Gå til innhold

Microsoft kjøper Yahoo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, MS fortsetter sin kamp mot Google, godt dei har noko å bryne seg på, i operativsystemmarkedet er dei ganske suverene. Dei fant ut at sin eigen MSN Search ikkje kunne konkurrere mot Google, og for å være ærlig trur eg ikkje dei kjem til å slå Google sjølv ved å ta Yahoo inn i varmen. Google tilbyr ein enkel og grei søkemotor og det er ikkje snakk om å søke på internett lengre, det er snakk om å "google", altså har Google ein stor fordel med at navnet er kjent av alt og alle.

Lenke til kommentar
Microsoft har også vært i samtaler med AOL, blant annet på grunn av søketeknologien til AOL. Det ble imidlertid brudd i disse forhandlingene når Google kjøpte fem prosent av AOL.

Gjorde Google dette for å hindre at Microsoft fikk kontrollen over AOL? I så fall er jeg ikke så veldig imponert over Google vs. Microsoft kampen. Det blir mer og mer skittent spill. Men så langt har vi i hvert fall vært heldige for kampen har til nå dreid seg mye mer om å tilby det beste produktet enn de har gjort i andre markeder. (..kundemassen er nok en grunn til det.)

Men litt bra er det jo at Google gjorde det. Jo flere aktører i markedet, jo mer konkuranse og jo bedre produkter til kundene.

Lenke til kommentar

Når vi ser på sider som er mest brukt på verdensbasis så er det vel ganske tett mellom MSN, Yahoo og Google... trodde at den siden som brukere var mest på var MSN, dvs at de ligger ganske høyt og skjønner ikke at de peser SÅ mye om dette...

 

Men uansett, et oppkjøp av Yahoo vil kanskje slå tilbake...

*for det første så er det sikkert en del som bruker yahoo fordi de ikke liker MS

*flere kan begynne å mislike MS pga tiltak som dette (jeg har klaget over denne metode for konkurranse fra MS i flere tidligere poster... og skulle ikke forundre meg at de kommer med svata som "vi gjør dette for å minske google sin dominans i markedet" da det de egentlig er å fjerne enda en konkurrent)

*Google *kan* vurdere å utvikle og slippe ut "goobuntu"

*Google kommer nok til å bli MYE mer vennlig mot Linux, OSX og andre os'er (de er godt på vei allerede!)

Lenke til kommentar

Jeg liker det ikke. Mellomstore kjøper de små for å bli mer konkurransedyktige. De store kjøper mellomstore og store for å blir giganter.

 

Gitt nok tid så sitter vi igjen med en stor gigant. Hvor har det blitt av valgmulighetene våre? Muligheten til å velge noe annet om vi er skeptiske til sensur, statlig kontroll, korrupsjon (skjulte kjøp av plassering i søkeresultatene), og andre luguberheter? Hvor har det blitt av forbrukermakten vi kan utvise hvis det blir begått ting vi ikke liker?

Lenke til kommentar
Det er tydelig at det er den eneste måten M$ kan få nye produkt og varkedsandeler er ved å kjøpe opp konkurrenter.

http://programmer.no/art.php?artikkelid=25736

http://programmer.no/art.php?artikkelid=25732

http://programmer.no/art.php?artikkelid=25902

 

Nye produkt frå Microsoft som er omtalt på Programmer.no dei siste dagane. Så dei har ikkje noko problem med å kome med nye ting.

 

Forøvrig er så er dei andre store aktørane på markedet og ivrige når det gjeld oppkjøp.

 

nitramdg: Vil amerikanerane ha dine personlege data, så får dei tak i dei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...