Gå til innhold

En halvtime på telefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og man kan ikke ta deres ventetider seriøst  heller. I tillegg er servicen man får når man først kommer fram elendig. De lover å ringe tilbake og gjør det aldri utfra min erfaring siste ukene

5865782[/snapback]

 

Hehe ja jeg sitter enda og venter på modem fra NGT

 

Di har utsatt instalasjonsdatoen min 4 ganger nå, og det har vert montør på døren 2 ganger for og så snu i døra for di har ikke sendt modem.

 

Så har jeg ringt di 4 ganger 2 av gangene skulle di sjekke det opp og få sendt

ut modem og skulle ringe meg opp igjen, noe di ikke enda har gjort!

 

det som også plager er di lange telefonkøene deres.

Lenke til kommentar

Har hatt NGT tidligere.

Det største problemet var fakturaavdelingen deres. 6 mnd etter at jeg sa opp abonnementet fikk jeg giroer fra dem. Og siden jeg ikke betalte fikk jeg jo selvsagt også inkassovarsel og inkasso. Tilslutt var det noen hos dem som oppdaget at jeg faktisk hadde sagt opp abonnementet....

 

Er nå den lykkelige kunde hos Storfjord Aksess mer enn 2 Mbit opp og ned for 450 kr mnd... :cool:

Lenke til kommentar
Huff så kjipt. At jeg da må stå en halvtime ekstra i brukerstøtte en gang i året, det godtar jeg.

 

Kanskje jeg bare er en av disse "enkle" kundene som lett lar seg imponere av fjas, hva vet vel jeg?

5866028[/snapback]

 

Hvis du er heldig og ikke har noen problemer med linjen din, så er NGT helt topp. ER du uheldig ...da er du VIRKELIG uheldig. Da ville du nok ikke vært spesielt glad over valget. Personlig så ventet jeg en gang i 3 måneder på å få linjen opp med NGT, da "innkjøpssjefen" var på ferie og han hadde "glemt" å bestillle "linjekort". Da han da kom tilbake fra ferien sin, så hadde leverandøren av linjekort leveringsproblemer. Juhupiipi tenkte jeg da. Så smart av NGT og ha EN fyr til å kjøpe inn linjekort og attpåtil er han ikke lur nok til å vite at hvis han forhåndsbestiller linjekort så har han nok til nye kunder...

 

heia NGT. synd at markedet i norge er så forbanna lett og drive i. Har jo knapt vært konkurranse...det har Telenor tatt seg av og de har jo ENDA verre systemer...hoho

5866098[/snapback]

Jup

De er greie hvis alt virker, en kamerat av meg fikk problemer med linja si, den virket ikke og det gikk flere uker uten at noe sjedde, han bestilte nytt abbonement et annet sted og det kom raskere en nextgentell klarte å finne feilen.

Han fikk medhold i at han kunne si opp avtalen uten biningstid siden det var vesentlige mangler ved produktet, men får fortsatt regninger for tiden etter at abb ble sagt opp

Lenke til kommentar

Nextgentel svarer meg aldri på mail :mad: jeg er høffelig og har fortalt de flere ganger at linjen min er ikke halvparten så bra som det de tar betalt for! men jeg har ikke råd til å sitte å ringe de på kundeservice for å fortelle dem dette, er nå over 2 uker siden jeg sendte den første mailen om dette og i ettertid har 2 til kommet men akk.. :ermm:

 

jeg får vell snylte på hustlf til noen jeg kjenner (siden jeg ikke har det selv)

Lenke til kommentar

Hadde NGT i 2003-4 men så blei linja lagt om og NGT ville ikke investere i den nye sentralen - så da blei de telenor fra sept.04.

Det var mye bråk både med fakturarot og med tilbakeleveringa av routeren. Ikke bare rot, emn stygg "munnbruk" og lite "ålreit" behandling. Det var det verste.

Men nå kommer det aller verste - nå kutter de mailadressa mi !

Og samma rotet igjen når man skal henvende seg til dem. Man må være kunde for å skrive til dem og kundenummeret blir avvist. Så maila jeg direkte til dem og fikk beskjed om å skrive der jeg blei avvist enda jeg skreiv om det i mailen !

Må bare gi faen i de folka der. Syn - virkelig synd, for teleherket trenger jo konkurranse !

Lenke til kommentar

NGT har jo alltid sagt at forbedringene kommer, og har kommet. Jeg kan ikke si at jeg noen gang har merket noe til det gitt...

