

6848825[/snapback]

 

Det er greit nok men en helt annen sak at dette gjør livet surt for noen.

Poenget mitt er at her oppfordrer egentlig Hardware.no til bruk av piratprogrammer all den tid de kjører reprotasjer om hvordan en skal kunne omgå ting for nettop å oppdatere sine piratutgaver.

6848899[/snapback]

Ja jeg vet hva du skrev. Og jeg er enig i synspunktet. Se hva jeg skrev lenger oppe.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...