Gå til innhold

En halvtime på telefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NGT er noe av det dårligste jeg har vært borti.

 

Da jeg skulle gå i anskaffelse av bredbånd første gang, så tenkte jeg NGT var det beste alternativet. Det viste jo seg å være grundig feil.

 

Jeg ventet i drøye 2 måneder etter jeg bestilt bredbåndet, for da og få vite at, i følge NGT, INGEN bredbåndsleverandører kunne levere bredbånd til mitt nummer. Det fikk jeg da vite etter et utall av telefoner og eposter som ble sendt (som jeg da fikk samme svar på alle sammen).

 

Men etter en kontakt med BlueCom, så fikk jeg bredbåndet etter korte 2 uker.

 

Man får håpe de blir bedre snart!

Lenke til kommentar

Ventet selv i 40 minutter igår. Det var pga de hadde sendt en -inkassovarsel- på en faktura jeg ikke har mottat og egentlig ikke skulle betale. Byttet også 2 routere nylig, så har vært i kontakt med de et par ganger. Det er sjelden et sjakktrekk å ringe kl 1600-1800.

 

Er ellers veldig fornøyd med NGT.

Lenke til kommentar

NGT har en liten graf som viser snitt ventetid de siste dager eller noe slikt...den har alltid vist 3-8 minutter når jeg har ringt, alle gangene har det tatt langt over 30 minutter å komme frem. Det lengste var 55 minutter.

 

Den er jo DIREKTE misvisende.

 

I skrivende stund, viser den 3 minutter for de siste 3-4 dager.

Lenke til kommentar

Personlig kan jeg ikke huske å ha hatt særlig problemer siden jeg fikk installert bredbåndet fra NextGenTel i 2003. Det var ikke lagt opp til bredbånd fra før av, og det manglet en hovedledning utenifra for å få satt det opp i det hele tatt, men dette fikset montøren for meg gratis (fordi han var i onsdags-humør, visstnok. :) ) og så var jeg oppe og surfet ikke lenge etter.

 

Kan ikke huske å ha hatt noen særlig ubehagelige opplevelser med brukerstøtte, kanskje fordi jeg vet hva jeg kan forvente når jeg ikke betaler så mye for noe. Chess sin service er verre på mange måter, uten at jeg skal gå inn på detaljene om den spesifikke situasjon her. Kan være irriterende, ja, men NOE sted må man spare. Jeg tenker ikke så mye på det. De gangene jeg HAR hatt noe å snakke med brukerstøtte i NGT om har det stort sett blitt raskt orden i det.

 

Og når de da driver og setter opp hastigheten min i hytt og pine uten å si ifra eller sette opp prisen, så kan jeg ikke akkurat klage, syns jeg. For to og et halvt år siden bestilte jeg ADSL Bravo med 768 Kb/s for 398,-. Nå betaler jeg det samme og har... *sjekker* 3500 Mb/s. Og alt jeg har trengt å gjøre er å slå av og på ruteren et par ganger. Huff så kjipt. At jeg da må stå en halvtime ekstra i brukerstøtte en gang i året, det godtar jeg.

 

Kanskje jeg bare er en av disse "enkle" kundene som lett lar seg imponere av fjas, hva vet vel jeg?

Lenke til kommentar

Det var en avstemning her på forumet om hvor lenge du ventet på kundeservice sist du ringte NGT, og det var ganske skremmende dårlige resultater der. Kanskje det er på tide å lage en ny avstemning så man kan se om det har vært noen forskjell?

 

Edit: Undersøkelse: NGT og ventetiden på kundeservice

 

Egentlig burde NGT betalt for samtalene selv i de tilfeller det er de som har gjort noe galt. F.eks at de har sendt feil modem eller noe sånt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

sist jeg skulle ha tak i kundeservice så tok det bare rundt 5 min.. det var på ettermiddagen i januar en gang.. :hmm:

kanskje jeg bare var heldig.

 

--------

 

men da er det vel bare å ringe nextgentel hvis du er hypp på jobb da :D

de trenger vel sikkert folk. :p

Endret av umy
Lenke til kommentar
Huff så kjipt. At jeg da må stå en halvtime ekstra i brukerstøtte en gang i året, det godtar jeg.

 

Kanskje jeg bare er en av disse "enkle" kundene som lett lar seg imponere av fjas, hva vet vel jeg?

5866028[/snapback]

 

Hvis du er heldig og ikke har noen problemer med linjen din, så er NGT helt topp. ER du uheldig ...da er du VIRKELIG uheldig. Da ville du nok ikke vært spesielt glad over valget. Personlig så ventet jeg en gang i 3 måneder på å få linjen opp med NGT, da "innkjøpssjefen" var på ferie og han hadde "glemt" å bestillle "linjekort". Da han da kom tilbake fra ferien sin, så hadde leverandøren av linjekort leveringsproblemer. Juhupiipi tenkte jeg da. Så smart av NGT og ha EN fyr til å kjøpe inn linjekort og attpåtil er han ikke lur nok til å vite at hvis han forhåndsbestiller linjekort så har han nok til nye kunder...

 

heia NGT. synd at markedet i norge er så forbanna lett og drive i. Har jo knapt vært konkurranse...det har Telenor tatt seg av og de har jo ENDA verre systemer...hoho

Lenke til kommentar
det er så lett å rakke ned på NGT men herregud så dårlig support eks. dell og bluecom har...

5865937[/snapback]

Beklager, men det rakkes ikke ned på NGT ubegrunnet! Det er få som kan måle seg med NGT i forhold til ventetid på support, og hjelpen man faktisk får. Det er heller ikke en sjeldenhet at de lyver for å få avsluttet en telefonsamtale, har flere ganger opplevd at de påstår at problemet har blitt feilmeldt/påbegynt/rettet når det ikke har det.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Begge gangene jeg har ringt til telefonsupporten deres har jeg måttet vente i godt over 45 minutter for å få snakke med en orntlig person.

(egentlig 3 ganger, men den gange ventet jeg så lenge at kundesupport telefonen deres stengte for kvelden lenge før jeg hadde håp i helvete om å komme gjennom...)

 

 

edit: kan nevne at det er innen den siste mnd. eller så jeg ringte, d.v.s. etter a de liksom skulle bli bedre.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Min erfaring med NGT er:

  • Kundeservicen er totalt elendig
  • Linjene er gode og stabile når ting kommer på plass

Det fine for NGT er at når det gjelder kundeservice, er det kun _en_ vei, opp :p

 

Får de dette iorden vil de opparbeide seg et godt rykte etterhvert, og med den massive utbyggingen av Adsl2+ de holder på med (+ de gode prisene på denne teknologien) har de god kjanse til å bli størst i det norske markedet.. de må bare huske å tenke på at "mange bekker små blir..." og "en fjær blir til.." osv.

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...