Gå til innhold

En halvtime på telefonen


Anbefalte innlegg

Syntes det er rart at NGT ikke har gjort som UPC (Ett annet firma med lang vente tid). Der får man mulighet til å legge igjen telefon nummeret, slik at de ringer opp igjen uten at man mister plassen i køen.

 

Dette gjør at kundene ikke blir sinte over lang vente tid, selv om det tar like lang tid. Samt at det koster kunden mye mindre i tellerskritt. Har selv prøvd det, og det funker meget bra.

 

Har selv NGT og har egentlig ikke noe å klage på, har kontaktet dem 3-4 ganger og har heldigvis ikke måtte vente mer en toppen 20 minutter på det verste. Ikke galt når man kun hører om de som bruker 40 min+ for å komme frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har slitt endel med NGT på leiligheten vår også. Det hele startet med at linja var utrolig ustabil (disconnect hvert 3. min ca). Etter noen timers venting og snakking med kundeservice sa de at en reperatør skulle se på problemet.

Da de hadde fikset dette etter ca 1mnd, så gikk DSL-routeren åt skogen (det NGT sa ihvertfall). Etter rundt tre kvarter i kø til kundeservice fikk vi vite at en ny router skulle bli sendt dagen etter. Det tok 1 uke og 3 dager før de sendte den, og da vi fikk routeren viste det seg å være feil type... Så etter nok 1 times venting i kø hos kundeservice sa de at de skulle sende en riktig type router, og denne gangen uten at vi måtte vente like lenge. Nå har det gått over 1 uke igjen, og ingen bekreftelse på at de har sendt no ny router... Ikke akkurat noe å skryte over mener jeg..

Vi har vært nettløse i ca 1mnd, og nettilgang er viktig siden vi er 4 studenter som er avhengig av nett pga skolearbeid osv.. Håper de forbedrer seg mye framover!

Lenke til kommentar

Må bare stille meg i rekken over de som missliker NGT, ja faktisk så sterkt at jeg har sagt opp 2 forskjellige linjer for borettslaget mitt. Når man må bruke mer tid på kø enn hva linja er oppe, så er det noe som ikke stemmer. Men det jeg har lært av dette er at jeg neste gang betaler litt ekstra for å få service!

Lenke til kommentar
det er så lett å rakke ned på NGT men herregud så dårlig support eks. dell og bluecom har...

5865937[/snapback]

For ikkje å snakke om Backard Bell. :mad:

5867689[/snapback]

Vel, om Packard Bell kan jeg bare uttale meg som forhandler og der har jeg fått god support.

 

Ved spørsmål knyttet til BlueCom (som privatkunde) så har de alltid hjulpet meg raskt og vennlig... kanskje jeg har vært heldig da? :)

Lenke til kommentar
Etter omrokkeringer og løfter om bedre kundeservice, tar det fortsatt en halvtime å få summetonen hos NGT. Nå ansettes flere på support.

 

 

Les mer

5865744[/snapback]

Det var på tide! Tviler på at det blir bra nok ennå, men man kan jo drømme. :p Men det har mye å si når på dagen du ringer. I rushtiden er det nesten umulig å komme igjennom. Spurte dem om det der selv en av de få gangene jeg kom igjennom (gadd ikke vente lenger andre ganger), og da sa de (på kliss bergensk) "Vi har jo ganske mange her, men det er stor pågang". Det skal være sikkert. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Min erfaring som hypping innringer hos ngt (pga mye trøbbel med linja):

 

Før den store mediestormen ang ngt:

Fra 30 min til over en time i tlf kø.

 

Fra mediestorm og ca to mnder etter:

5-10 min tlf kø! :)

 

Nå dem siste mndene:

30-45 min tlf kø......

 

Så.. mine tanker om at det skal bli bedre i fremtiden er tynne.. Skal flytte om ca en mnd og kommer _ikke_ til å ha ngt der. Dem har brukt opp alle kjangsene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3
Bare jeg som ikke har måttet vente timevis på telefonen hos NGT support?