 

Det lille helvetet man må gjennom for å i det hele tatt komme inn i køen er også merkelig. Jeg trykket riktig (ja, jeg VET jeg trykket riktig) en gang, og fikk beskjed om at mitt nye midlertidige passord var sendt på SMS, og så ble det lagt på.

 

:ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk opplevd å sitte i over en halvtime på telefonen, de tok telefonen.

Men med engang jeg spurte, om hvorfor jeg ikke hadde fått oppgraderinga min.Så svarte han at det var fordi jeg ip-telefoni.Men det står ingenting om at de som har ip-telefoni ikke skulle få oppgradering.Å etter å ha konfronter han med det så la han bare telefonrøret ned uten å legge på... :realmad:

NGT nye hastigheter

 

Sitter nå med 3500/350kbps,skulle egentlig hatt 3500/600kbps uten oppgradering og 6500/750kbps med oppgradering. :thumbdown:

 

 

 

PS: dere som prøver dere på mail kan bare glemme det.

 

Må også nevne at linja er ustabil.

Endret av XodiloS
Lenke til kommentar

Må slenge meg på, har hatt NGT i tre år, først når jeg fikk linjen var det endel tull den første uka, noen timer i tlf kø, samme nå når jeg oppgraderte til ADSL2, sikkert 5 timer i tlfkø, men en helvetes uke hvert 3 år er ok får en superstabil linje, bra ping, og god valuta for pengene.

 

Men det hadde ikke skadetom dekunne fikse den hersens kundeservicen.

Lenke til kommentar

F... på tide!!

 

3. gang jeg er kunde, og med hånden på hjertet og fingern i hjernen så har det aldri vært enkelt! De to siste gangene jeg har vært kunde har det kostet meg 500+ ekstra i telefonregning...

 

Vel, nå er alt oppe og nestet alle sår leget - får håpe ting ordner seg til neste gang jeg trenger bredbånd:)

Lenke til kommentar

SKYPE folkens!

 

Etter å ha fått 250kr større mobilrekning, gjekk eg til anskaffelse av SkypeOut. Måtte kjøpe 10euro å ringe for, men det kosta meg deretter berre 15øre minuttet å ringe NGT eller forsåvidt andre kundesenter..

 

Sjølvsagt må jo internett virke for at ein skal kunne bruke det her, men oftast så er det jo andre problem ein har med NGT....

Lenke til kommentar

Hw.no har nå en gylden mulighet til å trykke sjefene på NGT oppetter veggene. La de stakkars(?) overarbeida(?) kundekonsulentene få slippe all kritikken her.

Få istand et intervju hvor de rette sjefene eller presseansvarlig få komme med begrunnelsen for at så mange av oss ikke får det vi betaler for! :yes:

Lenke til kommentar

Kvifor ansette fleire på kundeservice i staden for å bruke ressursar på å finne ut av kva som faktisk går galt her. Dersom eit firma er så dårleg organisert at det er kø på 30 stykker kvar einaste dag, uansett når på døgnet du ryngjer må det være noko som ikkje stemmer. Dei kan ansette fleire på kundeservice opp og i mente, men det må vel være betre å ta problemet ved rota i staden for å luke ugress i vekevis etterpå?

Lenke til kommentar
HATE HATE HATE NEXTGENTEL!!

 

Artig at de på hjemmesiaoppgir 5 min gjsnittlig ventetid, ringte de 2 ganger under OL, begge gangene tok det meg 40 minutter før de la på pga stor pågang! kosta meg over 100 spenn hver gang.

 

Hore selskap!

5867288[/snapback]

Ja... og hvis de har så lav ventetid er det vel bortkasta med den hastetelefonen til 13 kr. minuttet? :hmm:

Lenke til kommentar

ADSL er såpass komplisert, samtidig som det ikke eksisterer gode system for å feilsøke og dobbeltsjekke at ting går riktig for seg.

 

Problemene for ngt er de samme som for telenor. Kunden gjør feil, Montøren gjør feil, kundeservice gjør feil, det kan være feil verdier satt opp i databasen pga ....

 

Det er veldig mange ting som må gå riktig for seg skal adsl opp og gå. Ikke alle leddene har gode nok systemer som rapporterer feil, og ikke alle leddene har systemer som er gode nok til å feilsøke over alle leddene for å finne feil. ERgo for å finne feil så er det veldig mye prøving og feiling som må til. Så viss en kunde monterer feil, samtidig som montør kobler feil og det samtidig har vært satt opp feil verdier i databasen .... hvor mye krøll lager dette? Myyyyyeeeee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...