Kan ikke huske å ha ventet mer enn maks 5 min de 3 siste årene jeg har hatt NGT-ADSL her. Mulig jeg bare har uhorvelig med flaks. :)

5867438[/snapback]

Må være flaks.. ren faks.. Evt så har du tilfeldigvis ringt 13 kr/min tlf nr dems. ;)

Endret av Slettet-8I4zQlayY3
Lenke til kommentar

Har litt delte erfaringer med NGT. Mest negativt. De skal ha for den gangen jeg fikk levert et modem på døra 17 timer etter jeg insisterte på det, helt til Tromsø, levert på døra en lørdags morgen. Har opplevd litt forskjellige ventetider. Fra 45 minutter til 10 minutter. Tror det er mye å hente på å ringe på "riktig" tidspunkt. Mandags ettermiddag når alle kommer hjem fra jobb og skal ha fikset linja som gikk til helvete i helga er vel ingen god ide...

 

Men som sagt mest negativt. Har en sak på gang nå. Linja mi falt ut, og jeg ringte dem. Avtalte at jeg skulle gi beskjed pr mail etter at jeg hadde sjekket noen ting med vaktmester i blokka. Dette gjorde jeg, men ikke f... om de svarte på mailene mine. I tre uker holdt jeg på, i alt 5 meldinger. Jeg ringte igjen (120,- rett ut av vinduet) og vips så var linja oppe neste virkedag. Vel, tre uker uten linje krever kompensasjon tenkte jeg, og sendte mail om dette også. Har ikke fått respons etter to mail. I tillegg har jeg fått en faktura på 75,- kr på gudene vet hva, som jeg også har klaget på pr mail. Det blir jo helt meningsløst å ringe dem for å klage på 75,- kr, da blir det billigere å bare betale dritten.

 

Så jeg er litt frustrert. Spesielt ang det at de ikke svarer på henvendelser pr mail, men nærmest tvinger deg til å ringe og betale i dyre dommer på tross av at det er DE som har gjort feil. Jeg undrer meg også over at en ikke får noe referansenummer/kvitteringsmail på disse mailene. Ser for meg at dette er ganske bevisst, slik at de lettere kan fraskrive seg ansvar i etterkant ("vi har da ikke mottatt noen mail..."). Grrrrr... Akkurat dette burde virkelig være en sak for forbrukerrådet, og jeg akter faktisk å ta det opp også. Ikke at det står om mye penger, men rent prinsipiellt.

 

Sånn, da fikk jeg ut litt frustrasjon.

 

 

Olav

Lenke til kommentar

Tror jeg skal begynne å poste denne standard svar. Etter å vært gjennom alt Dere har vært gjennom og mer til, fant jeg en post med E-mail adresse til en av sjefene og anbefaling om å bruke den. Prøvde dette under tvil men fikk rask telefon ( dagen etterpå en gang da jeg sendte mail 15:30 ) av en tekniker som ordnet det meste som gikk an og ordne. E-mail adresser jeg ikke hadde fått overført fra min gamle konto, fakturaer som var feil og linjehastighet som gikk opp og ned fortere enn en jo-jo.

 

Email-en er som følgende

 

[email protected]

 

og tilhører Morten Ågnes styrer markedsarbeidet i bredbåndsleverandøren NextGenTel fra Bergen.

Arbeidssted:NextGenTel AS

Telefon: 55 52 79 00

Mobiltelefon:90 84 04 77

Telefon 55 52 79 05

 

 

PS De 75 kronene var for frakt av ditt nye Modem. Sansynligvis. Kanskje

 

 

 

 

Har litt delte erfaringer med NGT. Mest negativt. De skal ha for den gangen jeg fikk levert et modem på døra 17 timer etter jeg insisterte på det, helt til Tromsø, levert på døra en lørdags morgen. Har opplevd litt forskjellige ventetider. Fra 45 minutter til 10 minutter. Tror det er mye å hente på å ringe på "riktig" tidspunkt. Mandags ettermiddag når alle kommer hjem fra jobb og skal ha fikset linja som gikk til helvete i helga er vel ingen god ide...

 

Men som sagt mest negativt. Har en sak på gang nå. Linja mi falt ut, og jeg ringte dem. Avtalte at jeg skulle gi beskjed pr mail etter at jeg hadde sjekket noen ting med vaktmester i blokka. Dette gjorde jeg, men ikke f... om de svarte på mailene mine. I tre uker holdt jeg på, i alt 5 meldinger. Jeg ringte igjen (120,- rett ut av vinduet) og vips så var linja oppe neste virkedag. Vel, tre uker uten linje krever kompensasjon tenkte jeg, og sendte mail om dette også. Har ikke fått respons etter to mail. I tillegg har jeg fått en faktura på 75,- kr på gudene vet hva, som jeg også har klaget på pr mail. Det blir jo helt meningsløst å ringe dem for å klage på 75,- kr, da blir det billigere å bare betale dritten.

 

Så jeg er litt frustrert. Spesielt ang det at de ikke svarer på henvendelser pr mail, men nærmest tvinger deg til å ringe og betale i dyre dommer på tross av at det er DE som har gjort feil. Jeg undrer meg også over at en ikke får noe referansenummer/kvitteringsmail på disse mailene. Ser for meg at dette er ganske bevisst, slik at de lettere kan fraskrive seg ansvar i etterkant ("vi har da ikke mottatt noen mail..."). Grrrrr... Akkurat dette burde virkelig være en sak for forbrukerrådet, og jeg akter faktisk å ta det opp også. Ikke at det står om mye penger, men rent prinsipiellt.

 

Sånn, da fikk jeg ut litt frustrasjon.

 

 

Olav

5869246[/snapback]

Lenke til kommentar
Tror jeg skal begynne å poste denne standard svar. Etter å vært gjennom alt Dere har vært gjennom og mer til, fant jeg en post med E-mail adresse til en av sjefene og anbefaling om å bruke den. Prøvde dette under tvil men fikk rask telefon ( dagen etterpå en gang da jeg sendte mail 15:30 ) av en tekniker som ordnet det meste som gikk an og ordne. E-mail adresser jeg ikke hadde fått overført fra min gamle konto, fakturaer som var feil og linjehastighet som gikk opp og ned fortere enn en jo-jo.

 

Email-en er som følgende

 

[email protected]

 

og tilhører  Morten Ågnes styrer markedsarbeidet i bredbåndsleverandøren NextGenTel fra Bergen. 

Arbeidssted:NextGenTel AS

Telefon:  55 52 79 00

Mobiltelefon:90 84 04 77

Telefon  55 52 79 05

 

 

PS De 75 kronene var for frakt av ditt nye Modem. Sansynligvis. Kanskje

 

 

5869535[/snapback]

 

Takker, skal prøve den adressen. De 75,- kronene er nok for modemet, men det er bare det at jeg har betalt 99,- for den frakten tidligere...og denne kom 3 måneder senere.

 

Olav

Lenke til kommentar

NGT får mye pepper her. Ikke alt helt fortjent syntes jeg, ADSL er en utrolig komplisert teknologi med veldig mange ledd det kan gå galt i som tidligere påpekt her. Mange kunder klarer å koble feil, bruke for lang ledning mellom ruter og vegg eller koble telefoner rett inn på linjen slik at hastigheten og stabiliteten går opp og ned. Telenors montører klarer å koble feil i sentralen. Utstyret i sentralen kan ha problemer med å jobbe sammen med ruteren din osv. Det er sikkert hundre forskjellige ting det kan være feil på. Det er ikke så lett å bare røske opp kobberlinjene fra jorden og sjekke for brudd på ledningene der heller. Ventetiden på kundeservice kunne vært bedre, der er jeg helt enig, men de gangene jeg har kontaktet de har det vært veldig kort ventetid, men så var det midt på dagen og ikke etter fire fem når folk begynner å gå hjem. På kveldstid kan det bli litt langdrygt å vente på telefonen.

 

Hadde i sin tid adsl fra bluecom og hadde en veldig ustabil linje og det ble bare mye att og frem, de klarte aldri å fikse den. byttet senere til tele2 og da var det ikke problemer, ble lagt om på en annen dslam av et annet merke og et eksempel på at utstyret ikke alltid jobber bra sammen. en ting jeg har lært er iallefall at en positiv innstilling når du ringer og snakker med disse menneskene gjør at du mye bedre hjelp enn hvis du er sint og irritert.

Lenke til kommentar

Hva med en stabil linje helt til Telenor "oppgraderte" sentralen og mistet 3/4 av linje kapasiteten? Nextgentel insisterte på det måtte være noe i leiligheten min som strålte for mye.. De kunne IKKE tenke seg at det hadde noe med de nye sentralene, det var bare ikke mulig..

 

mail fra dem:

Vi har prøvd å komme i kontakt med deg i forbindelse med lav hastighet på din ADSL forbindelse.

 

Mitt svar: Bullshit

 

Hastigheten på linjen er nå 1152 / 448 kbps, dette er det maksimale vi klarer å levere pga lang avstand til sentralen.

 

Mitt svar: ER koblet til den samme sentralen når jeg hadde 3500+

 

Dersom du opplever vesentlig lavere hastighet kan det ha en sammenheng med at det går store mengder data på linjen din. Dette kan være virus evt fildelingsprogrammer som ikke er avsluttet fullstendig.

 

Mitt svar: jeg går selv inn i routeren med passord og ser selv at hastigheten er lavere enn 3500+.

 

 

NGT får mye pepper her. Ikke alt helt fortjent syntes jeg, ADSL er en utrolig komplisert teknologi med veldig mange ledd det kan gå galt i som tidligere påpekt her. Mange kunder klarer å koble feil, bruke for lang ledning mellom ruter og vegg eller koble telefoner rett inn på linjen slik at hastigheten og stabiliteten går opp og ned. Telenors montører klarer å koble feil i sentralen. Utstyret i sentralen kan ha problemer med å jobbe sammen med ruteren din osv. Det er sikkert hundre forskjellige ting det kan være feil på. Det er ikke så lett å bare røske opp kobberlinjene fra jorden og sjekke for brudd på ledningene der heller. Ventetiden på kundeservice kunne vært bedre, der er jeg helt enig, men de gangene jeg har kontaktet de har det vært veldig kort ventetid, men så var det midt på dagen og ikke etter fire fem når folk begynner å gå hjem. På kveldstid kan det bli litt langdrygt å vente på telefonen.

 

Hadde i sin tid adsl fra bluecom og hadde en veldig ustabil linje og det ble bare mye att og frem, de klarte aldri å fikse den. byttet senere til tele2 og da var det ikke problemer, ble lagt om på en annen dslam av et annet merke og et eksempel på at utstyret ikke alltid jobber bra sammen. en ting jeg har lært er iallefall at en positiv innstilling når du ringer og snakker med disse menneskene gjør at du mye bedre hjelp enn hvis du er sint og irritert.

5870040[/snapback]

Lenke til kommentar

Alt fungerte utmerket hos meg helt til vi skulle få hastighetsøkning til 3.5Mb/s. Da jeg ringte for å etterlyse hvor det ble av den nye hastigheten (1/2 time hos kundesupport for så å bli satt over til en teknikker med nye 20 min i kø) fant de plutselig ut at de heller måtte sette ned hastigheten til 1.3Mb/s for at linjen skulle være stabil.

 

Alt fungerte jo bra med 2.5Mb/s hastigheten!

 

Nå har de endelig svart på en av de utallige skriftlige henvendelsene jeg har gjort.

De har nå satt ned prisen (betaler nå kr 270 for 1.3Mb/s ned 0.3Mb/s opp) og skisserer tre mulige løsninger:

 

 

Det kan være at hastighetsproblemene du opplever er pga. gammel ruter.

Dersom den har vært utsatt for overspenning, strømbrudd eller lynnedslag kan dette gjøre at den har problemer med å få kontakt på høyere hastighet.

 

Som du selv sier ser linjen teknisk sette helt ypperlig ut. Relativt kort avstand og ny kabel skulle tilsi mye høyere hastighet enn det du har pr. idag. Det er flere måter å angripe denne utfordringen på.

 

1) Oppgradere til ADSL2+ (kampanje pr. idag). Kan bestilles via kundesider.

- Du vil da kunne få en teoretisk hastighet inntil 12.000 kbps. Dette vil også medføre en omkobling i sentralen og ny ruter tilsendt.

- Du vil da få tilsendt returlapp for forsendelse/retur av den gamle ruteren.

 

2) Teknisk utredning av linjen/feilmelding

- Du må da ringe oss for standard feilsøk, deretter blir det sjekket om det er noe fra vår side som skulle tilsi problemer med hastigheten og dersom det ikke blir funnet noe sendes det ut en montør som går over linjen fra sentral og fram til bolig. Dersom han ikke finner noe problemer med linjen mellom sentralen og bolig vil han ringe deg for å bli sluppet inn og sjekker så om det er intern kabling som er problemet. Vanligvis vil en slik prosess begynne med at vi sender ny ruter.

- Du vil da måtte betale for frakt av ny ruter og retur av gammel ruter

 

3) Kun sende ny ruter

- Dersom det er ruteren som er problemet vil vi da kunne sette opp hastigheten, basert på teknisk informasjon om linjen bør denne teoretisk sett (!) takle opp til og med ADSL Free.

- Du vil da måtte betale for frakt av ny ruter og retur av gammel ruter

 

Hva foreslår dere? Jeg ligger 1,7km fra sentralen og routeren er en Cisco 677i-DIR.

 

Er ADSL2 noe å satse på, eller er teknologien full av barnesykdommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...